اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111257163319341
در دسترس نیست

مخزن استیل دو جداره شیر مناسب چه کاری است

مخزن استیل دوجداره حمل شیر

کد: 140111257163319341

، (اخبار رسمی): ظرف یا مکانی برای نگهداری مواد همیشه یکی از نیازهای بشر بوده است. ظروف یا مخازن مختلفی برای نگهداری مواد مختلف ساخته و استفاده می شود. برای انتقال مواد شیمیایی یا مواد فاسد شدنی مانند شیر باید از مخزن فولادی استفاده شود.

مخزن استیل دوجداره حمل شیر
مخزن استیل دوجداره حمل شیر

ظرف یا مکانی برای نگهداری مواد همیشه یکی از نیازهای بشر بوده است. ظروف یا مخازن مختلفی برای نگهداری مواد مختلف ساخته و استفاده می شود. برای انتقال مواد شیمیایی یا مواد فاسد شدنی مانند شیر باید از مخزن فولادی استفاده شود. این مخازن دارای مشخصات زیر هستند:

ویژگی های فوق باعث شده است که این انبارها در موارد مختلفی از جمله نگهداری مواد، ساخت و ترکیب مواد و حمل و نقل آنها مورد استفاده قرار گیرند.

مخزن دو جداره فولادی برای انتقال شیر چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

شیر و سایر محصولات لبنی به دلیل خواص منحصر به فردشان در صورت نگهداری در شرایط نامناسب به سرعت خراب می شوند. به همین دلیل برای نگهداری یا حمل و نقل آنها از مخزن یا نگهدارنده فولادی دو جداره استفاده می شود. این مخازن از آلیاژ خاصی به نام فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. فولادها آلیاژهای آهنی هستند که از موادی مانند آهن، گوگرد، فسفر، کربن، نیکل، منگنز و کروم ساخته می شوند.

مخزن فولادی دو جداره برای حمل شیر از آلیاژهای فولادی 304 و 316 ساخته شده است. بهترین فولاد برای ساخت این مخازن البته آلیاژ فولاد 304 است که خاصیت نگهداری بسیار خوب و استحکام بالایی دارد.

مهمترین ویژگی های مخزن دوجداره فولادی برای حمل شیر به شرح زیر است:

آلیاژ استفاده شده در آن فولاد 304 یا 316 است.
روش ساخت این مخازن برای افزایش دوام معرفی شد.
صفحات فولادی در این تانکرها با استفاده از جوش آرگون جوش می شوند.
مخازن دو جداره فولادی برای حمل شیر معمولا شاسی مخصوص به خود را دارند که روی واگن قرار می گیرند.
ضخامت لایه داخلی مخزن دو جداره فولادی برای حمل شیر حداقل 2 میلی متر و لایه بیرونی بیش از 1.5 میلی متر است.
تمامی ظروف شیر باید دارای دریچه های فولادی باشند.
درب دسترسی باید محکم بسته شود تا از ورود آلاینده ها به مخزن جلوگیری شود.
مخزن فولادی با دو جداره برای حمل شیر باید دارای سیستم تصفیه آب کامل یا CRP باشد.
مخزن حمل شیر دارای همزن مخصوص برای ایجاد دمای یکنواخت شیر ​​می باشد.
به طور کلی مخزن دو جداره فولادی برای حمل شیر به قسمت های مختلف با پرده در داخل تقسیم می شود تا مایع را با ایمنی کامل به داخل منتقل کند.
تمام مخازن فرآوری شیر باید دارای بخش نمونه برداری CIP باشند.
ساخت و استفاده از مخازن دو جداره فولادی برای حمل شیر باید دارای تمامی موارد ذکر شده و بسیاری ویژگی های دیگر باشد تا بتوان از این مخازن حمل برای حمل شیر و فرآورده های شیر در مسافت های طولانی استفاده کرد. هزینه مخزن دوجداره استیل برای حمل شیر بستگی به در دسترس بودن و کیفیت هر یک از این موارد دارد.
انواع مخازن حمل شیر و سایر مواد چیست؟
مخزن شیر دوجداره استیل از نوع خاص و پرکاربرد در صنعت می باشد. انواع دیگری نیز تولید و مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله:
مخازن ذخیره تک جداره: این مخزن ساده ترین نوع مخزن است که از یک لایه آلیاژ فولادی ساخته می شود. از این مدل برای نگهداری مواد در حجم های مختلف استفاده می شود.
مخزن دو جداره فولادی برای حمل شیر: این مخزن از لایه داخلی آلیاژ 304 و حداقل قطر 2 میلی متر ساخته شده است. از این نوع مخزن می توان برای ثابت نگه داشتن دمای مایع داخلی استفاده کرد و یا می توان از آن برای خنک کردن یا گرم کردن مواد داخلی استفاده کرد. در این حالت لوله هایی برای عبور مایعات بین لایه ها قرار می گیرند تا مایع داخلی با جریان خود گرم شود. در هر صورت می توان از عایق پشم شیشه نیز بین دو لایه استفاده کرد تا خاصیت عایق بودن آنها حفظ شود.
مخزن سه جداره: این نوع مخزن نسبت به انواع دیگر کارآمدتر و همچنین گرانتر است. برای ساخت این نوع مخزن به مهارت و امکانات فنی و تخصصی عالی نیاز است. در این مخزن یک لایه برای قرار دادن کویل سیال داغ و یک لایه دیگر به عایق کاری کامل مخزن اختصاص داده شده است.
ظروف حمل و نقل کالاهایی مانند شیر و مواد شیمیایی را می توان در هر یک از شرایط فوق بسته به کاربرد تولید و استفاده کرد. البته باید در نظر داشت که هزینه ساخت مخزن تک جداره با مخزن سه جداره بسیار متفاوت است و باید مهارت ها و الزامات خاص را بسنجید و نوع مناسب و موثر را انتخاب کنید.
تفاوت دو نوع مخزن شیر استیل دوجداره با کندانسور و بدون کندانسور چیست؟
هنگامی که شیر یا فرآورده های شیر و سایر مواد فاسد شدنی در فواصل طولانی حمل می شوند، دمای مایع داخل مخزن باید کنترل شود. این عمل ابتدا با تا کردن ظرف شیر انجام می شود و ثانیاً به دستگاهی برای خنک کردن ظرف نیاز است تا کیفیت مایع داخل ظرف برای مدت طولانی و در هوای گرم حفظ شود. این دستگاه خازن نامیده می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید