اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۰۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112027174522040
در دسترس نیست

آموزش باز کردن سینک ظرفشویی و گرفتگی لوله فاضلاب

10 روش خانگی برای بازکردن لوله و سینک ظرفشویی در منزل

کد: 140112027174522040

، (اخبار رسمی): در مواقعی که لوله های آب و یا فاضلاب دچار گرفتگی میشود و یا زمانی که لوله سینک ظرفشویی میگیرد، چطور میتوانیم آن را برطرف کنیم؟ در این مقاله روش هایی که در خانه می توانید گرفتگی سینک و لوله های فاضلاب یا حمام را برطرف کنید جمع آوری شده است تا بتوانید در کمترین زمان مشکل گرفتگی لوله را حل کنید.

10 روش خانگی برای بازکردن لوله وسینک ظرفشویی در منزل
روشهایی بازکردن لوله و سینک ظرفشویی در خانه در کمترین زمان

گرفتگی سینک ظرفشویی یکی از مشکلات متداول برای خانم های خانه دار است. سوال مهم این است که چطور با روشهای خانگی گرفتگی سینک و لوله ها فاضلاب، دستشویی و حمام را حل کنیم. آیا نوشابه و جوش شیرین مفید است؟

برای هر بانوی خانه داری این صحنه ممکن است بوجود آید که در زمان شستن ظرف ناگهان با انباشت آب در سینک مواجه میشود، که ناشی از رسوب چربی و مواد غذایی در لوله های سیفون ظرفشویی است. اما در این موارد می تواند با روش های زیر به راحتی مشکل خود را برطرف سازید.

5 روش برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

با بکارگیری روش های خانگی زیر میتوانید در کمترین زمان گرفتکی لوله سینک ظرفشویی را برطرف کنید.

بازکردن لوله با نوشابه، جوش شیرین و سرکه

با ترکیب نوشابه و سرکه با جوش شیرین میتوانید به راحتی محلولی برای بازکردن لوله فاضلاب درست کنید که برای بازکردن لوله سینک نیز به خوبی قابل استفاده است.

مواد مورد نیاز برای باز کردن سینک با نوشابه

  • یک بطری نوشابه
  • یک بطری سرکه
  • یک فنجان جوش شیرین

برای اینکار، ابتدا نصب نوشابه را داخل سینک یا لوله گرفته شده بریزید، سپس 1 فنجان جوش شیرین داخل آن بریزید و اندکی صبر کنید، حال مابقی نوشابه را داخل لوله خالی کنید و بعد از 5 دقیقه سرکه را داخل لوله خالی کنید تا واکنش شیمیایی برای خوردن رسوب و گرفتگی ها آغاز شود.

ترکیب این 3 ماده واکنش شیمیایی قوی ای را شکل میدهد که قادر است چربی ها، پسماند غذا، موی بلند و حتی رسوب داخل لوله را در خود حل کند و از بین ببرد.

بعد از چند دقیقه بهتر است یک کتری آب جوش نیز داخل لوله سینک خالی کنید تا آشغال ها را با خود بشوید و ببرد.

استفاده از تلمبه لوله بازکن

در مغازه های ابزار فروشی، تلمبه هایی وجود دارد که مخصوص توالت یا ظرفشویی و لوله هستند. شما با داشتن یکی از این تلمبه ها میتوانید آن را بر دهانه لوله سینک یا لوله گرفته شده قرار دهید و چند مرتبه آن را بالا و پایین کنید (اصطلاحا تلمبه بزنید). چند مرتبه این کار را تکرار کنید تا لوله باز شود و بعد از آن نیز بهتر است کمی آب جوش در لوله بریزید تا پسماند مواد داخل لوله دفع شود.

قلاب فلزی یا سیم مفتولی

یک سیم مفتولی یا قلاب فلزی را از دهانه ورودی آب سینک ظرفشویی به داخل لوله هدایت کنید و ادامه دهید تا به محل گرفتگی برسید، سپس چند مرتبه سیم را عقب جلو کنید تا به مواد گیر کرده داخل لوله ضربه وارد شود. حال کمی این سیم را بچرخانید تا مواد به آن گیر کند و سپس آن مواد را به همراه سیم بیرون بکشید.

با این روش نیز خیلی از موارد گرفتگی سینک ظرفشویی قابل برطرف شدن است.

باز کردن و تمیز کردن سیفون ظرفشویی

روش دیگری که به سادگی قابل اجراست، بازکردن لوله و اتصالات سینک ظرفشویی و شستشوی داخل آنهاست. از آنجا که اتصالات لوله های سیفون سینک ظرفشویی به سادگی و با دست قابل باز و بسته شدن است، این روش نیز توسط هر فردی قابل اجراست.

استفاده از فنر لوله بازکنی

اگر در منزل خود فنر لوله بازکنی دارید، با این ابزار نیز میتوانید به راحتی گرفتگی داخل لوله را برطرف کنید. فنر لوله بازکنی یک سیم است که از فلز ساخته شده است و به راحتی با مراجعه به ابزار فروشی میتوانید 1 تا 2 متر از آن را خریداری کنید و برای مواقع گرفتگی سینک در منزل داشته باشید. به این فنر ها اصطلاحا فنر لوله بازکنی دستی گفته میشود و برای از بین بردن رسوب های سطحی مناسب هستند.

3 روش برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب و توالت

در زمان گرفتگی و انسداد لوله های فاضلاب یا حمام و توالت علاوه بر استفاده از روشهای فوق میتوانید از روشهای زیر نیز استفاده کنید.

استفاده از اسید رقیق برای بازکردن لوله

به راحتی و با مراجعه به فروشگاه های سطح شهر، میتوانید اسید رقیق لوله بازکنی را خریداری کنید، دقت کنید که محلول رقیق شده باشد چرا که اسید خاصیت خورندگی دارد و در صورتی که غلظت آن بالا باشد میتواند منجر به آسیب زدن به لوله گردد.

استفاده از جوهر نمک

یکی از موادی که برای بازکردن لوله ها میتوان از آن استفاده کرد جوهر نمک است، اما در زمان استفاده از آن حتما باید دستکش داشته باشد و ترجیحا از ماسک نیز استفاده کنید تا گاز آن را استشمام نکنید.

برای این کار 3 پیمانه جوهر نمک را در 4 لیتر آب حل کنید و سپس محلول حاصله را در لوله آب بریزید. سپس حدود 1 ساعت صبر کنید تا محلول با رسوب و مواد داخل لوله واکنش کند و سپس آب بریزید تا لوله تمیز گردد.

تماس با شرکت های لوله بازکنی

برای استفاده از خدمات شرکت های لوله بازکنی در تهران میتوانید با لوله بازکنی نوین تماس بگیرید همچنین اگر در کرج یا استان البرز هستید برای استفاده از خدمات تخلیه چاه و یا لوله بازکنی میتوانید با لوله بازکنی امید تماس بگیرید. و اگر بدنبال لوله بازکنی آنلاین هستید به ایرانیجو مراجعه کنید. تشخیص ترکیدگی لوله، رفع بوی بد فاضلاب، نصب و جابجایی توالت فرنگی، رفع نم و رطوبت ساختمان و بازکردن لوله های فاضلاب و توالت و سینک ظرفشویی از خدمات ارائه شده در این شرکت هاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۰۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | دکوراسیون و منزل