اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202267287022623
در دسترس نیست

مهم ترین نکات اصلاح و آرایش گربه ها

نکات مهم اصلاح گربه چیست؟

کد: 140202267287022623

، (اخبار رسمی): در این مطلب به مهم ترین نکاتی که باید در زمان اصلاح گربه به عنوان یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی توجه شود، اشاره شده است. نشانه هایی که حاکی از فرارسیدن زمان مناسب گرومینگ گربه است، نیز در این مقاله آورده شده است.

نکات مهم اصلاح گربه
نکات مهم اصلاح گربه

اصلاح نکردن گربه از اصلاح کردن آن توسط فردی که دانش این کار را ندارد و یا فاقد ابزارهای لازم است، بهتر می باشد. بنابراین این کار را تنها در بهترین آرایشگاه پت در تهران یا دیگر شهرها به انجام برسانید

نکات مهم اصلاح گربه

آرایش گربه، به عنوان یکی از سرگرمی‌های محبوب برای صاحبان گربه و هم چنین کاری برای کمک به سلامتی و افزایش شادابی حیوان خانگی انجام می شود. اما این کار بسیار تخصصی است و نمی توان آن را با وسایل انسان ها و در منزل انجام داد. به عبارتی اصلاح نکردن گربه از اصلاح کردن آن توسط فردی که دانش این کار را ندارد و یا فاقد ابزارهای لازم است، بهتر می باشد. بنابراین این کار را تنها در بهترین آرایشگاه پت در تهران یا دیگر شهرها به انجام برسانید و از سپردن حیوان به افرادی که در این زمینه تخصص ندارند، پرهیز کنید.

به عنوان صاحب این حیوانات دوست داشتنی، باید به نکاتی هنگام آرایش گربه توجه کنید تا به سلامتی و راحتی گربه خود آسیبی نرسانید. در زیر به برخی از نکات مهم در مورد آرایش گربه اشاره شده است:

1- استفاده از محصولات مناسب: برای آرایش گربه، باید از محصولات خاصی مانند شانه، قطره چشم، پودر ضد باکتری و... استفاده کنید که برای گربه مناسب باشد. باید از استفاده از محصولاتی که برای انسان‌ها طراحی شده‌اند، خودداری کنید.

2- رعایت بهداشت: قبل از شروع به آرایش گربه، باید دست‌های خود را با آب و صابون بشویید تا از انتقال باکتری‌ها به گربه جلوگیری شود. همچنین، باید از محصولاتی که برای آرایش گربه شامل الکل هستند، خودداری کنید.

3- آرایش در جای مناسب: برای آرایش گربه، بهتر است در یک محیط آرام و مناسب آرایش اقدام کنید. همچنین، باید از صداهای بلند و ناگهانی جلوگیری کنید تا گربه در حالت استرس قرار نگیرد. بهترین مکان برای این کار آرایشگاه پت در تهران یا دیگر شهرهاست که به طور تخصصی آرایش و گرومینگ حیوان را به انجام می رسانند.

4- توجه به نیاز گربه: برای آرایش گربه، باید به نیازهای گربه توجه کرد. به عنوان مثال، باید از شانه‌های مناسبی برای گربه استفاده کنید تا به پوست آسیب نرسانید.

5- استفاده از تکنیک‌های صحیح: برای آرایش گربه، باید از تکنیک‌های صحیح استفاده کرد. به عنوان مثال، آرایش چشم گربه، باید با دقت و آرامش اقدام کرد تا به چشم گربه آسیبی نرسانید.

لازم به ذکر است که آرایش گربه نباید به شدت و به صورت مکرر انجام شود و باید به سلامتی و راحتی گربه توجه کنید. در صورت داشتن هرگونه شک و تردید، بهتر است با دامپزشک خود مشورت کنید. انتخاب بهترین ارایشگاه پت کار ساده ای نیست، زیرا برخلاف ظاهر شیک و مدرن برخی از این مراکز، کیفیت خدماتی که در آنها  ارائه می شود، مناسب نمی باشد. باید دقت کرد که استفاده از تجهیزات آلوده، نداشتن تخصص کافی در مورد پت های مختلف و میزان کوتاهی مو یا ناخن های آنها، استفاده از مواد آرام بخش در مواقع غیر ضروری و دیگر موارد این چنینی، می تواند در طولانی مدت، به سلامت حیوان خانگی شما آسیب وارد کند.

چگونه می‌توانم بفهمم که گربه‌ام نیاز به آرایش دارد؟

گربه‌ها به طور معمول خودشان تلاش زیادی برای داشتن ظاهر آراسته و منظم می کنند، اما در برخی موارد، نیاز به آرایش و گرومینگ دارند. برای فهمیدن نیاز به آرایش گربه‌تان، به موارد زیر توجه کنید:

1- خشک شدن پوست: اگر پوست گربه‌تان خشک شده‌است، احتمالاً نیاز به مراقبت و آرایش دارد. 

2- گره‌های مو: اگر موهای گربه‌تان گره خورده، بهتر است آن را کوتاه کرده و مرتب کنید. گره خوردگی مو نشان از بلند شدن بیش از اندازه آن و فرارسیدن زمان کوتاهی می باشد.

3- چرب شدن پوست: اگر پوست گربه‌تان بسیار چرب است، ممکن است نیاز به شامپو کردن و مراقبت داشته باشد. بهتر است با مراجعه به آرایشگاه و یا حمام کردن گربه در خانه با شوینده های مخصوص، این چربی اضافه را پاکسازی کنید.

4- ظاهر به هم ریخته: اگر گربه‌تان شلوغ و کثیف به نظر می‌رسد، موهای بلندی پیدا کرده و پوست های اضافی روی موهای آن مشاهده می کنید، لازم است تا برای اصلاح آن اقدام کنید.

5- بوی بد: اگر گربه‌تان بوی بدی دارد، نیاز به شامپو کردن و اصلاح دارد و نشان گر رعایت نشدن بهداشت توسط او می باشد. بهتر است مقدمات شست و شو و گرومینگ حیوان را فراهم کنید.

اصلاح گربه هر چند وقت یکبار؟

نیاز به کوتاه کردن موهای گربه بستگی به نوع پوست و موی گربه و شرایط مختلفی مانند اقلیم و وضعیت سلامتی او دارد. در برخی موارد، ممکن است نیاز به کوتاه کردن موهای گربه تشدید شود، به عنوان مثال اگر موهای گربه گره خورده است، باید با کوتاه کردن آنها مانع از گسترش و ادامه دار شدن این وضعیت شد. اگر موهای گربه شما بیش از اندازه بلند شده است و در تحرک و زندگی او اختلال ایجاد نموده، با اصلاح موی او، می توانید به سلامتی او کمک شایانی کنید.  اما در هر صورت، باید به نوع پوست و موی گربه، شرایط محیطی و خود گربه توجه کرد. در صورت نیاز، بهتر است به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید تا به شما در این مورد کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح