اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112097184922033
در دسترس نیست

افتتاح حساب بانکی در انگلستان و بررسی 7 مورد رایج

کد: 140112097184922033

، (اخبار رسمی): اگر تصمیم‌تان برای مهاجرت به انگلستان جدی است، با راهنمایی این مقاله برای افتتاح حساب بانکی در انگلستان، زندگی جدید خود را کمی آسان‌تر کنید.

افتتاح حساب بانکی در انگلستان و بررسی 7 مورد رایج
افتتاح حساب بانکی در انگلستان و بررسی 7 مورد رایج

هنگام مهاجرت به انگلستان، با افتتاح یک حساب بانکی مناسب، خیال خود را از تراکنش‌های مالی راحت کنید و بدون دغدغه در این زمینه، به زندگی خودتان بپردازید. در کشور انگلستان، چه در حال کار باشید و یا یک فرد بازنشسته، چه محصل باشید و چه کارمند؛ طیف وسیعی از گزینه‌های مالی در بازار، پیش روی شما است.

بانکداری در انگلستان

بریتانیا، یکی از مراکز مالی جهانی در نظر گرفته می‌‎شود و بخش خدمات مالی آن، متشکل از بانک‌های خصوصی بریتانیا، بانک‌های بین‌المللی و موسسات وام دهی دولتی مانند انجمن‌ها و اتحادیه‎های اعتباری است. در حال حاضر 344 بانک در سراسر بریتانیا وجود دارد. بانک دولتی انگلستان، بانک مرکزی بریتانیا است و بخش مربوط به قوانین بانکی، توسط اداره رفتار مالی (FCA) تنظیم می‌شود.

آیا داشتن یک حساب بانکی در انگلستان الزامیست؟

داشتن یک حساب بانکی در بریتانیا الزام قانونی نیست و لازم به ذکر است که همه ساکنان بریتانیا حساب بانکی ندارند. گزینه‌های دیگری نیز برای مدیریت پول در بریتانیا وجود دارد، مانند انجمن‌ها و اتحادیه‌های اعتباری و حساب‌های پس‌انداز و سرمایه‌گذاری ملی.

با این حال، باز کردن یک حساب بانکی در بریتانیا امور شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. در مواردی مانند پرداخت راحت‌تر قبوض آب و برق در کشور انگلستان، احتمالاً به یک حساب بانکی نیاز خواهید داشت و اگر تصمیم به گرفتن وام مسکن در انگلستان را دارید، ممکن است برای برخی از وام دهندگان، داشتن حساب بانکی الزامی باشد. چندین بانک وجود دارند که حساب‌های اولیه‌ای را ارائه می‌دهند که می‌توان آنها را حتی در صورت داشتن اعتبار نه چندان بالا، ایجاد کرد. بنابراین قطعاً ارزشش را دارد که در یکی از بانک‌های انگلستان حساب باز کنید.

قبل از افتتاح حساب بانکی در انگلستان چه باید کرد؟

قبل از افتتاح حساب در انگلستان، اگر کارت‌های نقدی یا اعتباری قابل استفاده در خارج از کشور را دارید، می‌توانید امور مالی خود را با یک حساب خارج از کشور مدیریت کنید. با این حال، توجه داشته باشید که ممکن است نیاز باشد هزینه‌هایی مانند کارمزد تراکنش و کارمزد مبادله ارز را نیز پرداخت نمایید.

قبل از مهاجرت به بریتانیا چند نکته را به یاد داشته باشید. جالب است بدانید که بانک‌های خانگی ممکن است بتوانند در افتتاح یک حساب بانکی در بریتانیا به شما کمک کنند.

از طرف دیگر، بسیاری از بانک‌های بریتانیا دارای حساب‌های بین‌المللی برای افراد غیر مقیم هستند که اینگونه حساب‌ها را می‌توان در خارج از بریتانیا نیز افتتاح کرد، بنابراین می‌توانید قبل از مهاجرت خود، حساب بانکی مورد نظرتان را باز کنید. با این حال، برخی بانک‌ها برای این نوع از حساب‌ها، کارمزد ماهانه دریافت می‌کنند، بنابراین ابتدا این موضوع را بررسی کنید و برای کم کردن هزینه‌های سنگین در این بخش، از بازکردن حساب از ماه‌ها قبل از مهاجرت پرهیز کنید.

انواع حساب بانکی در انگلستان

اگر می‌خواهید یک حساب بانکی در انگلستان باز کنید، انتخاب‌های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد تا بتوانید متناسب با نیاز خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

 اصلی‌ترین دسته‌بندی حساب‌های بانکی در انگلستان عبارتند‌ از:

1- حساب جاری

این نوع حساب، یکی از استانداردترین و رایج ترین شکل حساب بانکی در کشور انگلستان است که می‌توانید برای نیازهای روزمره مانند پرداخت قبوض، خرید و دریافت دستمزد و… از آن استفاده کنید. حساب‌های جاری نیز به صورت رایگان یا با هزینه‌های کم در دسترس هستند (هزینه حساب‌های پریمیوم بیشتر خواهند بود)؛ اینگونه حساب‌ها با کارت نقدی ارائه می‌شوند و معمولاً گزینه‌هایی مانند کارت‌های اعتباری و تسهیلات اضافه برداشت نیز دارند. اکثر بانک‌ها نسخه‌های ویژه‌ای از این حساب‌ها را برای گروه‌هایی مانند دانشجویان و جوانان ارائه می کنند.

2- حساب پایه

بسیاری از بانک‌های بریتانیا، برای افرادی که اعتبار ضعیفی دارند یا در تلاش برای افتتاح حساب جاری هستند، حساب‌های اولیه رایگان ارائه می‌دهند. این حساب‌ها محصولات و خدمات اساسی مانند کارت‌های نقدی Visa Electron  و گزینه‌های پرداخت مستقیم را به مشتریان ارائه می‌دهند، اما در این نوع از حساب‌ها، شما به کارت‌های اعتباری، وام یا اضافه برداشت دسترسی نخواهید داشت. اگر یک حساب اولیه باز می‌کنید و وضعیت شخصی یا اطلاعات شما تغییر می‌کند، معمولاً می‌توانید در صورت گذراندن شرایط بررسی اعتبار، آن را به یک حساب جاری نیز ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: افتتاح حساب بانکی در انگلیس (مقاله شماره 2)

3- حساب پس انداز

اکثر بانک‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را دارند که با حساب‌های پس‌انداز اولیه شروع می‌شود. این حساب‌ها نرخ بهره بالاتری را ارائه می‌دهند، اما ممکن است به حداقل سپرده نیاز داشته باشند و تصریح کنند که بسته به نوع حساب، پول باید برای حداقل یک دوره با زمان مشخص، در حساب باقی بماند.

4- حساب بین المللی یا غیر مقیم

بسیاری از بانک‌های بزرگ بریتانیا، حساب‌های جاری بین‌المللی را ارائه می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را باز کنید و با این حساب‌ها، در خارج از کشور تراکنش‌های مورد نظر خودتان را انجام دهید.

5- حساب دیجیتال یا موبایل

اکثر بانک‌های اصلی بریتانیا، اکنون خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق برنامه‌های بانکداری تلفن همراه نیز ارائه می‌کنند، بنابراین می‌توانید حساب بانکی خود را از راه دور مدیریت کنید. همچنین بانک‌های صرفا آنلاین و فقط دیجیتال نیز در انگلستان وجود دارد.

6- حساب های مشترک

شما همچنین می‌توانید یک حساب بانکی در بریتانیا به طور مشترک با افراد دیگر باز کنید. این نوع از حساب‌های بانکی، معمولا بین زوج‌های متاهل و افرادی که در یک رابطه طولانی مدت کاری و یا شراکت با هم در ارتباط هستند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7- حساب های خارج از کشور

مهاجرانی که در بریتانیا زندگی می‌کنند، ممکن است فکر کنند که افتتاح یک حساب بانکی بین المللی در خارج از کشور، بهترین راه برای مدیریت امور مالی آنها است. باید بدانید که امکان باز کردن یک حساب خارجی بین المللی در بریتانیا در حین کار یا اقامت در خارج از کشور وجود دارد. حساب‌های خارج از کشور با GPB، EUR و USD در دسترس هستند. آنها مزایای خاصی را نسبت به بانک های داخلی مانند ترکیبات مالیاتی مطلوب، ارائه می‌دهند.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله‌ی صرافی انگلستان، به شما در افتتاح یک حساب مناسب در بریتانیا کمک کرده باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون