اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201077214022448
در دسترس نیست

سوزش و آبریزش بینی بعد از عمل طبیعی است؟

علت تا درمان آبریزش بینی بعد از عمل بینی

کد: 140201077214022448

، (اخبار رسمی): علت آبریزش بینی بعد از عمل بینی چیست؟ درمان آبریزش بینی بعد از عمل بینی چیست؟

علت تا درمان آبریزش بینی بعد از عمل بینی
علت تا درمان آبریزش بینی بعد از عمل بینی

بعضی از افرادی که رینوپلاستی انجام داده اند بعد از جراحی دچار آبریزش بینی می شوند که بسیار نگران می شوند. دلایل مختلفی برای آبریزش بینی بعد از جراحی بینی وجود دارد، مانند سرماخوردگی بعد از جراحی بینی ، آلرژی یا سایر عوارض که گاهی باعث کاهش حس چشایی و بویایی می شود. اما این حالت موقتی است و در عرض 2 تا 3 هفته از بین می رود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علل و درمان آبریزش بینی بعد از عمل بینی بپردازیم، لذا تا انتها همراه ما باشید.

در صورت آبریزش شدید بینی قبل از عمل چه باید کرد؟

اگر قبل از جراحی بینی به هر دلیلی دچار آبریزش بینی شده اید، بهتر است این موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید تا راه حل درمانی صحیح را انتخاب کنید و جراحی بینی را به زمان دیگری موکول کنید. با تاخیر در زمان عمل تا پس از بهبودی، علاوه بر کاهش عوارض، نتایج جراحی نیز آسیب کمتری خواهد دید.

علت آبریزش بینی بعد از جراحی بینی

آبریزش و همچنین گلو درد بعد از جراحی بینی از عوارض دراز مدت جراحی زیبایی بینی نیست و معمولا بعد از ماه اول از بین می رود. اما طولانی شدن این مدت ممکن است دلایل دیگری مانند آلرژی یا سرماخوردگی داشته باشد. اگر چنین وضعیتی بعد از یک ماه ادامه داشته باشد باید دلیل این امر را پیگیری شود تا هیچ آسیب منفی به نتایج عمل وارد نشود.

رینت غیر آلرژی زا

گاهی اوقات تروما ناشی از جراحی می تواند باعث التهاب مخاط بینی به نام رینیت وازوموتور یا رینیت غیر آلرژی زا شود. این وضعیت با وجود ترشحات آبکی و شفاف از بینی مشخص می شود و اغلب پس از گذاراندن دوران نقاهت برطرف می شود.

اگر به التهاب مخاط بینی دچار شدید می توانید از اسپری بینی برای رفع این مشکل کمک بگیرید. همانطور که گفته شد، در صورت تداوم این وضعیت، باید برای جلوگیری از مشکلات جدی تر، با پزشک خود مشورت کرده و آزمایشاتی انجام دهید.

بیمارانی که بعد از جراحی بینی از ترشحات بینی رنج می برند نیز می توانند از اسپری بینی مانند سدیم کلریدبرای کاهش این عوارض استفاده کنند. همچنین در اغلب موارد آبریزش اولیه بینی همیشه 72 ساعت پس از عمل ادامه دارد و پس از آن کاهش می یابد. شما باید در این مدت از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید، زیرا سطح آب را در بدن کاهش می دهند و غشاهای مخاطی را ضخیم می کنند

 آلرژی یا حساسیت

بسیاری از افراد از آلرژی به خصوص آلرژی فصلی رنج می برند و همانطور که می دانید این نوع آلرژی با آبریزش بینی و عطسه همراه است. هر دو مورد ممکن است تاثیر منفی بر نتایج عمل پس از جراحی بینی داشته باشند. به همین دلیل توصیه می شود در انتخاب روش مناسب جراحی بینی دقت لازم را داشته باشید تا از بروز چنین عوارض ناخواسته ای جلوگیری کنید. مصرف داروهای ضد حساسیت مانندآنتی هیستامین می تواند به کنترل آبریزش بینی کمک کند. این داروها خلط گلو را خشک کرده و آبریزش بینی را از بین می برد.

سرماخوردگی

یکی از دلایل آبریزش بینی بعد از عمل بینی ممکن است سرماخوردگی یا ویروس آنفولانزا باشد. البته جراحی بینی برای مبتلایان به سرماخوردگی توصیه نمی شود، زیرا علائم سرماخوردگی می تواند تاثیر منفی بر نتایج عمل داشته باشد. علاوه بر این، سرماخوردگی باعث احتقان بینی و تنگی نفس می شود و بیهوشی همراه با احتقان دستگاه تنفسی فوقانی می تواند خطر مشکلات تنفسی را پس از جراحی افزایش دهد.

گاهی ممکن است بیمار بعد از عمل دچار سرماخوردگی شود که در این صورت آبریزش بینی از علائم آن خواهد بود. اگر بعد از جراحی بینی دچار سرماخوردگی شده اید، توصیه می شود قبل از مصرف هر گونه داروی ضد سرماخوردگی بدون مشور پزشک اجتناب کنید.

بهتر است بدانید که برخی داروهای ضد سرماخوردگی حاوی مواد افزایش دهنده تورم هستند، لذا ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و طبق دستور پزشک راه کار هایی را برای کاهش ورم بینی بعد از جراحی انجام دهید. همچنین، برای تمیز کردن بینی باید با نهایت دقت و احتیاط این کار را انجام دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. اگر سرما خورده اید به اندازه کافی آب و غذاهای نرم مانند سوپ و ویتامین C مصرف کنید تا بیماری هرچه سریعتر بهبود یابد.

روش های کاهش آبریزش بینی بعد از عمل

اگر اخیراً جراحی زیبایی بینی انجام داده اید، توصیه هایی برای کاهش آبریزش بینی بعد از جراحی وجود دارد که مهترین آن ها به شرح زیر است:

برای کاهش آبریزش بینی بعد از جراحی پلاستیک بهتر است از موادی که باعث آلرژی می شوند، دوری کنید.

آلرژی های محیطی می تواند خونریزی بینی را افزایش دهد و همچنین ممکن است باعث خارش، عطسه و آبریزش بینی بعد از جراحی بینی شود. بنابراین برای کاهش آبریزش بینی پس از جراحی پلاستیک، توصیه می شود در و پنجره های خانه را بسته و در معرض گرده قرار نگیرید.

شهرهای آلوده می توانند آلرژی را تشدید کنند.

اگر به مدت طولانی بیرون هستید، توصیه می شود بعد از جراحی بینی دوش بگیرید و لباس های خود را عوض کنید این کار از ایجاد آلرژی گرده ها و آلاینده ها جلوگیری می کند.

استفاده از داروهای آنتی هیستامین تا حد زیادی به کنترل آبریزش بینی بعد از جراحی بینی کمک می کند. البته این داروها باید با نظر جراح بینی مصرف شوند، لذا از مصرف خودسرانه آن ها اجتناب کنید.

تغذیه مناسب نیز می تواند به بهبودی زودتر شما کمک کند، بنابراین در این مدت از نوشیدنی های الکلی و کافئین خودداری کنید. مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و الکل، حجم آب بدن را کاهش داده و ترشحات بینی را غلیظ می کنند.

برای کاهش خونریزی و سایر ترشحات از بینی، حداقل تا دو هفته پس از جراحی بینی از کشیدن سیگار به طور کامل خودداری کنید. سیگار کشیدن و جویدن تنباکو گردش خون را تغییر مختل کرده و می تواند نتایج جراحی را به خطر بیندازد.

برای کاهش آبریزش بینی از یک اسپری شستشو نمکی به صورت روزانه (4 تا 6 بار در روز) استفاده کنید.

کلام آخر

آبریزش بینی از عوارض دراز مدت جراحی زیبایی بینی نیست و معمولا بعد از ماه اول از بین می رود . آبریزش بینی اگر طولانی مدت ادامه یابد به دلیل آلرژی، حساسیت یا عفونت سرماخوردگی است که هر یک درمان خاص خود را دارد.

به ندرت بعضی افراد بعد از جراحی بینی، هنگام خوردن غذا های داغ دچار آبریزش بینی می شوند که آن هم درمان پذیر است. در نتیجه، اگر پس از یک ماه آبریزش بینی تان متوقف نشد، علت را در وجود آلرژی یا حسایت جستجو کنید. در پایان توصیه می شود برای کاهش عوارض عمل بینی به بهترین جراح بینی مراجعه کرده و مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان