اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201217229722546
در دسترس نیست

بهترین دانشگاه های رشته روانشناسی 1402

کد: 140201217229722546

، (اخبار رسمی): اگر علاقه‌مند تحصیل در رشته روانشناسی هستید، شاید بخواهید بدانید بهترین دانشگاه رشته روانشناسی در ایران کدام است. در این مقاله شرح مختصری از این رشته و گرایش‌های آن ارائه می‌کنیم و همچنین بهترین دانشگاه‌ها برای رشته روانشناسی در کشور را نیز معرفی خواهیم کرد.

بهترین دانشگاه های رشته روانشناسی 1402
بهترین دانشگاه های رشته روانشناسی 1402

رشته روانشناسی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی در سراسر دنیا است. در ایران هم هرساله داوطلبان زیادی به دنبال تحصیل در یکی از گرایش‌های رشته روانشناسی بصورت آکادمیک هستند. این رشته در دانشگاه‌های کشور ما در تمامی مقاطع پذیرش دانشجو دارد و رقابت بر سر کارشناسی روانشناسی دانشگاه‌های سراسری بسیار زیاد است. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع کارشناسی روانشناسی در دانشگاه‌های سراسری، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. اگر علاقه‌مند تحصیل در رشته روانشناسی هستید، شاید بخواهید بدانید بهترین دانشگاه رشته روانشناسی در ایران کدام است. در این مقاله شرح مختصری از این رشته و گرایش‌های آن ارائه می‌کنیم و همچنین بهترین دانشگاه‌ها برای رشته روانشناسی در کشور را نیز معرفی خواهیم کرد.

معرفی رشته روانشناسی

شاید از خود بپرسید رشته روانشناسی چگونه است؟ در تعریف روانشناسی آمده است، علمی که با بهره‌گیری از روش علمی، به پژوهش و مطالعه‌ی حالت‌ها و فرایندهای ذهنی و رفتاری در انسان و دیگر جانوران می‌پردازد. روانشناسی به نسبت دیگر شاخه‌های علوم نظری و به طور خاص علوم انسانی، رشته‌ای جدید محسوب می‌شود. روانشناسی تا اواخر قرن نوزدهم شاخه‌ای از علم فلسفه بود و تا قبل از آن به عنوان رشته‌ای آکادمیک جدی گرفته نمی‌شد.

اطلاعیه

با افزایش ظرفیت روانشناسی، در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار دانشجوی روانشناسی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند و تقریبا ۸۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل وجود دارد که از این میان، تعداد ۴۸ هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی کشور هستند.

ارتباط نزدیک روانشناسی با شاخه‌های دیگر علوم نظری مانند، عصب‌ شناسی، زیست شناسی و مردم شناسی باعث شده است هرساله گرایش‌های نوظهور و جدیدی به رشته روانشناسی اضافه شود. طبق اعلام انجمن روانشناسی ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر بیش از 53 شاخه مختلف روانشناسی وجود دارد. بسیاری از این شاخه‌ها امروزه رشته‌/گرایش‌های اصلی روانشناسی هستند. در گذشته برای کارشناسی روانشناسی گرایش‌های متفاوتی وجود داشت، اما در دفترچه علوم انسانی مربوط به سال 1402، برای کارشناسی روانشناسی گرایشی در نظر گرفته نشده است. جهت ارائه اطلاعات تکمیلی، در جدول زیر گرایش‌های روانشناسی را قرار داده‌ایم.

معرفی بهترین دانشگاه‌های ایران برای روانشناسی

برای آشنا شدن داوطلبان با دانشگاه‌های برتر ارائه کننده رشته کارشناسی روانشناسی، در ادامه لیست بهترین دانشگاه‌ روانشناسی ایران را همراه با سطح هرکدام معرفی می‌کینم.

دانشگاه‌های سراسری سطح 1 ارائه کننده کارشناسی روانشناسی

اسامی این دانشگاه‌ها در جدول زیر قرار داده شده‌ است.

دانشگاه تهران

دانشگاه اصفهان

دانشگاه علامه طباطبایی تهران

دانشگاه تبریز

دانشگاه شهید بهشتی تهران

دانشگاه فردوسی مشهد

 

دانشگاه‌های سراسری سطح 2 ارائه کننده کارشناسی روانشناسی

دانشگاه ارومیه

دانشگاه الزهرا تهران

دانشگاه بوعلی سینا همدان

دانشگاه بیرجند

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه رازی کرمانشاه

دانشگاه زنجان

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشگاه شهید باهنر کرمان

دانشگاه کاشان

دانشگاه گیلان

دانشگاه یزد

  


 

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://b2n.ir/n33765

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش