اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201297243222625
در دسترس نیست

بررسی کامل تمامی مشکلات پکیج دیواری و روش حل آنها

کد: 140201297243222625

، (اخبار رسمی): در این صفحه تمامی مشکلات و ایراداتی که ممکن است برای پکیج دیواری ایجاد شود، ذکر شده است.

بررسی کامل تمامی مشکلات پکیج دیواری و روش حل آنها
بررسی کامل تمامی مشکلات پکیج دیواری و روش حل آنها
بررسی کامل تمامی مشکلات پکیج دیواری و روش حل آنها
بررسی کامل تمامی مشکلات پکیج دیواری و روش حل آنها
بررسی کامل تمامی مشکلات پکیج دیواری و روش حل آنها
بررسی کامل تمامی مشکلات پکیج دیواری و روش حل آنها

با کوچکتر شدن متراژ ساختمان ها، دیگر فضایی برای راه اندازی سیستم گرمایشی موتورخانه اختصاص داده نمی شود و در چند دهه گذشته پکیج های دیواری به اصلی ترین سیستم گرمایشی اکثر منازل تبدیل شده اند. بر خلاف موتورخانه، با بهره برداری از پکیج دیواری این قابلیت برای تمامی ساکنین مهیا می شود که تنظیمات و درجه حرارت آب مصرفی دلخواه خود را تنظیم کنند.

البته پکیج های دیواری همچون موتورخانه نیاز به سرویس و تعمیر سالیانه دارند، اما برخی از مصرف کنندگان این نکته بسیار مهم را پشت گوش می اندازند. توجه داشته باشید سرویس به موقع پکیج دیواری علاوه بر افزایش کارایی آن، از معیوب شدن قطعات دیگر همچون پمپ پکیج، برد و قسمت های دیگر جلوگیری کرده و در صورت بی توجهی به سرویس منظم پکیج دیواری، بایستی هزینه سنگین تری را جهت تعمیر آن بپردازید. اگر پکیج دیواری را به عنوان سیستم گرمایشی منزل خود انتخاب کرده اید، آشنا بودن با مشکلات آن و نحوه رفع اختلالات  احتمالی خالی از لطف نیست.

پکیج دیواری چگونه آب مصرفی را گرم می کند؟

قبل از اینکه به مشکلات رایج پکیج های دیواری بپردازیم، بهتر است در ابتدا با فرایند گرم شدن آب مصرفی با استفاده از پکیج آشنا شویم. جالب است بدانید پکیج های دیواری همچون آبگرمکن دارای مخزن نبوده و در اصل بدون مخزن می باشند و آب مصرفی را از قبل در خود ذخیره نمی کنند. بلکه با باز شدن شیر آب گرم، آب به هنگام عبور از سیستم گرم می شود. هنگامی که شیر آب گرم باز می شود، یک سنسور جریان آب را تشخیص داده و جرقه زدن مشعل دستگاه را روشن کرده و مبدل حرارتی آب جاری را گرم می کند. برخی از پکیج های دیواری نیز یک مبدل حرارتی دومی دارند که با استفاده از گرمای گاز خروجی، آب ورودی را کمی گرم کرده و ترموستات میزان گازی را که به مشعل می رود کنترل می کند تا دمای آب مصرفی بیش از مقدار تعیین شده نرود.

رایج ترین مشکلات پکیج دیواری

حال که با نحوه عملکرد پکیج دیواری آشنا شده اید زمان آن فرا رسیده تا با رایج ترین مشکلات سیستم گرمایشی پکیج آشنا شوید. برخی از مشکلات پکیج دیواری جزئی بوده و  می توانید با هزینه بسیار کم جهت تعمیر آن اقدام کنید. اما در برخی از موارد در صورت بی اعتنایی به مشکلات پکیج می تواند در طولانی مدت هزینه های سنگینی به همراه داشته باشد. از این رو با توجه به علائم و مشکلات پکیج دیواری می توان یافت که آیا سیستم گرمایشی شما دچار مشکل شده است یا خیر.

 در نهایت قبل از اینکه مشکلات رایج پکیج دیواری را مورد بررسی قرار دهیم، بایستی به این نکته دقت داشته باشید هیچگاه خودتان برای تعمیر پکیج دست به کار نشوید. از آنجایی که سیستم پکیج دیواری پیچیده بوده و به گاز شهری متصل می باشد بهتر است از یک متخصص تعمیرات پکیج جهت سرویس و تعمیر کمک بگیرد. همچنین اگر علاقه به تاسیسات و تعمیرات سیستم گرمایشی دارید، می توانید در دوره آموزش تعمیرات تخصصی پکیج دیواری در آموزشگاه معتبری که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت می کند، ثبت نام کنید.

چرا آب مصرفی گرم نمی شود؟

گرم نشدن آب مصرفی دلایل متعددی به همراه دارد، ممکن است منطقه مسکونی شما دچار افت فشار گاز شده باشد و همین امر مانع گرم شدن آب شود. مورد  دیگری که ممکن است سبب گرم نشدن آب مصرفی شود، فشار کم آب است. اگر فشار آب کم باشد، آب کمی وارد پکیج شده و فورا داغ می شود اما بعد از اتمام آب گرم، آب سرد دوباره وارد پکیج شده و این روند تا زمانی که فشار آب به حد مناسب برسد ادامه پیدا خواهد کرد. توصیه می شود اگر به طور دائم با مشکل کمبود فشار آب مواجه هستید، بهتر است در ساختمان خود یک پمپ آب راه اندازی کرده تا در ساعات مختلف شبانه روز از فشار مناسب آب برخوردار شوید. عوامل دیگری که می تواند سبب گرم نشدن آب مصرفی شود، رسوب گرفتن مبدل ثانویه پکیج می باشد. توصیه می شود این مبدل هر چند سال یکبار تعویض شده یا با استفاده از مواد خاصی تمیز گردد.

در نهایت وجود هوا در لوله ها می تواند سبب گرم نشدن آب شود. برای رفع این مشکل بایستی پکیج را هواگیری کنید. کافی است پیچی که در زیر پکیج وجود دارد را چرخانده تا صدای خروج هوا را بشنوید. اجازه دهید درجه فشار سنج به بالای 1 برسد سپس پیچ را ببندید.

رادیاتور ها فضا خانه را گرم نمی کنند

گرم نشدن رادیاتور ها و سرد بودن فضا خانه در زمستان می تواند بسیار مشکل ساز باشد. فاکتور های مهمی سبب گرم نشدن رادیاتور ها می شوند عواملی همچون کم بودن فشار آب، وجود هوا در داخل لوله ها، خراب بودن دیافراگم، خراب بودن شیرها و ترموستات همگی می تواند منجر به گرم نشدن رادیاتورها شوند. برای اینکه بتوانید منشا مشکل را پیدا کنید، عقربه فشار سنج زیر پکیج را بررسی کنید تا کمتر از 1 بار نباشد. اگر فشار کمتر از 1 باشد لازم است فشار پکیج را تنظیم کنید. توصیه می شود هر گونه اقدامات تعمیراتی و عیب یابی را به متخصصین این کار واگذار کنید.

همچنین اگر آب گرم قطع و وصل می شود و رادیاتور ها نیز سرد و گرم می شوند، می توان یافت که مشکل از ترموستات است. در این صورت ترموستات بایستی توسط فرد متخصص تعویض یا تعمیر شود.

چکه کردن آب از پکیج

چکه کردن آب از سیستم گرمایشی یکی از مشکلات نادر می باشد اما می تواند هزینه سنگینی به همراه داشته باشد اگر چند قطره آب وارد برد پکیج شود، برد به طور کامل می سوزد. از این رو اگر با چک کردن آب در پکیج دیواری مواجه شدید، سریعا دستگاه را خاموش کرده و بلافاصله با متخصصین تعمیرات پکیج تماس حاصل فرمایید تا صدمات بیشتر به دستگاه وارد نشود. منشا این مشکل می تواند نصب نادرست دستگاه، پوسیدگی لوله و اتصالات باشد. همچنین ترک خوردن یا سوراخ شدن مبدل نیز می تواند سبب نشتی آب از پکیج شود. در هر صورت کاری از دست شما ساخته نیست و بایستی منشا نشت توسط متخصص تعمیرات پکیج شناسایی و رفع شود.

افت فشار پکیج

یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج دیواری افت فشار پکیج می باشد. دقت داشته باشید فشار ایده آل پکیج بایستی عدد 1.5 را نشان دهد. اگر میزان فشار زیر عدد 1 بود بدان معنی است که پکیج نمی تواند به درستی کار کند.

نشتی آب از پکیج، خراب شدن سوپاپ، عدم هواگیری لوله ها همگی می توان منجر به افت فشار سیستم شود. توصیه می شود در ابتدا مطمئن شوید که آب از هیچ قسمتی چکه نمی کند. اگر متوجه چکه آب از قسمتی شدید، سریعا دستگاه را خاموش کرده و از متخصصین تعمیرات پکیج برای رفع این مشکل کمک بگیرد.

تولید صدا بلند حین کار کردن پکیج

تولید صدا بلند و ناهنجار حین کار کردن پکیج از متداول ترین مشکلات پکیج به شمار می رود که تمامی مصرف کنندگان این سیستم گرمایشی حداقل یک بار به آن برخورد کرده اند. تولید صدا ناهنجار توسط پکیج دیواری طیف گسترده از عوامل را به همراه دارد که شامل خرابی سوپاپ ها، خرابی فن، رسوب گرفتگی مبدل اصلی پکیج، عدم هواگیری، کم فشار بودن آب ورودی و خرابی پمپ آب می باشد. از این رو به طور کامل نمی توان گفت که علت تولید صدا ناهنجار مربوط به کدام قسمت است و بایستی تمامی بخش های پکیج به طور مستقل توسط متخصص تعمیرات پکیج بررسی شود.

روشن نشدن پکیج

روشن نشدن پکیج دیواری نیز از مشکلات رایج این سیستم گرمایشی به شمار می رود که امکان دارد آن را تجربه کرده باشید. اولین گام حین مواجه شدن با این مشکل چک کردن فشار سنج پکیج می باشد. اگر مقدار فشار 0.5 یا کمتر باشد، پکیج روشن نمی شود یا بلافاصله خاموش می شود. برای رفع این مشکل بایستی فشار دستگاه را از طریق شیر فشار افزایش دهید. اگر دستگاه مجددا دچار افت فشار شد حتما از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید. البته دقت داشته باشید افت فشار تنها دلیل روشن نشدن پکیج نمی باشد. عواملی همچون مسدود شدن مسیر آب به دلیل رسوب گرفتن لوله ها، وجود هوا در داخل لوله، مسدود بودن دودکش و عدم خروج دود همگی می توانند از علل روشن نشدن پکیج دیواری باشند.

جمع بندی

در نهایت پکیج دیواری یکی از بهترین سیستم های گرمایشی به شمار می رود که در صورت سرویس و نگهداری اصولی آن می توانید بدون مشکل از آن برای سال ها استفاده کنید. اگر با ارور ها و علائمی که ذکر شد مواجه شدید، بهتر است هر چه سریع تر برای پیدا کردن منشا مشکل و رفع آن اقدام کنید. در صورت پشت گوش انداختن مشکلات پکیج دیواری، میتواند در آینده مشکلات بسیار سنگین تر و پر هزینه ای به همراه داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]