اطلاعات تماس
  • 031344*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203037299822834
در دسترس نیست

سمنت پلاست چیست؟

کد: 140203037299822834

، (اخبار رسمی): زمانی که برای نخستین بار تولید کننده های ایرانی تصمیم به تولید این نوع از سنگ مصنوعی گرفتند آن را با نام سمنت پلاست به بازار معرفی کردند که معادل نام انگلیسی آن بود. سمنت پلاست نوعی از سنگ مصنوعی است که طی یک فرآیند شیمیایی بدست می­آید.

سمنت پلاست چیست؟
سمنت پلاست چیست؟

زمانی که برای نخستین بار تولید کننده های ایرانی تصمیم به تولید این نوع از سنگ مصنوعی گرفتند آن را با نام سمنت پلاست به بازار معرفی کردند که معادل نام انگلیسی آن بود. سمنت پلاست نوعی از سنگ مصنوعی است که طی یک فرآیند شیمیایی بدست می­آید.

اگر به سیمان ترکیبات پیوند دهنده­ی پلیمری و مواد نانو اضافه کنیم این مواد سبب واکنشی شیمیایی به نام پلیمریزاسیون در مولکول های سیمان میشوند و باعث میشوند یک زنجیره­ی بسیار منسجم و محکم بین این مولکول ها تشکیل شود که نتیجه­ی آن کریستاله شدن سیمان را در پی دارد. این فرآیند مدیون پیشرفت های تکنولوژی خصوصا در زمینه پلیمر است.

محصولی که از این پروسه ی بلورسازی سیمان حاصل میشود سنگی است که سه مرتبه از بتن مقاومت بیشتری در برابر خمش یا فشار دارد. اگر بخواهیم ترکیبات سمنت پلاست را نگاهی از نزدیک تر بیندازیم میتوان به سیمان سفید، پلی استر، ماسه، پودر سنگ، هاردنر و پیگمنت ها اشاره کرد. این ترکیب در سیستم های ویبریشن در قالب های مخصوص قرار گرفته و پس از گذشت دو یا سه روز که خود را گرفت به شکل نهایی خود از درون قالب ها خارج میشود.

کاربرد سمنت پلاست روز به روز بیشتر میشود. از سمنت پلاست در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها و همینطور به شکل سنگ فرش،کفپوش و یا در محوطه سازی ها استفاده میشود. به عنوان جدول در معابر یا به صورت بلوکی و یا برای کاربردهای تزئینی نیز مورد استفاده است. در مجموع به دلیل تنوع همه جانبه، این محصول به شکل کاشی، موزاییک، سرامیک یا سنگ در همه جا کاربرد دارد.

از سمنت پلاست در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها و همینطور به شکل سنگ فرش،کفپوش و یا در محوطه سازی ها استفاده میشود.

ویژگی های سمنت پلاست را بررسی کنیم

مزیت های سنگ مصنوعی سمنت پلاست نسبت به سنگ طبیعی بسیار بیشتر است پس افراد بسیاری به سبب این ویژگی ها ترغیب به استفاده از این سنگ شده اند.

اولین ویژگی که در همه­ی انواع سنگ های مصنوعی دیده میشود وزن سبک آنهاست. به دلیل اینکه سنگ های طبیعی وزن های بالایی دارند این ویژگی بسیار قابل توجه خواهد بود.

دومین ویژگی قابل توجه سنگ مصنوعی سمنت پلاست مقاومت بالایی است که آن را از هر جهت بی رقیب میکند. سنگی که در برابر فشارهای شدید و دماهای بسیار پایین یا بالا مقاومت نشان می­دهد همیشه میتواند یک انتخاب ایده آل محسوب شود. دمای 350 درجه سانتی گراد تا منفی 50 درجه یک بازه­ با فاصله­ی بسیار است که سنگ سمنت پلاست به راحتی میتواند در این بازه­ی دمایی دوام بیاورد.

همینطور تغییرات دمایی و انبساط و انقباض در این سنگ اثرگذار نخواهد بود. بنابراین بخصوص در مکان های کویری که اختلاف درجه­ی شب و روز زیاد است، استفاده از این سنگ بسیار مناسب است. اما از آنجایی که سمنت پلاست طی یک فرایند شیمیایی مولکول های منسجمی دارد مواد خارجی به هیچ وجه نمیتوانند در آن نفوذ کنند همین امر آن را در برابر رطوبت و آب مقاوم میسازد. حتی گرد و غبار و خاک هم با آن ذرات ریز خود توانایی نفوذ به سمنت پلاست و تغییر رنگ و ظاهر آن را ندارند. همه­­ی این موارد به شما یک سنگ با دوام تر با امکان آسیب دیدگی بسیار پایین عرضه میدارد که ماندگاری آن سبب صرفه جویی در هزینه، وقت و انرژی میشود.

سنگ سمنت پلاست را میتوان عایقی چهل درصدی در برابر صدا دانست که این هم نشأت گرفته از شکل و بافتی است که این سنگ را تشکیل داده است. همینطور اگر شما به مصرف انرژی اهمیت میدهید باید بدانید این سنگ حرارت را درون خود حفظ میکند. نصب سنگ های مصنوعی به دلیل چسبندگی قابل توجه آنها بسیار آسان است. این سنگ ها شدیدا به بافت مصالح میچسبند و پس از گذشت زمان اتصال خود را رها نمیکنند. قیمت مناسب در کنار تنوع بالا لیست مزیت های سمنت پلاست را تکمیل میکنند.

نصب سنگ های مصنوعی به دلیل چسبندگی قابل توجه آنها بسیار آسان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031344*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید