اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202017247022294
در دسترس نیست

تحصیل در آلمان ( شرایط + هزینه ها + مدارک مورد نیاز )

تحصیل در آلمان ( شرایط + هزینه ها + مدارک مورد نیاز )

کد: 140202017247022294

، مشهد , (اخبار رسمی): تحصیل در آلمان ✔️ شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آلمان ✔️ مزایا و معایب تحصیل در آلمان ✔️ بهترین رشته های تحصیلی در آلمان ✔️ تحصیل در آلمان با بورسیه تحصیلی و هزینه تحصیل در آلمان 

تحصیل در آلمان ( شرایط + هزینه ها + مدارک مورد نیاز )
تحصیل در آلمان

مدارک و شرایط تحصیل در آلمان + هزینه های تحصیل در آلمان

دانش آموزان و دانشجویان بین المللی می توانند با تحصیل در آلمان با هزینه کم آینده خود را بسازند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی می توانند در برخی از دانشگاه های آلمان، رایگان تحصیل کرده و از تحصیل به زبان انگلیسی بهره مند شوند. این موارد جزو مزایای اصلی تحصیل در آلمان به شمار می روند. به دلیل حضور آلمان در حوزه شینگن و نرخ پایین بیکاری و تقاضای بالای نیروی کار در این کشور، این امکان وجود دارد که متقاضی پس از به پایان رساندن دوره  تحصیل، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. بهتر است بدانید مهاجرت تحصیلی به آلمان به طور مستقیم منجر به دریافت تابعیت و اقامت دائم این کشور نخواهد شد برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در آلمان با ما همراه باشید سعی می کنیم تحصیل در آلمان را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهیم.

شرایط تحصیل در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقاطع مختلف یکی از روش های مهاجرت به این کشور برای متقاضیان بین الملل است. متقاضی تحصیل در آلمان با به پایان رسیدن دوره تحصیل خود در این کشور می تواند نسبت به ورود به بازار کار در آلمان اقدام نماید. پس از اینکه فرد به بازار کار در کشور آلمان وارد شد در صورت ۵سال اشتغال به کار و کسب درآمد و پرداخت مالیات قادر به کسب اقامت دائم این کشور خواهد بود. سپس بعد از گذشت ۳ تا ۵ سال امکان دریافت پاسپورت آلمانی برای او میسر خواهد بود. 

کار حین تحصیل در آلمان 

امکان تحصیل رایگان و همزمان اشتغال به کار و دریافت حقوق برای دانشجویان کارشناسی در کشور آلمان وجود دارد. داشتن دیپلم ۱۲ ساله و مسلط بودن به زبان آلمانی تا حد c1 از شرایط مهم تحصیل در آلمان و شرکت در دوره های کار تحصیل آلمان است. در صورت تسلط به زبان آلمانی تا سطح A2 که سطح پایین تری است، امکان ورود به دوره فاندیشن و آموختن زبان آلمانی تا سطح مورد نظر و ورود به دوره کار تحصیل آلمان وجود دارد. متقاضیان تا سن ۲۵ سال امکان شرکت در دوره های کار تحصیل در دسته های مختلف اعم از امور اجتماعی، مدیریت تجاری، مکاترونیک، فیزیوتراپی و مدیریت را  در کشور آلمان خواهند داشت.

مدارک لازم اخذ پذیرش تحصیلی آلمان

 مدارک و شرایطی برای تحصیل در آلمان مورد نیاز است که  متقاضی بایستی  آنها را دارا بوده و ارائه نماید. با وجود نقص در مدارک ممکن است متقاضی فرصت تحصیل در آلمان را از دست بدهد. پس داشتن دقت زیاد در گردآوری مدارک لازم ضروری و مهم است. توجه به این نکته لازم است که مدارک درخواستی دانشگاه های مختلف از متقاضیان ممکن است با همدیگر تفاوت داشته باشند برای داشتن اطلاعات کافی در این زمینه متقاضیان باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایند مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی آلمان عبارتند از:
•    ارائه مدارک تحصیلی کسب شده توسط متقاضی که مورد تایید کشور آلمان باشد
•    ارائه مدارک شناسایی و هویتی
•     پاسپورت معتبر
•     ارائه مدرک زبان انگلیسی و آلمانی که به نیاز دانشگاه و رشته بستگی دارد
•     ارائه نامه پذیرش از موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر در آلمان 
•    ارائه اثبات تمکن مالی 
•     بیمه دانشجویی
•      عکس(۲ قطعه) 
•    ارائه نامه تاییدیه استاد سوپروایزر جهت تحصیل در مقطع دکترا 
•    توصیه نامه (دو عدد)

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی آلمان

  دریافت پذیرش تحصیلی آلمان نیاز به برنامه ریزی دارد و یک شبه به دست نمی آید. در وهله اول باید نوع زبان تحصیل در آلمان توسط متقاضی انتخاب شود. سپس متقاضی باید اقدام به یادگیری و دریافت مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نماید.
  مرحله بعدی دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های آلمان یا مراکز آموزشی این کشور میباشد. بعد از دریافت پذیرش، متقاضی باید وقتی از سفارت کشور آلمان گرفته و اقدام به کسب ویزای تحصیلی کند. پس از کسب ویزای دانشجویی آلمان، امکان مهاجرت به این کشور وجود دارد. حالا در این مرحله متقاضی می تواند نسبت به یافتن اقامتگاه اقدام نماید زیرا ممکن است  خوابگاه جزو امکانات دانشگاه مورد نظر متقاضی نباشد. در این مرحله باید ثبت نام نهایی شود تا متقاضی امکان استفاده از کلاس ها و امکانات دانشگاه را داشته باشد. 

ارزشیابی مدارک تحصیلی در آلمان

ارزشیابی مدارک تحصیلی  در آلمان برای ادامه تحصیل متقاضیان انجام می گیرد. کمیسیون ارزشیابی، این کار را انجام داده و ارزشیابی مدارک تحصیلی در آلمان را به عهده دارد.
 امکان بررسی ارزش و اعتبار مدارک تحصیلی اخذ شده در ایران برای متقاضیان به روش اینترنتی و با مراجعه به مرکز بررسی مدارک متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آلمان با سایت Anabin نیز وجود دارد.
توجه داشته باشید زمانی که دانشگاه و رشته تحصیلی متقاضی با +H نشان داده شود یعنی مدرک تحصیلی، مورد تایید کشور آلمان است. در این صورت می توان حتی بدون تایید کمیسیون ارزشیابی فقط  یک کپی از این صفحه را ارائه داد.
ممکن است بالعکس این موضوع اتفاق بیفتد و نتیجه با -H نشان داده شود. در این صورت باید بدانید که دانشگاه محل تحصیل متقاضی مورد تایید کشور آلمان نیست. پس احتمال دریافت تایید از کمیسیون ارزشیابی نیز بسیار ضعیف است اما باز هم فرصت برای امتحان شانس متقاضی جهت دریافت تایید از کمیسیون ارزشیابی وجود خواهد داشت.
اگر نتیجه -/+H  باشد اخذ تایید از کمیسیون ارزشیابی لازم است. برای اینکار متقاضی باید در این سایت ثبت نام نماید. بعد از ثبت نام فرم و مدارک خواسته شده ارسال می شود. توجه داشته باشید که باید فیش واریزی که نشان دهنده پرداخت مبلغ و هزینه بررسی مدارک است باید ایمیل شود. در نهایت نتیجه بررسی مدارک به متقاضی ارسال خواهد شد.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی آلمان

دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان دارد.
امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی در کشور آلمان موجب شده است تا متقاضیان مدرک زبان مورد نظر را متناسب با زبان تحصیل خود ارائه کنند.
•    تحصیل به زبان آلمانی
•    مدرک زبان آلمانی ارائه شده جهت دریافت پذیرش تحصیلی بایستی در حد B2 باشد اما با در نظر گرفتن این موضوع که ارائه دروس در بیشتر دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی است پس با ارائه مدرک زبان آلمانی در حد B1 نیز امکان دریافت پذیرش مشروط وجود دارد. در این صورت متقاضی بایستی برای تقویت و بالا بردن سطح زبان به B2  در دوره های زبان این کشور شرکت نماید تا  قادر به تحصیل در دانشگاه باشد.

•    تحصیل به زبان انگلیسی
در صورت انتخاب زبان انگلیسی برای تحصیل لازم است متقاضی مدرک زبان انگلیسی را ارائه نماید. مدارک آیلتس و تافل مدارک مورد تایید کشور آلمان هستند. متقاضیان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود نیاز به نمره ۶ تا ۵/۶ آیلتس یا حداقل نمره ۹۰ تافل خواهند داشت.

تحصیل در آلمان با بورسیه تحصیلی

همانطور که گفته شد در دانشگاه های دولتی آلمان میتوان تقریباً بدون پرداخت هیچ هزینه ای به تحصیل مشغول شد. اما باید در نظر داشت که هزینه های زندگی در آلمان باید توسط متقاضی تامین شود. این موضوع باعث می‌شود تا بعضی از دانشجویان بخواهند از بورسیه تحصیلی در آلمان استفاده کنند. بهتر است بدانید که بیشترین بورسیه های تحصیلی آلمان متعلق به مقطع دکترا است که مهمترین آنها عبارتند از:
کمک هزینه تحصیلی: با این روش امکان دارد کمک مالی تقریباً  ۱۲۵۰ یورویی به صورت ماهانه توسط سوپروایزر متقاضی از بنیاد ملی علوم آلمانی به او اعطا شود.
بورس تحصیلی DAAD: با استفاده از این نوع بورس تحصیلی، دانشجویان خارجی جهت تحصیل در رشته دکترا مبلغی حدود ۱۲۰۰ یورو کمک هزینه دریافت می کنند.
STIPENDIUMPLUS: این بورسیه را ۱۳ سازمان ارائه می دهند که توسط آن دانشجویان بین المللی در آلمان به صورت ماهانه هزینه ای بالغ بر ۱۳۵۰ یورو دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در آلمان 

هنگامی که افراد کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب می کنند، باید هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را در نظر داشته باشند.
برای تحصیل در مدارس آلمان تقریب ۱۶ هزار یورو به صورت سالنی باید هزینه کرد همانطور که گفته شد تحصیلی در دانشگاه بدرالعلوم هزینه ای نداشته و تقریباً رایگان انجام میشود و امکان دارد تنها هزینه پرداختی متقاضی در هر حدود ۲۰۰ یورو باشد.
 
در دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل  در مقطع کارشناسی ارشد که جزو مقاطع پرطرفدار به شمار می رود، رایگان است اما باید این نکته را در نظر داشت که متقاضی باید بتواند هزینه های زندگی را در این کشور تامین نماید.  
افراد می توانند در مقطع دکترا تا ۶ ترم یعنی تا ۳ سال به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل نمایند اما در صورتی که طول دوره تحصیل بیشتر از حد استاندارد باشد، افراد ملزم به پرداخت شهریه برای تمدید هر دوره هستند. فقط پرداخت هزینه ای در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو به عنوان مدیریت دانشجویی، هزینه های دولت و خدمات دانشجویی در هر ترم لازم است.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

با توجه به صنعتی بودن کشور آلمان، نیروی متخصص زیادی برای گرداندن چرخ صنعت و اقتصاد این کشور مورد نیاز است. همچنین میانگین سنی در کشور آلمان رو به پیری می رود، این مسئله باعث شده تا نیروی کار درمان بسیاری در این کشور مورد نیاز باشد.  رشته هایی مانند مدیریت، رشته های مهندسی و علوم پزشکی از جمله رشته هایی هستند که در آلمان برای آنها بازار کار مناسبی وجود دارد. سطح علمی کشور آلمان بسیار بالا است به همین دلیل از برترین رشته ها جهت ادامه تحصیل در آلمان می توان به مهندسی نرم افزار، برق الکترونیک، صنایع و رشته‌های MBA اشاره کرد.

شرایط سنی تحصیل در آلمان

شرایط سنی تحصیل در آلمان از جمله شرایط مهم  در پذیرش دانشگاه های آلمان  به شمار می رود. برای دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی آلمان در مقطع کارشناسی، متقاضی باید حداکثر ۲۱ سال داشته باشد. متقاضی برای دریافت پذیرش دانشگاه های آلمان و دریافت ویزای تحصیلی این کشور در مقطع کارشناسی ارشد باید حداکثر دارای ۳۰ سال  سن باشد. در این صورت شانس بالاتری در اخذ پذیرش از دانشگاههای آلمان خواهد داشت. برای تحصیل در مقطع دکترا در آلمان هیچ شرایط و محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است. در این مقطع تحصیل بسیار رقابتی است. اگر افراد موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه شوند می ‌توانند ویزای تحصیلی آلمان را کسب نمایند.

مزایا و معایب تحصیل در آلمان

بهتر است افراد قبل از اینکه به کشوری مهاجرت کرده و به تحصیل خود در آن کشور ادامه دهند اطلاعات کافی درباره آن کشور داشته باشند و مزایا و معایب تحصیل در آن کشور را بررسی نمایند. آلمان یکی از قدرت های اقتصادی اروپا محسوب می شود که همواره مورد توجه متقاضیان بین المللی جهت تحصیل است. در کنار مزایای بسیاری که تحصیل در این کشور دارد، معایبی نیز برای تحصیل در کشور آلمان وجود دارد. در ادامه به آنها می پردازیم:

مزایای تحصیل در آلمان 

•    وجود دانشگاه های رایگان در آلمان برای ادامه تحصیل 
•    دانشگاه های معتبر و موسسات آموزشی بسیار معتبر در این کشور 
•    دریافت مدارک معتبر سطح جهانی با تحصیل در این کشور
•     امکان تحصیل افراد به زبان انگلیسی
•     وجود کمک ‌هزینه‌های تحصیلی  و بورسیه های متنوع
•     امکان کار حین تحصیل
•     وجود موقعیت های بسیار شغلی
•     سطح درآمد بالا 
•    امکان اقامت در این کشور پس از اتمام دوره تحصیل

معایب تحصیل در آلمان

•    هزینه بالای اجاره منزل
•     لزوم تسلط بر زبان آلمانی جهت کار و زندگی در این کشور 
•    سیستم آموزشی چالش برانگیز آلمان برای برخی از متقاضیان بین المللی 
•    هزینه های بالای خدمات دندانپزشکی 
•    نبودن برخی از امکانات آموزشی مناسب و رایگان در برخی از دانشگاه های این کشور

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی مهاجرتی

ارائه مشاوره های مهاجرتی - مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی - مهاجرت به کانادا

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون