اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202057251622637
در دسترس نیست

برنامه کاربردی کردن پایان نامه های ارشد و دکتری

کد: 140202057251622637

، (اخبار رسمی): معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: طرح تحول آموزشی در دانشگاه تهران شامل تحول در نحوه جذب و کارآمدی اعضای هیات علمی، پذیرش و نحوه کار با دانشجویان و تحول در برنامه درسی است.

برنامه کاربردی کردن پایان نامه های ارشد و دکتری
برنامه کاربردی کردن پایان نامه های ارشد و دکتری

محمود کمره ای در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه های دانشگاه تهران برای تحول آموزشی در انجام پایان نامه گفت: شورایی به نام شورای سیاست گذاری تحول آموزشی در دانشگاه تهران تشکیل شده که زیر نظر رئیس دانشگاه تهران است و ایشان در همه جلسات آن مشارکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: در این شورا آیین نامه ای که متناسب با تحول آموزش در دانشگاه تهران اجرا می شود بررسی و تصویب می شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم چندین اتاق فکر راه اندازی کرده است که یکی از آنها به نام اتاق فکر آموزش هدفمند است که مسئولیت آن بر عهده اینجانب است، گفت: طرح تحول آموزش و پرورش طیف وسیعی از موضوعات از جمله ارزیابی را در بر می گیرد. فارغ التحصیلان و آزمون. موثر است و اینکه آیا به بازار کار کمک می کند و نیازهای کشور را برآورده می کند و از طرف دیگر چقدر در دنیا می توان در مورد آن صحبت کرد. یعنی هم جنبه توسعه و هم قدرت علمی در سطح بین المللی و داخلی بررسی می شود.

کامویی با بیان اینکه یکی از ریشه های اصلی طرح تحول آموزش و پرورش مهارت محوری و مهارت آموزی آموزش عالی است که باید به گونه ای دیگر اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند اگر ارتقای مهارت در نظر گرفته شود به معنای خروج از پایه است. و فعالیت علمی و به دور از لبه های علم و فناوری در دنیا، در حالی که کاملا برعکس است و اگر قرار است با ارتقاء مهارت بپردازیم، باید به مهارت ها در آموزش به گونه ای نگاه کنیم که بتوان علمی آنها را به کار گرفت. دانش را برای تبدیل آنها به یک برنامه کاربردی در سریع ترین زمان ممکن و بهترین استفاده از آنچه در دسترس است، در حالی که تحقیقات اولیه را حفظ کرده و در لبه تکنولوژی جهانی پیش می رود.

وی بیان کرد: در این راستا دانشگاه تهران در راستای عملی شدن این پایان نامه گام برداشته و بیش از پیش به سمت رفع نیازهای کشور و به سمت توسعه علمی و تکامل علمی حرکت می کند. ما همچنین حمایت از پایان نامه را 5 تا 10 برابر حمایت مالی افزایش داده ایم. از طرفی روش بررسی پروپوزال تا زمان تصویب و اجرا بررسی می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: یکی از پایه های طرح تحول آموزشی، کادر علمی است و بقیه دانشجویان ساختار، تشکیلات و امکانات کاری هستند. ما در مورد بیش از 50 دانشگاه برتر دنیا از نظر جذب هیات علمی تحقیق کردیم که این پارامتر در جذب نیرو مهم است. البته در کشور خودمان پارامترهای خاصی در زمینه های مختلف داریم و با این حساب بررسی شاخص های جذب هیات علمی در بهترین دانشگاه های دنیا را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم. ما می‌خواستیم بفهمیم که دانشگاه‌های موفق جهان از نظر دستاوردهای علمی و توسعه فناوری به چه پارامترهایی توجه می‌کنند.

کمره ای گفت: پارامترهای زیادی در دانشگاه تهران شناسایی شده اما خلاصه نشده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بنابراین طرح تحول آموزش دانشگاه تهران شامل تحول در نحوه جذب و اثربخشی اعضای هیات علمی، جذب و برخورد با دانشجو و تحول در برنامه درسی است. به عنوان مثال، وزارت علوم تاکید کرده است که دوره های کارشناسی حداقل دارای 15 واحد عملی (مرتبط با صنعت) در نظر گرفته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش