اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112157193322415
در دسترس نیست

نقش پل سرمایه گذاری خوراک دام در تحقق امنیت غذایی

کد: 140112157193322415

، (اخبار رسمی): در کشورمان سالانه حدود ۹۰۰ هزارتن گوشت و ۱۱ میلیون تن شیر خام توسط دام سبک و سنگین تولید می شود و بخش عمده‌ای از مناطق محروم درگیر حوزه دامداری و دامپروری هستند لذا در شرایط فعلی کشور که خشکسالی و افزایش نرخ ارز وجود دارد که با برگزاری این رویداد می‌توانیم گام‌های موثری را در کاهش ارزبری برداریم.

فراخوان رویداد پل سرمایه گذاری خوراک دام
دکتر هرمز منصوری

در بخش کنستانتره از لحاظ تامین جو ۵۵% وابستگی به خارج داریم. در بخش ذرت حدود ۹۰% نیاز به واردات داریم و در دانه های روغنی حدود ۸۵% نیاز به واردات داریم.

به گزارش روابط عمومی سینا وی سی،  دکتر هرمز منصوری عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و دبیر علمی رویداد پل سرمایه گذاری خوراک دام و امنیت غذایی گفتند: دسترسی پایدار آحاد جامعه به خوراک سالم و با کیفیت یکی از رسالت هایی است که دولتها برای تامین مواد غذایی جامعه دنبال میکنند. در کشورمان سالانه حدود ۹۰۰ هزارتن گوشت و ۱۱ میلیون تن شیر خام توسط دام سبک و سنگین تولید می شود.

این میزان تولید نیازمند ورودی یا همان خوراک است که متاسفانه در سالهای اخیر بخاطر خشکسالی ها و فرسایش مراتع و تغییرات در ساختار جمعیتی کشور که جمعیت روستایی به شدت کاهش یافته و جمعیت شهری افزایش داشته نیاز توجه به اهمیت تولید خوراک دام را بیشتر میکند.

خوراک دام را می توان به دو بخش علوفه ای و کنستانتره که مواد مغذی هست تقسیم بندی کنیم، در بخش علوفه بخش عمده ای از آن در داخل تولید می شود اما در بخش کنستانتره از لحاظ تامین جو ۵۵% وابستگی به خارج داریم. در بخش ذرت حدود ۹۰% نیاز به واردات داریم و در دانه های روغنی حدود ۸۵% نیاز به واردات داریم. امروزه با توجه به تحریم ها، پرداختن به روشهایی که با همین منابع محدود در کشور بتوان با بهره وری بالاتر از پتانسیل ها استفاده کرد، ضروری است، به همین جهت رویداد پل سرمایه گذاری خوراک دام مبتنی بر توانایی شرکتهای دانش بنیان در حال برگزاری می باشد. 

این رویداد متمرکز بر حوزه تامین نوآور خوراک دام توسط سینا وی سی در حال برگزاری بوده و صاحبان شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها میتوانند از طریق sina.vc نسبت به ارسال اطلاعات خود اقدام کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]