اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201197227722538
در دسترس نیست

پروفیل سپری و دریچه تنظیم هوا و فلنج و شیار دار مهندسی

کد: 140201197227722538

، تهران , (اخبار رسمی): معرفی پروفیل های شیاردار مهندسی ، فلنج ، دریچه تنظیم هوا و سپری آلومینیوم تولید شده توسط آلومینیوم پیشرو

پروفیل سپری و دریچه تنظیم هوا و فلنج و شیار دار مهندسی
پروفیل سپری و دریچه تنظیم هوا و فلنج و شیار دار مهندسی

پروفیل دریچه تنظیم هوای سقفی

این پروفیل همانگونه که از نام آن مشخص است بر روی سقف یک مکان نصب می‌شود. وظیفه آن توزیع هوا به شکل متوازن می‌باشد. از آنجایی که توزیع هوا می‌تواند به اشکال متفاوتی اتفاق بیافتد و همچنین طول پرتاب هوا با یکدیگر متفاوت است، پروفیل دریچه تنظیم هوا می‌تواند دارای دو نوع تخت و یا برجسته باشد. این نوع دریچه تنظیم هوا، معمولا به حالت نامحسوس نیز بین مردم شناخته شده است. البته نام نوع نامحسوس آن دیفیوزر گرد می‌باشد. مکان‌هایی که از آن استفاده می‌کنند عبارتند از:

1- کافی شاپ‌ها

2- رستوران‌ها

3- مکان‌های ورزشی

4- کارخانجات

5- مکان‌های تجاری

6- محیط‌های اداری و مسکونی

مشخصات پروفیل فلنج‌

برای تولید پروفیل فلنج از استاندارهای خاصی استفاده می‌شود. استاندارد به این صورت است که مشخصات فلنج‌ها بر روی آن حک می‌شود. از چپ به راست این مشخصات عبارتند از:

  • برندی که فلنج توسط آن تولید شده است. 
  • قطر خارجی لوله که مشخص کننده سایز اسمی آن است. فلنج به قطر خارجی لوله جوش داده می‌شود.
  • فشار کاری استاندارد فلنج که با عنوان کلاس فلنج نیز شناخته می‌شود.
  • ضخامت انتهای دیواره فلنج که رده فلنج نام دارد و قطر داخلی را مشخص می‌کند.
  • استاندارد ابعادی پروفیل فلنج
  • استانداری که برای تهیه مواد اولیه مورد استفاده در فلنج به کار رفته است.
  • کدی که نشان دهنده شماره ذوب مواد اولیه ای است که در فلنج استفاده شده.
  • شماره تولید فلنج از این شماره برای پیگیری زمان و سری تولید فلنج در کارخانه استفاده می‌شود که حک کردن آن به صورت اختیاری انجام می‌شود.

سپری آلومینیوم چیست؟

در کل، سپری یک محصول صنعتی و ساختمانی است که چند پره بلند و باریک دارد. پروفیل سپری آلومینیومی استاندارد یا همان سپری آلومینیومی، در حالت کلی یک سطح مقطع تخت با یک بال عمود است. از پروفیل سپری آلومینیومی بیشتر به منظور استفاده در قسمت اتصالات یا ترکیب با سایر مقاطع آلومینیومی استفاده می‌شود. دو بخش اصلی عمودی و افقی این پروفیل این قابلیت را دارند تا با ابعاد و ضخامت های مختلف و متنوع تولید شوند. پروفیل سپری آلومینیوم با نام پروفیل T هم شناخته می‌شود. دلیل نام گذاری پروفیل سپری آلومینیوم با نام پروفیل T ، شکل ظاهری آن است. پروفیل سپری آلومینیوم از بال و جان باریک و بلند ساخته می‌شود. این نوع پروفیل، یکی از انواع مقاطع پروفیل آلومینیوم است، که سطح مقطع آن به شکل T است. پروفیل سپری آلومینیوم یا همان پروفیلT در صنایع و کارخانه های مختلف و البته در ساختمان سازی به کار می‌رود. تولید این نوع پروفیل مثل پروفیل ناودانی به دو صورت انجام می‌شود. این دو صورت عبارت هستند از: تولید پروفیل سپری آلومینیوم به روش فابریک و تولید پروفیل سپری آلومینیوم به روش پرسی. محصولی که توسط روش پرسی تولید می‌شود کیفیت پایین تری نسبت به پروفیل سپری آلومینیوم تولید شده با روش فابریک خواهد داشت. پروفیل های سپری از لحاظ ظاهری دارای لبه تیز و یا دارای لبه گرد هستند.

می توان در طراحی و تولید پروفیل سپری آلومینیوم، تغییرات خاصی را انجام داد. این تغییرات عبارت هستند از:

  •  ایجاد شیار در پروفیل سپری آلومینیومی
  • یا افزایش یا کاهش ضخامت هر یک از دو ضلع اصلی در پروفیل سپری آلومینیومی
  • یا ایجاد گیره در پروفیل سپری آلومینیومی
  •  و یا ایجاد زبانه و یا زواید متعدد در پروفیل سپری آلومینیومی
  •  و یا طراحی قسمت های جانبی مانند قوس در اطراف پروفیل سپری آلومینیومی

انواع پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی

پروفیل شیاردار آلومینیوم مهندسی پروفیل هایی ویژه و خاص برای جامعه مهندسی است، که به حالت مقاطع مربع، مستطیل و دایره تولید و طراحی می شود. انواع پروفیل آلومینیوم شیاردار روی سطح خود شیار هایی دارند که از این شیار ها برای قرار گرفتن یراق آلات مربوط به مهندسی همچون انواع پیچ و نبشی و مهره برای اتصال آن ها به هم دیگر استفاده می شود. متریال آن از آلومینیوم است که به علت ویژگی استحکام بالا و سبکی خود در ساخت استراکچر های مختلف و متنوع کمک بسیار زیادی می کند. یکی از ویژگی های منحص

ر به فرد و خاص  آن عدم خدمات جوشکاری و سوراخکاری آن هم به علت طراحی ویژه آن که همان داشتن شیار های خاص روی آن است است. سوراخ مرکز پروفیل شیاردار آلومینیوم صنعتی و فاصله دهانه شیار ها که Slot نام دارد از استاندارد هایی است که همواره مورد توجه کاربران بوده است چرا که در واقع معیار انتخاب اتصالات و یراق  مهندسی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آلومینیوم پیشرو

شرکت​ صنایع آلومینیوم پیشرو در سال ۱۳۶۸ افتتاح شده است که جزو شرکت های قدیمی، با تجربه و معتبر استان تهران میباشد، افتخار همکاری با کشورهایی همچون عراق، افغانستان و عمان را دارا میباشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار