اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112277209922480
در دسترس نیست

معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری

کد: 140112277209922480

، (اخبار رسمی): لاغری عبارتی است که این روزها بسیار به چشم می‌خورد. رژیم‌های غذایی نادرست، سبک زندگی ماشینی و بدون تحرک، ورزش نکردن و ... همگی از عواملی هستند که باعث افزایش وزن و چاقی زیاد در افراد شده‌اند.

معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری
معرفی انواع عرقیات گیاهی برای لاغری

از این رو افراد در سنین مختلف به دنبال روش‌های ایمن برای لاغری و تناسب اندام هستند تا علاوه بر زیبایی و افزایش اعتماد به نفس، از بروز مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای مرتبط با چاقی جلوگیری کنند.

در این میان روش‌های مختلفی برای لاغری وجود دارد که استفاده از عرقیات گیاهی در رژیم غذایی نیز بسیار مفید است. به همین دلیل در ادامه چند نمونه از عرق‌های گیاهی مفید مانند عرق رازیانه، یونجه و شوید را معرفی کرده و به تأثیر آن‌ها در لاغری افراد می‌پردازیم.

آشنایی با خواص عرق رازیانه

رازیانه که به آن بادیان گیاهی نیز گفته می‌شود، گیاهی از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است. طعم آن شبیه به شیرین بیان بوده و در کشور‌های مدیترانه‌ای رشد کرده است. امروزه در کشور‌های مختلفی از جمله ایران نیز این گیاه کاشته می‌شود. طبع گرم و خشکی دارد و ضد بلغم و صفرا است. از تمام قسمت‌های رازیانه مانند بذر، برگ و ریشه آن استفاده می‌شود.

عرق رازیانه برای چاقی صورت

افرادی که از رژیم‌های غذایی و ورزش‌های سنگین برای لاغری استفاده می‌کنند، دچار لاغری صورت می‌شوند. به همین دلیل همواره به دنبال مصرف مواد غذایی هستند که تأثیری در لاغری صورت نداشته و از این اتفاق جلوگیری کند. عرقیات گیاهی می‌توانند در این زمینه مفید بوده و از لاغری بیش از حد صورت جلوگیری کنند.

عرق رازیانه یکی از این عرقیات است که می‌تواند به شادابی و رفع چین و چروک‌های پوست کمک کند. برای این هدف می‌توانید مقداری عرق رازیانه را به همراه عسل در طول روز مصرف کنید. در مصرف عرق رازیانه تعادل را رعایت کنید تا از بروز عوارض آن جلوگیری شود.

خواص عرق رازیانه برای لاغری

رازیانه گیاهی با میزان کالری پایین و فیبر بسیار بالاست. فیبر هیچ گونه کالری ندارد و حجم زایدی از معده را پر می‌کند. با مصرف مواد غذایی حاوی فیبر می‌تواند مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری می‌کند. همچنین خوردن این گیاه می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داده و سرعت متابولیسم بدن را بهبود دهد. با افزایش سرعت سوخت و ساز، چربی سوزی در بدن نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر تمام موارد گفته شده، عرق رازیانه می‌تواند اشتهای فرد را کاهش داده تا در طول روز غذای کمتری مصرف کند.

ادرارآور بودن رازیانه نیز باعث جلوگیری از تجمع چربی در کبد شده و میزان بالایی از کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم و همچنین ویتأمین‌های A و C را به همراه دارد. از این ماده غذایی به تنهایی برای لاغری استفاده نکنید. با دریافت رژیم‌های غذایی اصولی و استفاده از رازیانه در آن‌ها می‌توانید بدون ایجاد مشکل برای بدن، به وزن ایده‌آل خود برسید.

عرق یونجه برای چاقی صورت

یونجه یکی از گیاهان مفید است که برای خوراک دام پرورش داده می‌شود. اما از آنجایی که سرشار از ویتأمین‌ها و مواد معدنی مفید است، استفاده‌های دیگری نیز از آن صورت می‌گیرد. یونجه در دسته حبوبات قرار گرفته و به عنوان دارویی گیاهی استفاده می‌شود. در یونجه انواع مختلفی از مواد مفید برای بدن مانند ویتأمین K، ویتأمین C، فولات، تیامین، ریبوفلاوین، آهن، منیزیم، مس و... وجود دارد.

خواص عرق یونجه برای چاقی

یونجه باعث چاقی و افزایش حجم بدن می‌شود. به همین دلیل افرادی که قصد چاق شدن دارند می‌توانند از این عرق پس از هر وعده غذایی مصرف کنند. مصرف این عرق دو تا سه بار در روز به منظور افزایش وزن توصیه شده است. البته این عرق ممکن است خطرات و عوارضی برای بدن به همراه داشته باشد، به همین دلیل بهتر است از رژیم غذایی اصولی استفاده کرده و میزان عرق یونجه را نیز مطابق با آن مصرف کنید.

آشنایی با خواص عرق شوید

شوید گیاهی گرم و خشک و منبعی بسیار مفید از ویتأمین B12، آهن، کلسیم و منگنز است. علاوه بر آن برای موارد درمانی بسیاری نیز از این عرق استفاده می‌شود. فلانوئید و ویتأمین b کمپلکس موجود در آن به ترشح هورمون‌ها و آنزیم‌های خاصی در بدن کمک می‌کند که می‌تواند به داشتن خوابی آرام کمک کند. همچنین به عنوان ضد باکتری، تقویت‌کننده معده، بادشکن، تسکین درد‌های قاعدگی، کاهش چربی خون و... نیز مفید است.

عرق شوید برای لاغری

برخی از افراد دچار سندروم متابولیک هستند. در این عارضه برخی از ناهنجاری‌ها و مشکلات در بدن فرد وجود دارد که از سوخت و ساز درست و اصولی بدن جلوگیری می‌کنند. تمام این موارد در نهایت به چاقی و اضافه وزن مخصوصاً در اطراف شکم و تجمع چربی در بدن می‌انجامد. این مشکل می‌تواند بیماری‌های زیادی مانند فشارخون بالا، کلسترول ناشتا، افزایش میزان‌تری گلیسیرید بدن و... را به همراه داشته باشد. عرق شوید برای درمان این ناهنجاری‌ها بسیار مفید است. همچنین در کاهش میزان‌تری گلیسیرید بدن نیز تأثیر بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای دارد.

عرق شوید و مبارزه با افسردگی

این عرق به عنوان دارویی طبیعی و بسیار مفید برای درمان افسردگی شناخته می‌شود. فلاونوئید‌ها، پلی فنول‌ها و جوهر مازو از ترکیبات مفید موجود در این گیاه هستند که در این زمینه تأثیر مثبتی بر افراد دارای افسردگی می‌گذارند. از این دارو می‌توان به جای دارو‌های شیمیایی و قوی‌تر مانند ترامادول و سرترالین نیز استفاده کرد. این دارو هیچ گونه عارضه جانبی ندارد و برای افرادی که به دلیل مضرات دارو‌های شیمیایی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، بسیار مفید است.

سخن آخر

دارو‌ها و عرقیات گیاهی تنوع بسیار بالایی دارند و در بهبود بیماری‌های و مشکلات جسمی و روحی بسیار زیادی استفاده می‌شوند. این دارو‌ها برخلاف دارو‌های شیمیایی عوارض کمتری داشته؛ اما تأثیر آن‌ها نیز به مراتب کمتر است و یا در زمان طولانی‌تر اتفاق می‌افتد. در این مقاله درباره چند نمونه از عرقیات گیاهی مفید و تأثیر آن‌ها بر بدن و مخصوصاً لاغری افراد صحبت شد. دقت کنید هرگز بدون تجویز پزشک و در اندازه زیاد از این عرق‌ها استفاده نکنید. بهتر است در کنار ورزش و رژیم غذایی اصولی از آن‌ها استفاده کرده تا بهترین تأثیر را بر بدن داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان