اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111247162122295
در دسترس نیست

قاتل دندان درد | درمان سه سوته دندان درد

کد: 140111247162122295

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلات رایج در زمینه دندان که برای اکثر افراد رخ می‌دهد؛ درد ناگهانی دندان است. بدون شک شما نیز در طول زندگی خود تا به حال این درد غیر قابل تحمل را تجربه کرده‌اید. در این مواقع مراجعه به دندانپزشک ....

قاتل دندان درد | درمان سه سوته دندان درد
قاتل دندان درد | درمان سه سوته دندان درد
قاتل دندان درد | درمان سه سوته دندان درد
قاتل دندان درد | درمان سه سوته دندان درد
قاتل دندان درد | درمان سه سوته دندان درد
قاتل دندان درد | درمان سه سوته دندان درد

یکی از مشکلات رایج در زمینه دندان که برای اکثر افراد رخ می‌دهد؛ درد ناگهانی دندان است. بدون شک شما نیز در طول زندگی خود تا به حال این درد غیر قابل تحمل را تجربه کرده‌اید. در این مواقع مراجعه به دندانپزشک زمان بر است و همین موجب شده تا همه به دنبال روشی برای تسکین درد دندان در کوتاهترین زمان ممکن باشند. چنان چه به دنبال درمان سه سوته دندان درد هستید؛ این مقاله برای شماست. در ادامه با انواع روش های خانگی و دارویی تسکین درد دندان آشنا می‌شویم؛ با ما همراه باشید.

روش‌های سه سوته در درمان دندان درد

تجربه دندان درد، تجربه سختی است و تحمل این درد زجرآور، آسان نیست؛ اما خوشبختانه امروزه روش هایی فوری برای تسکین دندان درد وجود دارد که می توان از آن ها کمک گرفت. در ادامه به این روش ها می‌پردازیم.

استفاده از داروهای ضد دندان درد یکی از درمان های سه سوته و سریع برای دندان درد، مصرف مسکن های ضد درد نظیر استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) است. همچنین برخی کپسول های ترکیبی نظیر ژلوفن نیز می‌توانند موثر واقع شوند. با مصرف این داروها می‌توان دردهایی با شدت کم تا متوسط را موقتا تسکین داد. در هنگام مصرف این نوع مسکن ها، میزان مصرف را که توسط شرکت سازنده بر روی جلد لحاظ شده، در نظر داشته باشید. چنان چه دندان درد با این مسکن ها متوقف نشد؛ برای مصرف داروهای قوی‌تر، با یک متخصص دندانپزشکی صحبت کنید.

درمان سه سوته دندان درد با کمپرس سرد

برای رفع دندان درد می‌توان از کمپرس سرد استفاده کرد. برای این کار یک کیسه نایلونی را با تکه های یخ پرکنید و دور کیسه یک حوله کوچک بپیچید؛ سپس کیسه را بر روی بخشی از صورت که دندان درد را احساس می‌کنید، بگذارید. این کار موجب ریلکس شدن عروق آن ناحیه از دهان می‌شود و به رفع فوری دندان درد کمک می‌کند. دقت داشته باشید که هر بار، بیش از نیم ساعت کمپرس سرد را بر روی موضع قرار ندهید.

تسکین دندان درد با بالا نگه داشتن سر چنان چه داروی مسکن در دسترس شما وجود ندارد و از روش های دیگر نیز نتیجه نگرفته‌اید، بالا نگه داشتن سر را امتحان کنید. برای این کار می‌توانید چند بالش اضافی در زیر سرتان قرار دهید؛ تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. این کار باعث جمع شدن خون کمتری در سر می شود و به رفع التهاب دندان کمک می‌کند.

استفاده از پمادهای تسکین دهنده درد برخی از پمادهای بی حس کننده که بدون نیاز به نسخه پزشک، از طریق داروخانه ها قابل تهیه هستند؛ موجب کاهش دندان درد می‌شوند. پمادهایی نظیر بنزوکائین می‌توانند تا حدی موضع را بی حس کنند. البته باید از مصرف این پماد برای خردسالان اجتناب کرد.

آب نمک درمان سه سوته دندان درد

آب نمک با دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی خود، می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. همچنین موجب محافظت دندان های آسیب دیده از عفونت می‌شود. علاوه بر این، شستن دهان با آب نمک، ذرات مواد غذایی یا هرچه در لابلای دندان ها جا مانده باشد، از بین می‌برد.

پراکسید هیدروژن قاتل دندان درد

یکی از عفونت های جدی که در بافت لثه، رخ می‌دهد؛ پریودنتیت نام دارد. عدم توجه به بهداشت دهان و دندان موجب پریودنتیت و سایر بیماری های لثه می‌شود. این امر می‌تواند علاوه بر دندان درد، مشکلات جدی تری مانند خونریزی لثه ها و تشکیل آبسه دندان را به دنبال داشته باشد.

یکی از درمان های سه سوته دندان درد، شستشو دهان با دهانشویه حاوی هیدروژن پراکسید است. این کار باعث کاهش عوارض پریودنتیت می‌شود. برای استفاده از این دهانشویه، پراکسید هیدروژن را با مقدار برابر از آب مخلوط کنید. سپس محلول را داخل دهان بچرخانید. استفاده از پراکسید هیدروژن برای کودکان توصیه نمی‌شود؛ زیرا قورت دادن تصادفی محلول، موجب ایجاد عوارضی در آن ها می‌شود.

چای نعناع مسکن فوری دندان درد

نعناع دارای یک ماده فعال به نام منتول است. منتول خاصیت بی حس کنندگی کمی دارد و می‌تواند نوعی مسکن فوری برای دندان در محسوب شود. همچنین نعناع دارای خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است. نعناع را می‌توان به صورت چای دم کرده و غرغره کرد یا آن را نوشید.

درمان سریع دندان درد با میخک

میخک دارای ترکیباتی مانند یوجینول است. این ترکیب در کاهش درد دندان می‌تواند موثر واقع شود. تحقیقات نشان می‌ دهد، مالیدن عصاره میخک به لثه و دندان به کاهش التهاب و درد دندان کمک می‌کند.

یوجینول موجب بی حس شدن ناحیه درد می‌شود. برای استفاده از این روش، می‌توانید عصاره میخک را از داروخانه ها تهیه کنید و یا مقداری میخک را در آب خیس کنید، پس از ایجاد حالت خمیری شکل، خمیر را بر روی دندان آسیب دیده بمالید؛ همچنین می‌توانید میخک را بجوید. در مورد کودکان، استفاده از این روش مناسب نیست؛ زیرا ممکن است اشتباهی میخک را ببلعند و این امر مشکلاتی ایجاد کند.

تسکین دندان درد با سیر

استفاده از سیر برای کاهش درد دندان، از قدیم رایج بوده است. وجود آلیسین در سیر، باعث خاصیت ضد باکتریایی سیر شده و باکتری های موجود در دهان را از بین می‌برد. برای این کار، می‌توانید یک حبه سیر کوچک و خام را در قسمتی که درد دندان حس می‌شود، قرار داده و بجوید.

شستشوی دهان با برگ گیاه گواوا

برگ‌های گیاه گواواو با داشتن خاصیت ضد التهابی، باعث بهبود زخم‌ها یا التهابات لثه و دندان می‌شوند. همچنین این گیاه، می‌تواند تا حد زیادی موجب از بین رفتن میکروب ها و باکتری های داخل دهان شود و به این شکل، در مراقبت از دهان و دندان موثر باشد. جویدن برگ های گواوا یکی از راه های استفاده از این گیاه جادویی است. همچنین می‌توانید با ریختن برگ های این گیاه در آب جوش، دهانشویه درست کنید و دهان را با آن شسشو دهید.

علل رایج دندان درد از رایج ترین دلایل درد دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان از رایج ترین علل دندان درد است و موجب ایجاد حفره در دندان و تغییر رنگ آن می‌شود. در ابتدا ممکن است متوجه علائم پوسیدگی نشوید؛ اما با گذشت زمان، بخش هایی از دندان تغییر رنگ می‌دهد یا دچار دندان درد می‌شوید.

  • آسیب دیدن پرکردگی دندان

دندان های آسیب دیده یا پوسیده را با استفاده از مواد پر کننده‌ای نظیر کامپوزیت یا آمالگام ترمیم می کنند. گاهی ممکن است وارد آمدن فشار به دندان های پر شده، باعث خارج شدن بخشی یا تمام پرکردگی، از دندان شود؛ این امر می‌تواند درد شدیدی در دندان ایجاد کند.

  • آبسه دندان

در صورتی که بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نشود، در فضای زیر لثه پلاک ایجاد شده و به مرور زمان، باکتری ها در زیر لثه جمع می‌شوند؛ این امر باعث ایجاد کیسه ای پر از چرک می‌شود که به ان آبسه می‌گویند. آبسه دندان منجر به ایجاد درد و التهاب خواهد شد.

  • انجام ارتودنسی

انجام ارتودنسی دردی ندارد اما اتصال دستگاه های ارتودنسی ممکن است دردی جزئی در دندان ها ایجاد کند، که پس از چند روز برطرف می‌شود.

  • شکستگی دندان

ایجاد شکستگی یکی از علل دندان درد است. هر چه شکستگی شدیدتر باشدمی‌تواند درد بیشتری ایجاد کند. هر بار غذا خوردن و جویدن، موجب تشدید درد می‌شود.

  • رشد دندان عقل

دندان های عقل پس از رشد تمام دندان ها، در سنین 17 تا 21 سالگی، از لثه بیرون می آیند. اگر دندان عقل تا این سن، بیرون نیاید، موجب ایجاد درد زیادی در دهان خواهد شد.

  • ورزش بیش از حد

تحرک و فعالیت بیش از حد موجب از بین رفتن آب بدن می‌شود. اگر این آب از دست رفته جبران نشود، کم آبی بدن را به دنبال دارد. کم آبی بدن باعث کاهش بزاق خواهد شد و این امر در پوسیدگی دندان ها تاثیر دارد.

  • عفونت سینوس ها

درد در دندان های فوقانی ممکن است به علت عفونت سینوسی باشد. در این هنگام درد ممکن است به همراه گرفتگی بینی باشد.

  • تحلیل لثه

در هنگام تحلیل لثه، لثه ها بالا می‌روند به طوری که ممکن است ریشه دندان نمایان شود. به دلیل حساس بودن ریشه، برخورد هوا یا غذا و... به آن، می‌تواند درد شدیدی ایجاد کند.

  • آسیب های دندانی

با ایجاد آسیب در دندان ها مانند لب پر شدگی یا ترک، پالپ دندان در معرض عفونت قرار می‌گیرد و همین امر باعث ایجاد درد دندان می‌شود

  • حساسیت دندانی

تحلیل رفتن مینای دندان یا بالا رفتن خط لثه، می‌تواند موجب حساسیت دندانی و ایجاد درد با خوردن و نوشیدن شود.

آیا به دنبال درمان سه سوته دندان درد هستید؟

در این مقاله با انواع روش های سه سوته برای درمان دندان درد آشنا شدیم. پس از انجام هر کدام از این روش ها، چنان چه هنوز درد شما رفع نشده است؛ لازم است با هماهنگی قبلی به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر بدنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی یا سایر خدمات پزشکی مانند کلینیک کاشت مو، کلینیک لیزر موهای زائد، جراح بینی، جراح بوتاکس و ... هستید وبسایت های معتبری وجود دارند که میتوانید از طریق آنها به بهترین متخصصین و کلینیک ها دست پیدا کنید.
برای مثال وبسایت هایی همچون پزشک 24، پزشکبان، پزشکا، whcl.ir، labeautyskincenter.com و یا drzarrabi.com وجود دارند که بصورت کاملا رایگان، بهترین متخصصین و پزشکان هر حوزه ای رو معرفی میکنند که میتوانید برای دیدن اطلاعات بیشتر به این وبسایت ها مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی