اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203087308222851
در دسترس نیست

ثبت شرکت سهامی خاص

کد: 140203087308222851

، (اخبار رسمی): ثبت شرکت سهامی خاص یکی از مهم ترین اقدامات برای hdk شرکت ها می باشد، ثبت شرکت و دریافت تمامی امتیازات بعد از آن می تواند راه رسیدن به اهدافتان را تسریع ببخشد و علاوه بر تمامی مزایایی که به همراه دارد می تواند در رونق کسب و کار شما تاثیر به سزایی بگذارد.

ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از مهم ترین اقدامات برای hdk شرکت ها می باشد، ثبت شرکت و دریافت تمامی امتیازات بعد از آن می تواند راه رسیدن به اهدافتان را تسریع ببخشد و علاوه بر تمامی مزایایی که به همراه دارد می تواند در رونق کسب و کار شما تاثیر به سزایی بگذارد.

قابل توجه است که روند ثبت برای انواع مجموعه ها متفاوت خواهد بود. شرکت های سهامی خاص مجموعه هایی هستند که تمام سرمایه آنها توسط موسسین تامین می شود. مراحل انجام فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص و قوانین آن به طور جامع در این مقاله بررسی شده است؛ همچنین شما می توانید از طریق تماس با موسسه حقوقی تکسفیر، سوالات خود را در خصوص نحوه ثبت شرکت ها، با کارشناسان ما مطرح کنید.

شرکت سهامی خاص چیست؟

شرکت های سهامی دو نوع هستند :

  1. شرکت های سهامی عام که قسمتی از سرمایه آن، از طریق فروش سهام به مردم تامین میشود.
  2. شرکت های سهامی خاص که تمام سرمایه آن توسط موسسین شرکت تامین میشود.

🔍 نوعی از شرکت که تمام سرمایه آن توسط اعضای آن که اصطلاحا سهامداران نامیده می شوند تشکیل می شود؛ به دلیل اینکه تاسیس شرکت های سهامی عام دارای مراحلی طولانی و زمانبر است، قانون اصلاحی تجارت، برای کسب و کارها و شرکت هایی که دارای شرکای کمتری هستند یک نمونه شرکت سهامی قرار داده است که نام آن شرکت سهامی خاص است. در شرکت های سهامی همانطور که از نامش پیدا است، سرمایه اولیه شرکت از طریق مقداری سهام بدست می آید و افرادی که در شرکت نقش دارند با توجه به مقدار سهمی که پرداخت کرده اند مسئولیت دارند.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با توجه به ماده 2 قانون اسلامی، شرکت های سهامی، شرکت بازرگانی و تجاری نیز محسوب می شوند؛ حتی اگر کار و خدمات آن جزو امور بازرگانی و تجاری نباشد؛ به همین علت اینگونه شرکت ها از همان ابتدا که تشکیل می شوند جزو شرکت های تجاری و بازرگانی محسوب میشوند.

مورد مهم دیگر در مورد شرکت های سهامی این است که تعداد شرکای آن باید حداقل 3 نفر باشد. در ادامه این مقاله شرکت سهامی خاص، قوانین، شرایط، مزایا، معایب و…. را بررسی می کنیم. در واقع شرکتی عنوان سهامی خاص را به دنبال دارد که سرمایه ی آن از طریق موسسان آن تامین می گردد و کلیه سرمایه آن به سهام تبدیل می شود.

به طور کلی شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن در موقع تأسیس منحصراً به وسیله مؤسسین تأمین می شود. شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی محسوب می شود که می تواند امور بازرگانی را هم انجام ندهد. در شرکت با سهامی خاص یک انجمن همگانی وجود ندارد و تعداد شرکا کمتراز شرکتی با سهامی عام است. معمولا در این شرکت ها صدور اعلامیه، پذیره نویسی امکان ندارد و درهمان ابتدای کار و شروع کار رسمی شرکت لازم است ۳۵% از سرمایه موجود در شرکت در یک حساب مخصوص و جداگانه سپرده و ذخیره شود.

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص

🔸 جمع کردن سرمایه های کم و کوچک

یکی از خوبی های این شرکت، این است که می توانید با جمع آوری مقدار کمی سرمایه؛ کسب و کار کوچکی را راه اندازی کنید و به فعالیت های بازرگانی بپردازید.

🔸 آسان شدن نقل و انتقال سهام ها

چون میزان سرمایه سهامداران در شرکت های سهامی خاص مقدار کوچک و کمتری است؛ به همین دلیل انتقال این سهام ها راحت تر انجام میشود.

🔸 انتخاب هیئت مدیره در شرکت های سهامی خاص

بر طبق ماده 170 قانون تجارت و بازرگانی ایران، شرکت سهامی خاص باید دارای یک هیئت مدیره باشد که از سهامداران شرکت تشکیل شده اند.

منبع: https://www.taksafir.com/registration-services/company-registration/privately-held-company

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون