اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203077305722768
در دسترس نیست

نورپردازی داخلی

نورپردازی اتاق خواب | چه چراغی بهتر است در اتاق خواب نصب شود؟

کد: 140203077305722768

، تهران , (اخبار رسمی): اتاق خواب را محل آرامش خود در نظر بگیرید و نه فقط فضایی برای خوابیدن . تصور کنید بعد از یک روز سخت کاری به خانه بازگشتید. اولین مکانی که به آن پناه می برید کجاست؟ البته که اتاق خواب. پس طراحی نور طوری باید صورت بگیرد که علاوه بر زیباسازی بتوان به راحتی به انجام کارهای روزمره نیز پرداخت

نورپردازی اتاق خواب | چه چراغی بهتر است در اتاق خواب نصب شود؟
اصول نورپردازی اتاق خواب

اتاق خواب تنها محلی برای استراحت و خواب نیست. ممکن است بخواهید ساعاتی را به مطالعه بپردازید یا کار کنید. امروزه به علت باب شدن شرایط دورکاری اکثر افراد اتاق خوابشان تبدیل به فضایی برای کار شده است

زمانی که از نورپردازی و روشنایی در دکوراسیون داخلی صحبت می شود ، توجه ها به سمت اتاق نشیمن و پذیرایی می رود و نورپردازی اتاق خواب بسیار نادیده گرفته می شود و معمولا با کمترین طراحی روشنایی به سرانجام می رسد . البته امروزه به نورپردازی آشپزخانه نیز توجه ویژه ای می شود که در مطلبی جداگانه درباره ی آن صحبت کردیم

در این مطلب قصد داریم درباره نورپردازی اتاق خواب و تاثیر و اهمیت آن بر سلامت صحبت کنیم.. اصولا اتاق خواب تنها محلی برای خوابیدن نیست و افراد در آن به مطالعه و انجام انواع کارهای روزمره نیز می پردازند پس باید طراحی نور طوری صورت بگیرد که علاوه بر زیباسازی بتوان به راحتی به انجام کارهای روزمره نیز پرداخت. برخی از افراد فکر می کنند وقتی از نور مناسب صحبت می کنیم یعنی آن نور فقط بتواند فضای اتاق را روشن تر کند ، این امر شاید برای اتاق پذیرایی یا آشپزخانه صدق کند اما اتاق خواب فضای متفاوتی است.

رنگ نور چراغ اتاق خواب

در طراحی اتاق خواب باید به رنگ نور بیشتر از هراز چیزی اهمیت بدهید. چرا که رنگ نور به طور مستقیم بر روی کیفیت خواب ما تاثیر گذار است و این کیفیت به مرور زمان در سلامت جسم یا روانمان خود را نشان خواهد داد.

در هنگام طراحی نور؛ اتاق خواب را محل آرامش خود در نظر بگیرید و نه فقط به عنوان فضایی برای خوابیدن. تصور کنید بعد از یک روز سخت کاری به خانه بازگشتید. اولین مکانی که به آن پناه می برید کجاست؟ بیش از 90 درصد افراد جوابشان به این سوال اتاق خواب است. نه فقط برای خوابیدن بلکه برای آرامش گرفتن و تجدید انرژی. بنابراین نورپردازی این فضا را طوری انجام دهید که راحتی و آسایش شما را تامین کند.

افراد زیادی هستند که برای طراحی نور خانه هایشان به نورالایتینگ مراجعه می کنند و اکثر آنها برای اتاق خوابشان تاکید دارند که از نور سفید یا آبی استفاده کنند. رنگ آبی یا سفید به ظاهر آرامش بخشند ولی به علت سردی رنگ نور در دسته‌ی نورهای پرانرژی قرار می‌گیرند و در باطن باعث می شوند سطح هوشیاری شما بالا باشد و نتوانید خواب راحتی داشته باشید. پس به ما اعتماد کنید و به هیچ عنوان از این دو رنگ برای اتاق خوابتان استفاده نکنید. یکی از دلایلی که گفته می‌شود قبل از خواب با موبایل یا لوازم الکتریکی کار نکنید، این است که صفحه‌ی این وسایل از ال ای دی‌هایی تشکیل شده است که شامل نورهای سفید و آبی (Blue Light) هستند.

« نوری که انرژی کمتری داشته باشد بهترین انتخاب برای اتاق خواب است »

همچنین توجه داشته باشید تعداد چراغی که استفاده می‌کنید باید متناسب با متراژ و ابعاد اتاق شما باشد. شما گزینه‌های مناسبی برای تأمین روشنایی محیط اتاق خود دارید، چراغ هایی مانند چراغ‌های آویز و چراغ‌های توکار ، چراغ سقفی روکار ، لوستر ، ریسه و.. می‌توانند علاوه بر نوردهی، به اتاق شما زیبایی دوچندان ببخشند.

نورپردازی فضای کار در اتاق خواب

همانطوری که گفتیم اتاق خواب تنها محلی برای استراحت و خواب نیست. ممکن است بخواهید ساعاتی را به مطالعه بپردازید یا کار کنید. امروزه به علت باب شدن شرایط دورکاری اکثر افراد اتاق خوابشان تبدیل به فضایی برای کار شده است. پس اگر شما هم بخشی از اتاق خوابتان را به کار کردن اختصاص داده اید، باید به نورپردازی آن قسمت هم توجه ویژه ای کنید. به عنوان مثال می توانید از چراغ دیوارکوب دکوراتیو برای روشنایی میز کارتان استفاده کنید که علاوه بر روشنایی به زیبایی فضا نیز کمک خواهد کرد. قبلا گفتیم برای استراحت به هیچ عنوان از نور سفید استفاده نکنید اما در اینجا و زمانی که مشغول به کار هستید پیشنهاد می کنیم حتما نورتان ترکیبی از نور سفید و آفتابی (نچرال) باشد تا سطح هوشیاریتان افزایش یابد. از چراغ تیونیبل نیز می توانید استفاده کنید

نورپردازی اتاق خواب بدون پنجره

تا جایی که امکان دارد هرگز اتاقی را که فاقد پنجره است برای اتاق خواب در نظر نگیرید. این اتاق نامناسب‌ترین انتخاب برای محل خواب شماست و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد.

جدا از اینکه نبودن پنجره در اتاق خواب؛ نورپردازی اتاق را با مشکل مواجه می کند و شخص را از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می‌کند اکسیژن کافی نیز در هنگام خواب به شخص نمیرسد و فکر می کنم نیازی به توضیح اینکه این دو مورد تا چه اندازه در سلامت جسم و روانتان تاثیرگذار است؛ نیست...

حال اگر بنا به دلایلی اتاق خواب ما پنجره نداشت چکار می توانیم بکنیم؟

انتخاب رنگ مناسب بی شک مهمترین گزینه برای اتاق های کم نور و بی پنجره است. زیرا انتخاب رنگ نامناسب می تواند چهره اتاق ها را دگرگون کند. پس در هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خود ؛ شرایط اتاق را حتما در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید، رنگ های روشن، براق و نیمه گرم بیشترین انعکاس ممکن را دارند. چنین رنگ هایی می توانند برای اتاق های بدون پنجره بسیار مناسب باشند.

نتیجه :

ما حدود یک سوم عمر خود را در خواب به سر می‌بریم. بنابراین فراهم کردن شرایط مناسب برای خوابیدن اهمیت زیادی دارد و آن را دست کم نگیرید. به نورپردازی اتاق خواب توجه ویژه ای داشته باشید چرا که بیشتر از هر مکان دیگری در خانه در سلامت جسم و روح شما تاثیرگذار است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره نورپردازی در این زمینه کارشناسان نورالایتینگ همراهتان هستند تا بتوانید بهترین تجربه نورپردازی را داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مهندسی روشنایی نورا

مهندسی روشنایی نورا به پشتوانه تجارب خود در زمینه تامین و تولید محصولات روشنایی در پروژه های بزرگ ساختمانی و با بهره گیری از مهندسین معمار و بروزترین متدهای روشنایی و نورپردازی، تلفیق بدیعی از نورپردازی و معماری ارائه می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی