اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111307168922307
در دسترس نیست

فنجان چیست؟

فنجان چیست؟

کد: 140111307168922307

، (اخبار رسمی): چای و قهوه از مهم ترین مواد خوراکی در هر خانه ایرانی هستند. همه ی ما در خانه، مهمانی، مسافرت و هر جایی که فکرش را بکنید به دنبال خوردن یک فنجان چای قندپهلو هستیم تا خستگی مان در برود. برای نوشیدن چای، به یک لیوان یا فنجان نیاز داریم.

فنجان چیست؟
فنجان چیست؟

وجود فنجان در خانه به قدری مهم است که خانواده های ایرانی برای تهیه جهیزیه عروس، خرید فنجان را در اولویت خود قرار می‌دهند. برای گشت و گذار در دنیای فنجان ها و همچنین مقایسه قیمت فنجان ها، در ادامه همراه ما باشید.

هنگام خرید فنجان به چه مواردی دقت کنیم؟

اول از همه باید بدانید که فنجان ها شامل دسته بندی های مختلفی هستند و هر کدام از این دسته بندی ها نکات خاص خودشان را دارند. در ادامه این مطلب سعی کردیم انواع دسته بندی فنجان ها، قیمت فنجان ها، شرکت های سازنده آنها، طریقه شستشوی فنجان ها و مواردی از این دست را به طور کامل بررسی کنیم تا بتوانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

بررسی انواع فنجان از نظر جنس بدنه

فنجان ها از نظر جنس، زیبایی و مقاومت به مدل های مختلفی تقسیم می‌شوند.

فنجان بلوری: محبوب ترین و زیباترین نوع فنجان است که در هر خانه ای پیدا می‌شود. این مدل فنجان ها به صورت دست 6 عددی در بازار عرضه می‌شود. همه خانم ها حداقل چند دست از فنجان بلوری در کابینت خانه شان کنار گذاشته اند و در زندگی روزمره یا مهمانی ها از آنها استفاده می‌کنند. فنجان شیشه ای علاوه بر زیبایی و طراحی خاصش، مقاومت بالایی نیز دارند. این فنجان ها با ظروف بلوری یا ظروف کریستال ست می‌شوند.

فنجان چینی: فنجان چینی یا همان فنجان سرامیکی هم یکی از مرسوم ترین مدل هاست. البته این فنجان ها بسیار ظریف هستند و به سرعت ترک می‌خورند یا می‌شکنند. برای همین باید در نگهداری از آنها بسیار حوصله به خرج داد. این محصولات هم طرفداران خاص خودشان را دارند و معمولا با ظروف چینی ست می‌شوند.

فنجان پلاستیکی: این مدل ها زیبایی چندانی ندارند ولی بسیار مقاوم اند و برای استفاده روزمره و دم دستی بسیار مناسب هستند. البته نوشیدن چای در این فنجان ها برای سلامتی بدن ضرر دارد ولی در اکثر خانه ها به طور روزمره استفاده می‌شود.

بررسی انواع فنجان از نظر کاربرد

فنجان چای: همه ی ما در در طول روز به طور میانگین دو الی سه فنجان چای می‌خوریم. حتی کسانی که خیلی هی از چای خوششان نمی‌آید، هر روز هنگام صبحانه یک لیوان چای را حتما می‌خورند. بعضی افراد هم که دیگر معتاد چای هستند و روزانه بالای 5 تا 10 فنجان چای می‌نوشند. همچنین کسانی که سرکار می‌روند قطعا روی میز کار خود، یک لیوان چای گذاشته اند و همزمان با نوشیدن چای، کار می‌کنند. از همه ی اینها که بگذریم فنجان چای باید چند ویژگی داشته باشد. اول از هر چیزی باید در برابر سرما و گرمای ناگهانی مقاوم باشد و نشکند! بسیاری از فنجان های بلوری با کوچکترین تغییر دمای ناگهانی ترک می‌خورند و فقط مدل های درجه یک از این امتحان جان سالم به در می‌برند. این فنجان های درجه یک دارای قابلیت آنتی شوک هستند یعنی در برابر شوک های ناگهانی گرمایی و سرمایی بسیار مقاوم اند و به هیچ وجه نمی‌شکنند. تمام فنجان های موجود در فروشگاه فنجون استور دارای قابلیت آنتی شوک هستند و با گارانتی مقاومت کالا عرضه می‌شوند. حتی در ویدیو زیر می‌توانید مقاومت فنجان بیسیک ساخت چین را ببینید که بعد از گذاشتن یخ در داخلش، آنرا روی شعله مستقیم گاز می‌گذاریم و چند دقیقه صبر می‌کنیم. و در آخر می‌بینید که هیچ اتفاقی برای فنجان نمی‌افتد!

فنجان قهوه: از سالیان دراز مردم جهان از قهوه استفاده می‌کردند. قهوه کاربرد های بسیاری دارد؛ از افزایش انرژی گرفته تا سلامتی بدن! بسیاری از افراد مخصوصا دانشجوها از قهوه برای بیدار ماندن استفاده می‌کنند که بتوانند کارهای خود را در طول شب انجام دهند. همچنین بسیاری از قهوه بازهای حرفه ای، پول زیادی برای قهوه ساز و تجهیزاتش خرج می‌کنند تا بتوانند یک قهوه خوب و مطلوب را تجربه کنند. البته قهوه در کنار تمام مزایایش، معایبی نیز دارد که مهمترین آن افزایش تپش قلب است. البته نوشیدن بیش از حد آن خطرناک است ولی در حالت عادی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. اگر قهوه باز حرفه ای و قهار باشید، می‌دانید که هر قهوه ای در فنجان خاص خودش سرو می‌شود. مثلا برای قهوه اسپرسو از فنجان های کوچک با گنجایش کم استفاده می‌کنند چون قهوه اسپرسو بسیار تلخ است و کافئین بالایی دارد. اصطلاحا به این مدلها، فنجان اسپرسو یا شات اسپرسو می‌گویند. حجم هر شات اسپرسو حدودا 30 سی سی است. یکی دیگر از فنجان های قهوه، فنجان لته است. البته به آن کاپ لته نیز می‌گویند. 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به طور صفر تا صد انواع مدلها، شرکت های سازنده فنجان ها، قیمت محصولات و همچنین نکات مورد توجه هنگام خرید را به طور کامل برایتان شرح دهیم تا دیگر برای خرید فنجان جدید، هیچ سوالی در ذهنتان باقی نماند و با خیال راحت به خرید خود بپردازید. اگر به دنبال خرید یک فنجان جدید و مناسب برای خود یا دیگران هستید، 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل