اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201147219622307
در دسترس نیست

قندان چیست؟

قندان چیست؟

کد: 140201147219622307

، (اخبار رسمی): یکی از موارد خوراکی که در زندگی ما ایرانیان جای دارد،چای است. عادت ما ایرانی ها این است که چای را با قند بنوشیم. همانطور که برای سرو چای باید از فنجان یا لیوان مناسب استفاده کرد، نگهداری قند نیز همچنین است. یعنی باید در ظرف مناسب نگهداری شود که از مواردی مانند گرد و خاک، حشرات و … در امان بماند.

قندان چیست؟
خرید قندان لب طلایی

البته باید توجه داشت که تنها خاصیت قندان نگهداری از قند نیست. از قندان می توان برای نگهداری شکلات، نقل، نبات و… نیز استفاده کرد.

انواع قندان

قندان ها بر اساس جنس ماده تولیدی آن ها به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها را بررسی می کنیم.

قندان بلوری

اولین و مرسوم ترین نوع قندان در خانه ما ایرانی ها قندان بلوری می باشد. بلور در اصل همان شیشه شفاف می باشد که در آن چیزی به جز شیشه شفاف وجود ندارد. به خلاف کریستال که در آن علاوه بر شیشه از سرب هم استفاده می شود.

قندان بلوری به دلیل زیبایی خاص و قیمت کم سهم عظیمی از بازار ایران و جهان را به خود اختصاص داده است. به دلیل اینکه تولید بلور در بازار جهانی به صورت انبوه می باشد، قندان های بلوری در هر رنج قیمتی و برای هر مصرفی یافت می شود. پس می توانیم قندان بلوری برای مجالس خاص خرید کنیم و یا قندان بلوری برای استفاده روزانه داشته باشیم.

قندان کریستالی

در ترکیب این قندان ها برای اینکه شفاف تر شوند، از 24 درصد سرب استفاده شده است. همین امر باعث شده است که قیمت قندان های کریستالی بسیار بالا باشد. به طوری که قیمت یک قندان کریستالی چند برابر یک قندان بلوری است. در ضمن از قندان های کریستالی نمی توان در مصارف روزانه استفاده کرد زیرا وزن و قیمت آن ها بسیار بالاست.

قندان مسی

یکی دیگر از قندان هایی که در بازار ایران موجود است، قندان مسی می باشد. به دلیل این که ایرانیان از دیرباز از ظروف مسی استفاده می کرده اند، یکی از ظروفی که از ماده مس تولید شده است، قندان می باشد. قندان مسی به دلیل خاصیت خود مس قندان خوبی می باشد اما استفاده از آن معایبی هم دارد. اول اینکه به دلیل این که تولید آن بسیار محدود است، لذا تشخیص جنس اصل از تقلبی در آن بسیار دشوار است. یعنی در تولید آن فلزات دیگری علاوه بر مس مخلوط می شود. در صورتی که این تقلب در تولید قندان مسی انجام شود، دیگر خاصیت استفاده از مس را نخواهد داشت. دوم اینکه قیمت مس در بازار به دلیل ارزش ذاتی مس بسیار بالاست. سوم اینکه مس در تداوم استفاده سیاه می شود و لذا هر چند وقت یکبار باید آن را جلا داد.

قندان چینی

این نوع قندان نیز در خانه های ایرانی ها دیده می شود. اما چند مشکل دارد. اول از همه این که این قندان به صورت تک در بازار یافت نمی شود بلکه باید آن را در یک ست 150 پارچه خرید کرد. دوم اینکه قیمت قندان چینی بسیار بالاست. سوم اینکه این قندان ها غالبا مناسب مجالس هستند و نمی توان از آن ها در مصارف روزمره استفاده کرد.

قندان پلاستیکی

در انتها نیز می توان به قندان پلاستیکی اشاره کرد. این قندان برای مصارف خانگی مناسب نیست. قندان پلاستیکی مناسب برای مسافرت می باشد. از آنجایی که در مسافرت توجه به ظروف کمتر است، لذا در مسافرت نمی توان از قندان بلوری، کریستالی، مسی و… استفاده کرد.

موارد استفاده قندان

از قندان در چند مورد می توان استفاده کرد.

اولین استفاده قندان، استفاده برای قند است. اکثر ایرانیان از قندان برای ریختن قند استفاده می کنند.

از دیگر موارد استفاده قندان می توان به نُقل، شکلات، آبنبات و… اشاره کرد.

شکل ظاهری قندان ها

از آنجایی که گفتیم اکثر بازار ایران را بلور در بر گرفته، می خواهیم شکل ظاهری قندان های بلوری را بررسی کنیم.

به طور کلی ظروف بلوری را می توان به سه صورت یافت:

قندان ساده

قندان بلوری ساده در اصل قندانی است که هیچ ارزش افزوده ای روی آن اضافه نشده باشد. منظور از ارزش افزوده مجموعه کارهایی است که موجب افزایش زیبایی یا قیمت قندان بشود. این قندان ها قیمت کمی دارند و مناسب مصرف روزانه می باشند.

قندان لب طلا

قندان لب طلا، قندانی می باشد که روی لبه و درب آن از طلا استفاده شده است. منظور از طلا در صنعت بلور، ماده ای گران قیمت می باشد که یکی از مواد تشکیل دهنده آن طلای خالص می باشد. این طلا در بازار به دو صورت یافت می شود. طلای 10% و طلای12%. طلای 10% طلایی می باشد که 10 در صد از ماده تشکیل دهنده آن طلای خالص می باشد. طلای 12 درصد نیز طلایی می باشد که 12% از ماده تشکیل دهنده آن طلای خالص می باشد. پس قطعا طلای 12 درصد شفاف تر و پایدار تر از طلای 10 درصد می باشد. در خرید قندان لب طلا و یا هر ظرف لب طلای دیگر به این نکته توجه داشته باشید که طلای محصول شما 12 درصد باشد. خوشبختانه ما در تیم فنجون استور، دارای یک کارگاه مجهز می باشیم که محصولات لب طلا را با طلای 12 در صد از کشور هلند زینت می دهیم.

قندان لب طلا گل دار

قندان لب طلا گل دار در اصل همان قندان بلوری است که برای زیبا شدن آن را لب طلا می کنند و یک گل خاص نیز روی آن چاپ می کنند. با لب طلا در تیتر قبل آشنا شدیم. در اینجا نیز می خواهیم با گل روی قندان بلوری آشنا شویم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل