اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201207228819493
در دسترس نیست

پرسش و پاسخ ویزای کانادا

پرسش و پاسخ ویزای کانادا

کد: 140201207228819493

، (اخبار رسمی): کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است و در سال‌های اخیر نیز ایرانیان زیادی به دنبال اخذ ویزا و اقامت دائم این کشور هستند. در این مطلب قصد داریم پرتکرارترین پرسش ها درباره ویزای کانادا، که در قسمت نظرات وب سایت رادسام تکرار شده بودند را در اختیار شما قرار دهیم.

پرسش و پاسخ ویزای کانادا
پرسش و پاسخ ویزای کانادا در وب سایت رادسام

پرسش و پاسخ درباره ویزای کانادا باعث می شود که از دید بازتری نسبت به مهاجرت این کشور برخوردار شوید.

کشور کانادا را می توان به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان معرفی کرد و در سال‌های اخیر نیز ایرانیان زیادی به دنبال اخذ ویزا و اقامت دائم این کشور هستند.

توصیه می شود قبل از هر اقدامی برای مهاجرت، همه موارد را مورد ارزیابی قرار دهید و از تجربه کارشناسان در زمینه استفاده نمایید. از همین رو قصد داریم پرتکرارترین پرسش ها درباره ویزای کانادا، که در قسمت  نظرات وب سایت رادسام تکرار شده بودند را در اختیار شما قرار دهیم.

ویزا کانادا  به عنوان برچسبی روی صفحات پاسپورت شما می‌باشد که اجازه ورودتان را به این کشور فراهم می کند.

با این مجوز می‌توانید با توجه به نوع درخواست خود یعنی ویزای موقت کانادا یا ویزای دائم کانادا در خاک این کشور به طور قانونی اقامت داشته باشید. 

دریافت ویزای تضمینی کانادا به این معنا است که سفارت کانادا تصمیم گرفته است که شما از شرایط مورد نظر به منظور ورود به خاک این کشور برخوردار بوده‌اید.

 با این حال، پلیس مرزی کانادا نیز این اجازه را خواهد داشت تا در صورت مشاهده هر مورد خلاف قانونی نظر قطعی ورود یا عدم ورود شما به داخل  کشور را ارائه دهد.

بهتر است برای ویزای کانادا به کدام سفارت کانادا در کشورهای همسایه مراجعه نماییم؟

با توجه به اینکه سفارت کانادا در ایران فعالیت خود را متوقف کرده است، متقاضیان به منظور درخواست حضوری یا مراحل بیومتریک نیاز به مراجعه به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه دارند.

جهت انجام این امر می‌توانید به سفارت کانادا در یکی از شهرهای دبی یا ابوظبی در امارات، آنکارا یا استانبول در ترکیه، تفلیس در گرجستان، باکو در آذربایجان و ایروان در ارمنستان مراجعه کنید.

 توجه داشته باشید درصورتی که برای دریافت ویزا به سفارت کانادا در آنکارا سفر کنید، احتمال دارد به دلیل نداشتن پروازهای روزانه، سفر شما حداقل 2 روز به طول بیانجامد.

مدت زمان دریافت ویزای اقامت دائم چند سال اعلام شده است؟

درباره این مورد نمی‌توان نظر قطعی صادر کرد، گاهی بعضی افراد با 1 سال سابقه کاری در کانادا احتمال دارد  اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند و برای بعضی دیگر این زمان طولانی‌تر شود.

 این موضوع به عوامل دیگری بستگی دارد که توصیه می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در گروه مهاجرتی رادسام تماس بگیرید تا با ارزیابی برنامه مهاجرتی که در پیش دارید، شما را دقیق‌تر راهنمایی کنند.

نتیجه دریافت ویزای کانادا چه مدت بعد از تحویل مدارک و انگشت نگاری مشخص می‌شود؟

معمولا بین 2 الی 3 هفته بعد از تحویل مدارک و انگشت نگاری جواب درخواست ویزا مشخص می شود.

آیا احتمال دارد درخواست ویزا رد گردد یا با مهاجرت متقاضی موافقت نشود؟

باید بگوییم بله. در هر مرحله ای از دریافت ویزا که باشید و حتی اگر ویزایتان را اخذ کرده باشید، چنانچه افسر و مقامات اداره مهاجرت کانادا تشخیص دهند بعضی از قوانین رعایت نشده‌اند یا مدارک شما دارای مشکل است، درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

 در موارد جدی‌تر احتمال دارد پس از ریجکتی فرد تا مدت‌ها نتواند برای دریافت ویزا درخواست جدیدی ارائه دهد.

آیا فردی که اقامت دائم دارد می‌تواند وابستگان خود را به کانادا دعوت کند؟

بله، اسپانسر شیپ برنامه‌ای است که به وسیله آن افراد دارای کارت اقامت دائم می‌توانند خانواده خود را برای زندگی در کانادا دعوت نمایند.

همینطور پدر و مادر، پدر بزرگ و مادربزرگ فردی که دارای اقامت دائم است می‌‎توانند با رعایت بعضی شرایط،  سوپر ویزای کانادا را اخذ نمایند و بر اساس قوانین جدید، به مدت 5 سال در خاک این کشور به اقامت بپردازند.

ویزای اسپانسرشیپ کانادا برای چه افرادی مناسب است؟

فرد متقاضی بالای 18 سال که شهروند کانادا باشد می‌تواند از طریق ویزای اسپانسرشیپ نسبت به دعوت اعضای نزدیک خانواده خود اقدام نماید.

 همسر، فرزندان تحت تکفل، مادر و پدر، مادربزرگ و پدربزرگ، عمه و عمو، دایی و خاله از جمله افرادی هستند که در این لیست جای می گیرند.

 همینطور اگر خواهر و برادر، خواهر زاده و برادر زاده و نوه‌ها زیر 18 سال و مجرد باشند، اخذ ویزای اسپانسرشیپ شامل آنها هم می شود.

 فرد حمایت کننده بایستی متعهد شود که در مدت زمانی مشخص می تواند خوراک، پوشاک و مسکن فرد دعوت شونده را تامین نماید.

اگر فردی قبلا هزینه های عکس، انگشت نگاری و سایر موارد را پرداخت کرده باشد برای سفر دوباره به کانادا باید هزینه‌ای بپردازد؟

در صورتی که فرد قبلا ویزیتور ویزا دریافت کرده باشد و 10 سال از انجام انگشت نگاری نگذشته باشد، نیازی به هزینه دوباره نیست. چرا که عکس و انگشت نگاری تا 10 سال دارای اعتبار هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]