اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201297241822619
در دسترس نیست

تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟

کد: 140201297241822619

، (اخبار رسمی): چیزی که این روزها هرچقدر تلاش می‌کنیم و می‌دویم، انگار او از ما دورتر می‌شود. فکر می‌کنم در تجربه‌های مختلف زندگی شما هم لحظه‌هایی وجود داشته باشد که دچار تشویش، نگرانی، استرس، اضطراب و نگرانی شده‌اید.

تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟
تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟
تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟
تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟
تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟
تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟
تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟
تکنولوژی چطور در ایجاد آرامش معجزه می کند ؟

جمع این گزینه‌ها باعث می‌شود تا آرامش، که یکی از مهم‌ترین نیازهای زندگی هر انسانی است، کم شود. حتی همین‌الان که این جمله را بیان کردم، بعید نیست به یاد همان دقایق و روزهای حساسی افتاده باشید که به شما سخت گذشت.

این روزها که عصر تکنولوژی و استفاده گسترده از ابزار و دستگاه‌های متنوع هوشمند و دیجیتال زیاد شده و با وجود انواع لوازم‌خانگی و خودروهای مختلف که در دسترس بسیاری از مردم است، به‌جای اینکه سریع‌تر انجام شدن کارها باعث ایجاد آسایش و راحتی شده باشد، تغییر زیادی در سبک زندگی‌ها ایجاد کرد. با توجه به اینکه شرایط زندگی و خصوصیات فردی هر شخص و خانواده‌ای ممکن است متفاوت باشد، علت‌های مختلفی هم برای عدم آرامش و ایجاد تنش‌های مختلف روحی و روانی وجود خواهد داشت. در فهرست زیر، برخی از دلایلی که ممکن است آرامش را از ذهن و روان انسان دور کند، بیان کرده و در آخر راهکار های عمومی و یک راهکار نوین برای آرامش ذهنی به شما پیشنهاد میکنیم. شاید شما هم یکی از موارد مطرح‌شده را تجربه کرده باشید

دلایلی که موجب سلب آرامش می‌شود.

·       وقتی‌که با دیگران مقایسه شوید.

یکی از دلایلی که می‌تواند آرامش و آسایش را از ذهن و مغز فرد دور کند، این است که او را با دیگران مقایسه کنیم. یعنی بدون این‌که خبر داشته باشیم، آرامش را هم از او و هم از زندگی خود دور می‌کنیم و به این طریق روزهای خسته‌کننده‌ای را سپری می‌کنیم.

·       گرفتار افکار منفی باشید.

اگر بیشتر وقت‌ها گرفتار فکرهای منفی می‌شوید که هنوز اتفاق نیفتاده است، بی‌شک لحظه‌های زیادی را با استرس و اضطراب سپری می‌کنید. درواقع ذهن و مغز شما اجازه نمی‌دهد آرامش و خیال راحت بیاید و کنار شما بماند.

·       نگران آینده‌ای باشید که هنوز نیامده است.

بابت آینده‌ای که هنوز مشخص نیست چطور پیش می‌رود، ناراحت شده‌اید. طبیعی است که در چنین شرایطی، آرامش نخواهد که حضور داشته باشد.

·       اعتمادبه‌نفس کافی نداشته باشید.

اگر به هر دلیلی از کمبود اعتماد به نفس رنج ببرید و در محیط‌های مختلف شاهد اثر این خصوصیت خود باشید، مشخص می‌شود که لحظه‌های زیادی را بدون آرامش طی کرده‌اید.

·       از چهره و ظاهر خود راضی نباشید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است ذهن فرد را درگیر کند، این باشد که ظاهر زیبایی ندارد و به همین دلیل برای ورود در جمع‌های مختلف جامعه، دوستان و ... دچار تشویش و سردرگمی می‌شود. درنتیجه به فردی تبدیل می‌شود که نمی‌تواند آرامش همیشگی داشته باشد.

·       از اینکه اشتباه کنید، می‌ترسید.

گاهی ممکن است بابت اشتباهی که هنوز رخ نداده است، خود را گرفتار تشویش و اضطراب کرده‌اید. با این مسیر ذهنی که دارید، فقط موفق شده‌اید تا آرامش را از خود دور نمایید.

·       برای انجام امور مختلف، به دیگران وابسته هستید.

همین‌که در خیلی از موارد مهم و غیر مهم نمی‌توانید مستقل عمل کنید، ناشی از فرمان ذهن و مغز شما است که به گوش شما می‌رسد. بنابراین تنها ارمغانی که برای شما خواهد آورد، احساس خودکم‌بینی، عدم تمرکز و سلب آرامش است.

·       به نظر دیگران بیش از حد اهمیت می‌دهید.

توجه بیش‌ازحد به نظر و فکر دیگران باعث می‌شود تا نتوانید خود واقعی‌تان باشید. درنهایت هم گرفتار وضعیتی می‌شوید که می‌بینید در لحظه‌های زیادی حال روحی خوبی ندارید.

·       مشکلات مالی و اقتصادی دارید.

شاید اگر بگوییم یکی از اصلی‌ترین دلایلی که آرامش را از روح و روان انسان می‌گیرد، مشکلات اقتصادی و مالی است. به همین خاطر آرامشی که باید در زندگی به دست آورید تا اثر مثبت آن را به دیگران نشان دهید، از دست خواهید داد.

·       از یک بیماری جسمی رنج می‌برید.

تمرکز درست، ذهن سالم، فکر خوب و انرژی مثبت با وجود یک جسم سالم بهتر دیده می‌شود. ازاین‌رو، جسم بیمار در ایجاد ذهن و مغز ناآرام اثر می‌گذارد.

·       در طول روز فشارهای زیادی را تحمل می‌کنید.

فشار زیادی که به‌یک‌باره و در فرصتی کوتاه تحمل می‌کنید، خواب راحت و به‌موقع، آرامش و آسایش را از شما سلب می‌کند.

·       ممکن است با دیگران، ارتباط ناسالمی داشته باشید.

گاهی ارتباط نادرست با برخی افراد ممکن است روی ذهن و روان شما اثر منفی بگذارد.

·       محیط کاری که دارید، تنش‌زا است.

حضور در بین همکارانی که با ویژگی‌های روحی و اخلاقی شما سازگار نیستند یا حتی محیط کاری که ممکن است به دلایل مختلف شما را دچار استرس و اضطراب کند، در طولانی مدت، موجب می‌شود تا آرامش خود را از دست دهید.

·       از شیوع بیماری و اپیدمی آن، هراس دارید.

گاهی پیش می‌آید که شرایط کل جامعه طوری می‌شود که همه مردم گرفتار یک بیماری می‌شوند. همین مسئله ممکن است ناخودآگاه ذهنتان را درگیر کند.

·       از حادثه و اتفاق ناگهانی، دچار اضطراب می‌شوید.

ممکن است در ذهنتان خاطره‌ای از یک حادثه یا اتفاقی ناگهانی ثبت‌شده باشد که فکر کردن به آن باعث می‌شود تا دچار عدم تمرکز، بی‌خوابی و حتی گاهی استرس و تپش قلب شوید.

راهکارهایی که در ادامه این بخش مطرح می‌کنیم، می‌تواند کمک کند تا به آرامش برسیم.

راه‌های رسیدن به آرامش

  •   نفس عمیق بکشید. بهتر است از روش‌های تمرینی تنفسی مثل یوگا، مدیتیشن و برخی حرکات ورزشی اصولی استفاده کنید تا حال بهتری داشته باشید.
  •  برای رفع مشکلات مالی و اقتصادی می‌توانید از برنامه‌ریزی و مدیریت درست هزینه و درآمد استفاده کنید.
  •   با کسانی که دوستشان دارید، بیشتر ارتباط برقرار کنید.
  •   سلامتی خود را ارزیابی کنید.
  •   برای آینده‌ای که هنوز نیامده است، طبق یک برنامه درست پیش روید.
  •   تمرین‌های افزایش اعتمادبه‌نفس را انجام دهید.
  •  بعد از فعالیت‌های مداوم و خسته‌کننده، به جسم و ذهن خود استراحت دهید.
  •  از محیط کاری پرتنش دور باشید.
  • تلاش کنید تا در مواجهه با حوادث ناگهانی، واکنش درست و به دور از هیجان داشته باشید.

از آنجایی که پیشرفت علم و تکنولوژی در بسیاری از زمینه‌های مختلف علمی و پزشکی به کمک انسان آمده است، در حوزه مربوط به عملکرد و کارایی مغز هم دستگاه‌هایی طراحی و تولید شده است که به‌کارگیری آن‌ها موجب افزایش بهره‌وری فعالیت‌های مغزی و ذهن انسان می‌شود. با توجه به اینکه عدم تمرکز، استرس، اضطراب، تشویش و عدم آرامش به عملکرد ذهن انسان و امواج مغز او مربوط است، برای رسیدن به آرامش هم باید کاری کنیم که فعالیت‌های مغزی در مسیر درست و بهتری قرار گیرند. از همین رو، در سال‌های اخیر، دانشمندان و پژوهشگران زیادی روی این موضوع فعال شده‌اند و به نتایج بسیار خوبی دست یافته‌اند. طوری که در حال حاضر در بازار جهانی و بسیاری از کلینیک‌های پزشکی از دستگاههای RTMS استفاده می‌شود. برای اینکه به اطلاعات بیشتری در این زمینه برسید، راجع به تکنولوژی RTMS توضیحاتی خواهیم داد.

معرفی تکنولوژیRTMS (Repetitive transcranial magnetic stimulation

به مفهوم هر کلمه از این عبارت که دقت کنیم به این نتیجه می‌رسیم که، تحریک مغناطیسی جمجمه یا مغز به‌صورت تکراری و مکرر انجام می‌شود. یک نوع تکنولوژی نوین در راستای بهبود عملکرد مغز با ارسال امواج مغزی است. آر تی ام اس، دستگاهی است که سلول های مغز را به‌صورت مغناطیسی تحریک می‌کند و با ارسال امواجی به مغز، در بخش‌های مختلفی که کم‌کاری یا پرکاری دارد، تعادل ایجاد می‌کند. نتیجه این عمل هم باعث می‌شود تا مانع و اختلالی که در عملکرد مغز اثر داشت، بهبود پیدا کرده و رفع شود.

استفاده از دستگاه RTMS، برای بهبود عملکرد مغز

وقتی با استفاده از روش‌های مختلف نتوانستید بهبودی در عملکرد مغز خود ایجاد کنید، می‌توانید راه درمانی استفاده از تجهیزات دارای آر تی ام اس را امتحان کنید. دستگاه‌های RTMS امواجی با مقدار حدودی تا 2 میلیون میکرو تسلا به مغز ارسال می‌کنند و بزرگی این میدان مغناطیسی باعث دشارژ شدن سلول‌های مغزی خواهد شد. علاوه بر این برای برخی بیماران عوارض جانبی بسیار کمی مثل سردرد ایجاد می‌کند. نکته جالب‌توجه در این مورد این است که به لطف همت دانشمندان و محققان ایرانی و گروه تحقیقاتی تام، جهت رفع این مشکل هم اقدام مثبتی صورت گرفته است. به این صورت که با پژوهش‌های مختلف توانستند شدت میدان مغناطیسی دستگاه را به حداکثر 147.6 میکرو تسلا کاهش دهند که این مقدار حداقل 0.0001 نمونه های خارجی این دستگاه می باشد. درواقع این امواج به‌قدری کوچک هستند که در مقایسه با میدان مغناطیسی 400 میکرو تسلایی سشوار، که روزانه با آن در ارتباط هستیم، قابل‌چشم‌پوشی خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر، گروه تلاشگر برند تام در شرکت پارسه صنعت اندیشه اهورایی به همت و دانش آقای جلیل قلی زاده سلطانی و خانم حمیده خلیل پور، موفق به تولید دستگاه‌هایی با شدت مغناطیسی بسیار پایین تر نسبت به نمونه خارجی آن شده‌اند. دستگاه‌های تام، این قابلیت را دارند که با کاهش عوارض احتمالی، تأثیر بیشتری در عملکرد دستگاه ایجاد کنند. در حقیقت از این طریق که فقط باعث تحریک سلول‌های مغزی می‌شوند، به این هدف مهم دست پیدا کرده‌اند.

قابلیت ریلکس شدن، مدیتیشن، افزایش تمرکز، بهبود مشکلات مربوط به بی‌خوابی یا کم‌خوابی، افزایش بهره‌وری مغز و درنهایت رسیدن به آرامش، از مواردی هستند که بعد از استفاده از این دستگاه‌ها به شما هدیه داده می‌شود. بسیاری از پزشکان و روان‌پزشکان برای بهبود حال بیماران خود و رسیدن آن‌ها به آرامش، استفاده از این تجهیزات درمانی را تجویز می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تام

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | روانشناسی و موفقیت