اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203027295622307
در دسترس نیست

آشنایی با انواع فنجان و کاربردهای هرکدام

آشنایی با انواع فنجان و کاربردهای هرکدام

کد: 140203027295622307

، (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم که به صورت تخصصی با فنجان بلوری یا همان فنجان شیشه ای، لیوان بلوری، استکان بلوری آشنا بشویم.

آشنایی با انواع فنجان و کاربردهای هرکدام
خرید فنجان

ظروف بلوری به سه صورت در بازار عرضه می شوند: 1-ظروف بلوری ساده 2-ظروف بلوری لب طلایی 3-ظروف بلوری لب طلایی گل سرخ

ظروف بلوری ساده

منظور از ظروف بلوری ساده، ظروفی است که بعد از تولید هیچ گونه تغییراتی در ظاهر آن ها اعمال نشود. به عبارت دیگر به ظروف بلوری که اجزاء سازنده آن ها فقط بلور باشد ظرف بلوری ساده می گوییم. البته خیلی از افراد به این گونه ظروف، ظروف شیشه ای هم می گویند. مانند: فنجان شیشه ای، لیوان شیشه ای، نعلبکی شیشه ای، استکان شیشه ای و…

در ادامه می خواهیم با انواع ظروف بلوری ساده آشنا شویم:

فنجان بلوری ( فنجان شیشه ای ): فنجان به ظرف دسته داری گفته می شود که حجم آن کم تر از 220 میلی لیتر باشد. فنجان بلوری دارای شکل ها و طرح های متفاوتی است و شرکت های فراوانی مشغول تولید آن هستند. از جمله شرکت های معروف که فنجان بلوری تولید می کنند می توان به شرکت پاشاباغچه، شرکت بلینک مکس، شرکت لومینارک و… اشاره کرد.

استکان بلوری (استکان شیشه ای): استکان همان فنجان است با این تفاوت که دسته ندارد. از معروف ترین مدل های استکان، می توان به استکان کمر باریک بلوری اشاره کرد. استکان کمرباریک شیشه ای از قدیم الایام در ایران مورد استفاده بوده است.

لیوان بلوری دسته دار (لیوان شیشه ای دسته دار): یکی دیگر از ظروف بلوری ساده، لیوان بلوری دسته دار است. لیوان ظرفی است که حجم آن بالاتر از 220 میلی لیتر باشد. لیوان شیشه ای، استفاده های فراوانی دارد. از لیوان بلوری دسته دار برای سرو چای، شربت، دمنوش و… استفاده می شود. به لیوان های دسته دار که سایز آن ها خیلی بزرگ است، لیوان بشکه ای یا اصطلاحاً لیوان آبجو خوری نیز می گویند.

لیوان بلوری بدون دسته (لیوان شیشه ای بدون دسته): لیوان بلوری بدون دسته نیز حجم بالای 220 میلی لیتر دارد. از این لیوان ها بیشتر برای سرو شربت استفاده می شود. البته در کافه ها برای سرو انواع شیک و اسموتی و… از این نوع لیوان استفاده می شود. لیوان های بلوری بدون دسته، قابلیت ست شدن با پارچ را دارند و مجموع شش عدد لیوان شیشه ای بدون دسته و یک عدد پارچ، سرویس جدیدی به نام پارچ و لیوان بلوری را تشکیل می دهد. در ادامه با پارچ و لیوان بیشتر آشنا خواهیم شد.

(نیم لیوان شیشه ای): نیم لیوان بلوری همان طور که از نامش پیداست، کوچک تر از لیوان است. نیم لیوان شیشه ای بدون دسته است و به آن لیوان ویسکی خوری نیز می گویند.

پارچ و لیوان بلوری (پارچ و لیوان شیشه ای): از کنار هم قرار گرفتن یک پارچ شیشه ای و 6 عدد لیوان شیشه ای، مجموعه پارچ و لیوان تشکیل می شود. لیوان های پارچ و لیوان باید بدون دسته باشد. شرکت های سازنده سعی می کنند که پارچ و لیوان هایی طراحی کنند که طرح بدنه آن ها یک شکل باشد.

فنجان قهوه خوری بلوری ( شات قهوه خوری شیشه ای ): یکی دیگر از ظروفی که طرفداران زیادی دارد، فنجان قهوه بلوری است. همان طور که از نام این ظرف پیداست، از آن برای سرو قهوه استفاده می شود. فنجان قهوه شیشه ای به دو صورت در بازار عرضه می شود. یا به صورت شات تک است و یا به صورت سرویس قهوه خوری. سرویس قهوه خوری بلوری یا همان سرویس قهوه خوری شیشه ای شامل شش عدد شات و شش عدد نعلبکی است. به سرویس شات قهوه خوری، فنجان نعلبکی قهوه خوری نیز می گویند.

سینی بلوری ( سینی شیشه ای ): سینی شیشه ای که به آن دیس نیز می گویند قابلیت های فراوانی دارد. به طور کلی از سینی بلوری برای پذیرایی مهمانان استفاده می شود. البته می توان از آن به عنوان دیس برنج نیز استفاده کرد.

قندان بلوری ( قندان شیشه ای ): آخرین ظرف بلوری ساده، قندان بلوری است. قندان شیشه ای ظرفی برای ریختن قند، شکلات، نُقل و… است.

دومین نوع از ظروف بلوری، ظروف بلوری لب طلا است. ظرف لب طلایی ظرفی است که قسمت هایی از لبه یا بدنه ظرف رنگ طلایی داشته باشد. این رنگ طلایی در ترکیبات خود دارای طلای 24 عیار است. از همین بابت باعث می شود که قیمت ظروف لب طلایی نسبت به ظروف ساده بالاتر باشد. در انتخاب ظرف لب طلایی باید دقت کنید که طلایی که روی محصول کار شده است از کیفیت مرغوبی برخوردار باشد تا لبه آن پاک نشود. ما در فنجون استور به شما این تضمین را می دهیم که طلای محصولاتمان بهترین نوع طلا از کشور هلند و ایتالیا است. پس می توانید خریدی با خیال راحت را با ما تجربه کنید. در ادامه می خواهیم انواع ظروف لب طلایی را بررسی کنیم:
فنجان لب طلایی: فنجان بلوری لب طلایی دارای شکل ها و طرح های متفاوتی است و شرکت های فراوانی مشغول تولید فنجان شیشه ای هستند. کنار هم قرار گرفتن چای و فنجان لب طلایی، زیبایی عجیبی به مهمانی های شما می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل