اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201197226322546
در دسترس نیست

تغییر رشته دانشگاه آزاد 1402 + {شرایط تمام مقاطع}

کد: 140201197226322546

، (اخبار رسمی): یکی از چالش‌ها و سوالاتی که معمولا پس از پذیرش در دانشگاه برای داوطلبان به وجود می‌آید، موضوع تغییر رشته است. تغییر رشته دانشگاه آزاد مثل دانشگاه‌های دیگر کشور، از طریق شرایط و قوانین خاصی امکان پذیر است. به دلایل مختلفی ممکن است دانشجو درخواست تغییر رشته داشته باشد.

تغییر رشته دانشگاه آزاد 1402 + {شرایط تمام مقاطع}
تغییر رشته دانشگاه آزاد 1402 + {شرایط تمام مقاطع}

تغییر رشته دانشگاه آزاد 1402

یکی از چالش‌ها و سوالاتی که معمولا پس از پذیرش در دانشگاه برای داوطلبان به وجود می‌آید، موضوع تغییر رشته است. تغییر رشته دانشگاه آزاد مثل دانشگاه‌های دیگر کشور، از طریق شرایط و قوانین خاصی امکان پذیر است. به دلایل مختلفی ممکن است دانشجو درخواست تغییر رشته داشته باشد. به همین منظور امکان تغییر رشته در دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته امکان پذیر است. در ادامه مقاله شرایط و نحوه انجام هرکدام به استحضار همراهان گرامی خواهد رسید.

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد

هرسال دانشجویان بسیاری در مقاطع مختلف وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند. این دانشجویان در واحدهای دانشگاهی مختلف از طریق بدون کنکور و با کنکور جذب می‌شوند. برخی از دانشجویان با گذشت چند ترم درصدد برمی‌آیند تا رشته تحصیلی خود را به رشته مورد علاقه‌شان تغییر دهند. تغییر رشته برای تمامی مقاطع ممکن نیست، اما در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته با موافقت سازمان مرکزی و دانشگاه مبدا و مقصد امکان پذیر است.

دانشجویانی که قصد تغییر رشته در دانشگاه آزاد را دارند هم می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در سامانه، و موافقت سازمان مرکزی نسبت به تغییر رشته اقدام کنند. در ادامه شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد را بررسی می‌کنیم.

شرایط تغییر رشته کاردانی آزاد

یکی از راه‌های انجام تغییر رشته بعد از دیپلم، تغییر رشته در مقطع کاردانی است. دقت داشته باشید که متداول‌ترین نوع تغییر رشته، هنگامی است که در مقطع کاردانی هستید، هرچه مقطع تحصیلی‌تان بالاتر می‌رود شرایط تغییر رشته و گرایش سخت‌تر می‌شوند. دانشجویان مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد می‌توانند در صورتی که از رشته خود راضی نیستند، با توجه به شرایط زیر نسبت به تغییر رشته خود اقدام کنند.

📌 دانشجو حداقل ۱۲ واحد را گذرانده باشد.

📌 معدل کل دانشجو کمتر از 12 نباشد.

📌 فقط یک بار امکان تغییر رشته وجود دارد.

📌 دانشجو باید ۶ هفته قبل از شروع ترم درخواست تغییر رشته را در آموزش دانشگاه ثبت کند.

📌 رشته جدید متقاضی باید در دانشگاه مقصد وجود داشته باشد.

📌 در صورت موافقت با تقاضای تغییر رشته، دانشجو می‌‌تواند در اولین ترم بعد از ثبت درخواست در رشته جدید انتخاب واحد کند.

📌 ارسال درخواست و بررسی پرونده فقط در بازه زمانی گفته شده انجام می‌شود.

برای مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://b2n.ir/x16669

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش