اطلاعات تماس
  • 021262*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201307244622627
در دسترس نیست

تاریخچه تنباکو

افتتاح رسمی کارخانه کپسول تنباکو یکبار مصرف

کد: 140201307244622627

، (اخبار رسمی): گیاه تنباکو معمولا بین ۱۵ تا ۱۰۰ سانتی‌متر رشد می‌کند، برگ های بزرگ و پهنی دارد که دارای شیره‌ای چسبنده هستند. اولین بار کریستف کلمب، بعد از کشف قاره آمریکا در قرن پانزدهم میلادی، شیوه استعمال تنباکو را از سرخ‌پوستان آموخت.

افتتاح رسمی کارخانه کپسول تنباکو یکبار مصرف
کپسول تنباکو آماده مصرف و سری سیلیکون مخصوص

کپسول تنباکو، در واقع نوعی سری پر شده از تنباکو است که داخل یک سری سیلیکونی قرار می‌گیرد. کپسول تنباکو یکبار مصرف، ۲ مزیت قابل توجه دارد: به راحتی قابل استفاده است. استفاده از آن بسیار بهداشتی است.

تنباکو، گیاهی با برگ های پهن است که در ابتدا در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کرد و امروزه در بسیاری از نقاط جهان کشت می‌شود. در واقع به برگ های خشک شده و بریده شده توتون، تنباکو می‌گویند. مصرف تنباکو در برخی از کشورها دچار ممنوعیت‌هایی است؛ اما همچنان هر از چند گاهی، محصولات جدیدی با این گیاه تولید می‌شوند که طرفداران خود را دارند؛ از این نمونه‌ها می‌توان به کپسول تنباکو یکبار مصرف اشاره کرد. در این مطلب به معرفی کپسول تنباکو آماده مصرف، ویژگی های آن و همچنین گیاه تنباکو، تاریخچه و اثرات مصرف آن می‌پردازیم.

تاریخچه تنباکو

گیاه تنباکو معمولا بین ۱۵ تا ۱۰۰ سانتی‌متر رشد می‌کند، برگ های بزرگ و پهنی دارد که دارای شیره‌ای چسبنده هستند. اولین بار کریستف کلمب، بعد از کشف قاره آمریکا در قرن پانزدهم میلادی، شیوه استعمال تنباکو را از سرخ‌پوستان آموخت. از نظر سرخ پوستان، تنباکو یک گیاه مقدس بود که این افراد را با عالم ارواح مرتبط می‌کرد. همچنین از تنباکو در جشن‌ها و عبادت خدایان استفاده می‌شد. روسای دو قبیله سرخ‌پوست بعد از جنگ با هم آن را مصرف می‌کردند تا پیمان دوستی خود را نشان دهند. با افزایش مهاجرت به آمریکا، به تدریج اروپاییان  متوجه ارج و قرب زیاد این گیاه میان مردم شدند؛ مسافرانی که از آمریکا به اروپا سفر می‌کردند برای مردم از گیاهی می‌گفتند که آن را دود می‌کنند و از طریق استعمال دود آن احساس سرخوشی به آن‌ها دست می‌دهد. به طور کلی تنباکو بر اقتصاد آمریکا، تاثیرات مثبت قابل توجهی گذاشت و بعد از مدتی به اروپا و سایر نقاط جهان هم رسید. در قرن هفدهم، بسیاری از کشورها با تنباکو و کشت آن مخالفت و محکومین به استعمال و کشت تنباکو را زندانی می‌کردند، اما این مخالفت‌ها مانع رواج صعودی تجارت و استعمال آن نشد. بعد از اروپا هم نوبت به امپراطوری عثمانی رسید که در آن زمان از اروپا تا آفریقا و آسیای غربی را در اختیار داشت. عثمانی‌ها خود این گیاه را، توتون (به معنای دود) نامیدند. در زمان شاه عباس صفوی این محصول وارد ایران شد که در ابتدای ورود خود مالیات بسیار سنگینی داشت. در حال حاضر، این محصول از کالاهای باارزش در کشورهایی مثل کوبا، هند، چین و ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.

مراحل تولید و مصرف تنباکو

گیاه تنباکو قبل از اینکه به مرحله مصرف برسد باید مراحل مختلفی را طی کند. بسته به نوع گیاهی که از آن استفاده شده است، به رو‌ش‌های مختلفی تولید می شود؛ اولین مرحله تولید آن مخلوط کردن تخم تنباکو با کود و آرد ذرت، پنبه و... است، بعد بذر آن کاشته شده و تا زمان برداشت از این گیاه مراقبت‌های لازم انجام می‌شود. بعد از کشت، نوبت به درو می‌ر‌سد که به دو روش چیدن برگ رسیده یا بریدن ساقه انجام می‌شود، سپس برگ آن به وسیله حرارت، هوا یا خورشید در معرض بهبود قرار می‌گیرد و در نهایت با مراقبت از برگ های بهبودیافته، برگ‌های تنباکو جا می‌افتند و طعم آن‌ها بهبود پیدا می‌کند. ادامه فرایند با پخت شروع می‌شود تا گیاه برای پردازش، خشک شود. هر چه قدر میزان این خشک شدن بیشتر باشد نهایتا نیکوتین بیشتری در محصول موجود خواهد بود. در مرحله آخر هم آویخته یا خوابانده می‌شود. تنباکو یا توتون، بیشتر از طریق استنشاق دود حاصل از سوزاندن آن مصرف می‌شود؛ سوزاندن آن با وسایلی مانند سیگار، پیپ و… انجام می‌شود. یکی از محصولاتی که برای مصرف این گیاه به کار می‌رود، کپسول یکبار مصرف تنباکو است.لازم به ذکر است مصرف دخانیات پیامدهای خطرناکی برای بدن دارد و به سلامتی آسیب می‌زند.

کپسول تنباکو آماده مصرف

کپسول تنباکو، در واقع نوعی کپسول است که داخل یک سری سیلیکونی مخصوص قرار می‌گیرد و این سری در قسمت بالایی قلیان قرار می‌گیرد و بعد استعمال می‌شود. کپسول تنباکو یکبار مصرف، تنها یک تولیدکننده در جهان دارد که آن هم شرکت آرادگستر دخان برند SkySeed است.

این کسپول یکبار مصرف، ۲ مزیت قابل توجه دارد:

  1. به راحتی قابل استفاده است.
  2. استفاده از آن بسیار بهداشتی است.

آیا تنباکو، اعتیادآور است؟

تنباکو، به خودی خود اعتیادآور نیست بلکه نیکوتین موجود در آن، اعتیادآور است. نیکوتین یکی از ترکیبات آلی نیتروژن‌دار است که جالب است بدانید علاوه‌بر تنباکو در برخی از گیاهان مانند بادمجان، فلفل سبز، سیب‌ زمینی، گوجه فرنگی و… نیز یافت می‌شود. از علائم وابستگی به نیکوتین می‌توان به: میل به مصرف بعد از بیدار شدن، مصرف روزانه نیکوتین و مصرف منظم مواد، اشاره کرد.

لازم به ذکر است که گیاه تنباکو، خواص درمانی نیز دارد. برای مثال این گیاه، آرامش‌بخش، ضد اسپاسم، ادرارآور و خلط‌‌‌ آور است؛ همچنین از برگ این گیاه به صورت استعمال خارجی برای درمان درد نیش حشرات، برخی بیماری های پوستی، تورم ناشی از روماتیسم و بواسیر نیز استفاده می‌شود.

اثرات مصرف تنباکو

همان‌طور که گفتیم تنباکو حاوی یک ماده شیمیایی به نام نیکوتین است که اثرات تغییردهنده خلق و خوی آن در فرد، پیجیده و قدرتمند است. مصرف نیکوتین در مصرف‌کننده باعث ایحاد احساس لذت می‌شود زیرا هورمون دوپامین را در مغز ترشح می‌کند؛ همچنین نیکوتین، باعث تحریک ترشح آدرنالین در مغز می‌شود که این ماده، ضربان قلب را بالا می‌برد، باعث افزایش فشار خون می‌شود و گلوکز را در بدن ترشح می‌کند. پس از مصرف تنباکو در قالب دود، حدودا ۱۰ ثانیه لازم است تا نیکوتین موجود در آن از طریق مخاط بینی، دهان، ریه‌ها و پوست وارد بدن و جریان خون شود و بر روی مغز اثر بگذارد. طبق اظهارات سازمان بهداشت جهانی (WHO) ‪.مصرف تنباکو در کشور ایران رو به افزایش است

جمع‌بندی:

تنباکو که  تاریخچه درازی دارد و تا زمانی که کاملا بین همه کشورها شناخته شود ماجراهایی از سر گذرانده است، به علت نیکوتین موجود در آن،  یکی از مواد پرطرفدار و اعتیادآور در جهان است. این گیاه حالا در قالب محصول جدیدی تولید می‌شود و تا به امروز تنها یک تولیدکننده به نام برند SKY SEED دارد. محصول جدید ساخته شده با تنباکو، به نام کپسول تنباکو آماده مصرف شناخته می‌شود؛ برای اطلاعات بیشتر درمورد آن می‌توانید به سایت شرکت آرادگستر دخان مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021262*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی