اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111247160719341
در دسترس نیست

مخزن استیل در صنعت ایران چه نقشی دارد

کد: 140111247160719341

، (اخبار رسمی): مخزن استیل یکی از اساسی ترین اجزای صنعت در ایران است و از این محصول برای ذخیره سازی مواد غذایی، شیمیایی استفاده میکنند و شما نیز میتوانید برای دریافت این محصول اقدام کنید

مخزن استیل در صنعت ایران چه نقشی دارد
کاربرد مخزن استیل در صنعت

در تاسیسات تولیدی برای نگهداری مواد به محیطی امن و پایدار نیاز داریم. این عوامل مهم ترین زمینه برای تولید و استفاده از مخازن فولادی در صنعت هستند.

در تاسیسات تولیدی برای نگهداری مواد به محیطی امن و پایدار نیاز داریم. این عوامل مهم ترین زمینه برای تولید و استفاده از مخازن فولادی در صنعت هستند.

مخزن فولادی چیست؟

به گزارش سایت افکار نیوز کاربرد مخزن در صنعت ایران
برای نگهداری، فرآوری و حمل کالا در صنایع مختلف به ظروف نگهداری نیازمندیم. مخازن فلزی را می توان در اندازه ها و اشکال مختلف ساخت. در طراحی و ساخت مخازن مواد به کار رفته در ساخت مخزن مهم و تعیین کننده است. این گزینه ارتباط مستقیمی با میزان آب ذخیره شده و نوع آن دارد. به عنوان مثال، اگرچه یک مخزن فلزی می تواند آب را ذخیره کند، استفاده از پایه فلزی برای ذخیره آب مناسب نیست زیرا فلز در مجاورت آب و گرما تمایل به زنگ زدگی دارد. در صورت قرار دادن مواد خورنده اسیدی در مخازن غیر مقاوم، هم مخزن و هم آب داخل آن آسیب می بیند.
بنابراین یکی از مهمترین وظایف در ساخت و طراحی مخزن این است که مشخص کنیم چه موادی را می توان در داخل آن ذخیره کرد. مخازن در صنعت و مصارف عمومی از یکی از مواد زیر ساخته می شوند:
مخزن فلزی مشکی: این نوع مخزن بیشتر برای نگهداری نفت و فرآورده های نفتی مناسب است.
مخازن پلی اتیلن: این مخازن ذخیره عمدتاً برای ذخیره آب و مواد عمومی استفاده می شود.
مخزن فولادی: پرمصرف ترین نوع مخزن با اشکال و طرح های مختلف است. از مخازن فولادی در صنعت برای نگهداری مواد شیمیایی، دارویی، شیر و لبنیات، مواد شوینده و سایر مواد استفاده می شود.
همانطور که در بالا ذکر شد، هر یک از مخازن فوق برای استفاده و نگهداری مواد خاص مناسب است
طراحی مخازن فولادی کامپوزیت ایستاده برای ذخیره سازی مواد.
طراحی مخازن فولادی ایستاده با میکسر برای نگهداری مواد.

مخزن فولادی و انواع آنها چیست؟

مخازن آلیاژی فولادی بیشترین استفاده را در بین انواع دیگر در صنعت دارند. این مصرف و استفاده از مخازن فولادی به دلیل خواص ویژه فولاد است که عبارتند از:
مخزن فولادی با استحکام بالا:
عمر مفید مخزن فولادی:
انتقال حرارت بهینه:
مقاومت در برابر خوردگی و خوردگی شیمیایی:
استحکام مخزن فولادی چند لایه:
مخازن فولادی در صنعت چه کاربردهایی دارند؟
مخازن فولادی یکی از پرکاربردترین مخازن در صنعت هستند. تفاوت در طراحی و استفاده از نوع به دلیل ویژگی ها و قابلیت های این نوع مخزن است. این نوع ذخیره سازی در شرایط زیر استفاده می شود.
نگهداری مواد: استفاده از این نوع مخزن فولادی در صنعت بیشتر به صورت مخزن دیواری می باشد. اگرچه قیمت این نوع مخازن نسبت به نمونه های مشابه با ظرفیت ذخیره سازی معمولی بالاتر است، اما استحکام و قدرت بالای این مخازن آنها را مفید می کند.
حمل و نقل و نگهداری کالاهای فاسدشدنی مانند شیر و لبنیات: در چنین مواردی با آستر کردن دیواره های مخزن و استفاده از کندانسور برای خنک کردن مایع داخل از خراب شدن آنها جلوگیری می شود. این مخازن را می توان بر روی خودروهای مختلف برای حمل و نقل نصب کرد.
نگهداری موادی مانند شوینده ها و مواد دارویی و شیمیایی: برای این نوع استفاده از مخزن فولادی در صنعت می توان به استفاده از میکسر و یا امکان کار در فشار بالا اشاره کرد. در هر صورت با لایه بندی این گونه مخازن می توان مایع داخلی را خنک یا گرم کرد. در ضمن می توان آن را با مخلوط کن مخلوط کرد تا مایع داخلی آن یکدست شود.
منطقه اختلاط و فرآوری مواد اولیه: هدف اصلی این نوع مخازن ذخیره و نگهداری مواد نیست، بلکه در صنعت از مخزن فولادی برای فرآوری و ترکیب مواد اولیه برای تولید محصول استفاده می شود. در این حالت ماده اولیه وارد مخزن شده و اختلاط با میکسرهای مخزن انجام می شود. بدین ترتیب مواد با هم ترکیب شده و محصول نهایی به دست می آید. این واکنش ها را می توان در فشار بالا یا در دمای مورد نظر در ظروف چند جداره انجام داد.
بشکه فولادی دو جداره.
مخازن دو جداره فولادی.
تفاوت مخازن دو جداره و سه جداره فولادی در صنعت چیست؟
مخازن دو جداره را می توان برای دو عملکرد مختلف استفاده کرد که عبارتند از:
حفظ دمای داخل ظروف فولادی با پوشش عایق بین دیوارها:
برای کاهش یا افزایش دما در مخازن فولادی با استفاده از کابل بین دو جداره:
اما یک مخزن سه جداره قطعا ترکیبی عالی از دو عملکرد بالا خواهد بود. طراحی و ساخت مخازن سه جداره نسبت به نمونه های معمولی و دو جداره پیچیده تر و دشوارتر است، اما به دلیل کاربردی بودن و نیاز صنعت به انجام فرآیندهای شیمیایی در داخل این مخازن، از آنها در شرکت ها استفاده می شود. در این حالت بسترهایی از لوله های فلزی یا مسی بین لایه های داخلی اول و دوم قرار می گیرند تا آب گرم یا سرد از آنها عبور کند. بین لایه های میانی و بیرونی این نوع مخزن، پوشش محافظی از پشم شیشه قرار می گیرد تا انتقال حرارت بین داخل و خارج مخزن را کاهش دهد.
بنابراین می توانند از این نوع مخزن برای انجام ترکیبات شیمیایی در محیط مورد نظر استفاده کنند. این مهم ترین دلیل استفاده از مخازن فولادی در صنعت است.
کاربرد ظروف فولادی در صنعت
کاربرد مخازن فولادی در صنعت

ویژگی های ساخت و کاربرد مخازن فولادی صنعتی چیست؟

مخازن فولادی از مخلوطی از گوگرد، کربن، فسفر، منگنز، نیکل و آهن ساخته می شوند. از این ترکیبات در صنایع مختلف می توان فولادهای مختلفی ساخت. در ساخت مخازن فولادی از آلیاژهای فولادی 304 و 316 با قطر بیش از 1.5 میلی متر استفاده می شود. از روش نورد فولادی در ساخت دیواره مخازن برای افزایش استحکام و یکپارچگی فولاد استفاده می شود. همچنین برای اتصال قطعات باید از جوش آرگون استفاده شود تا پیوند قوی، پیوسته و کامل بین دو قطعه حاصل شود.
مخازن استیل را می توان در اندازه ها و اشکال مختلف با توجه به نیاز مشتری طراحی و ساخت. اما در بیشتر موارد این مخازن به صورت استوانه ای با حجم های متفاوت تولید می شوند.

چگونه یک مخزن فولادی تهیه کنیم؟

در نتیجه استفاده گسترده از انواع مخازن فولادی در صنعت، شرکت های زیادی در کشور اقدام به تولید این نوع مخازن کرده اند. در این میان مخازن ماشین وزین یکی از بزرگترین شرکت های طراحی و ساخت انواع مخازن فولادی مورد نیاز صنایع مختلف با توانایی طراحی و ساخت مخازن فولادی در هر طرح و اندازه مفتخر است. این شرکت بر اساس سال ها تجربه و تخصص می تواند هر نوع مخزن را بنا به سفارش مشتریان خود طراحی و در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه تحویل دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید