اطلاعات تماس
  • 021551*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203097309822855
در دسترس نیست

فعالیت‌های قبل و بعد از انجام چاپ در چاپخانه

فعالیت‌های قبل و بعد از انجام چاپ در چاپخانه

کد: 140203097309822855

، (اخبار رسمی): فرآیند چاپ نیازمندطی کردن یک سری از مراحل اساسی است زیرا کارهای مربوط به قبل و بعد از چاپ اگر به درستی و با دقت لازم انجام نشود نمی‌توانیم انتظار پشت سر گذاشتن یک فرآیند چاپ موفق را داشته باشیم.

فعالیت‌های قبل و بعد از  انجام چاپ در چاپخانه
فعالیت‌های قبل و بعد از انجام چاپ در چاپخانه

فرآیند چاپ نیازمندطی کردن یک سری از مراحل اساسی است زیرا کارهای مربوط به قبل و بعد از چاپ اگر به درستی و با دقت لازم انجام نشود نمی‌توانیم انتظار پشت سر گذاشتن یک فرآیند چاپ موفق را داشته باشیم. 

چاپ کلمه‌ای سه حرفی اما قدرتمند که می‌تواند در گسترش پیدا کردن اقتصاد، رونق کسب و کارهای یک کشور نقش چشم‌گیری را ادا کندو پشت همین سه کلمه دنیایی از فناوری‌‌های نوین و پیشرفت‌ها قرار گرفته.

فرآیند چاپ نیازمندطی کردن یک سری از مراحل اساسی است زیرا کارهای مربوط به قبل و بعد از چاپ اگر به درستی و با دقت لازم انجام نشود نمی‌توانیم انتظار پشت سر گذاشتن یک فرآیند چاپ موفق را داشته باشیم.  چاپخانه‌ها سعی دارند تا تمامی خدمات مقدماتی قبل و بعد چاپ را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند. مسئولان هر بخش در چاپخانه در واقع مسئول بقیه بخش‌های ساخت هم هستند (مثلا قسمت چیدمان باید در بخش‌های از از پیش فروش هم شرکت کنند). در حقیقت شما باید بدانید که خدمات قبل و بعد در چاپخانه‌ها به نتیجه نهایی کار ارزش می‌دهد و باعث می‌شود که از نظر ظاهر و کارایی خروجی نهایی چاپ بی‌نقص در بیاید.

فعالیت‌های قبل از انجام چاپ در چاپخانه

  • تایپ کردن
  • ویرایش کپی
  • اثبات کار چاپی
  • پیشنهادات و مشاوره کارشناس فنی
  • گروه طراحی
  • بخش عکاسی و فیلمبرداری صنعتی
  • لیتوگرافی

تایپ کردن

تایپ کردن شامل ارائه دادن مطالب متنی به شکل گرافیکی بر روی کاغذ یا برخی رسانه‌های دیگر است. تا قبل از پیدایش نشر رومیزی، تایپ کردن کارهای چاپی در چاپخانه‌ها و توسط آهنگسازان یا حروف‌چینی، که به صورت دستی کار می‌کرده انجام می‌شد.

ویرایش کپی

 کاری که یک ویرایشگر در چاپخانه برای بهتر شدن قالب بندی، سبک و دقت نسخه خطی انجام می‌دهد ویرایش کردن کپی است. در چاپخانه ویرایش‌های کپی قبل‌تر از کار مستندسازانی که قبل انتشار نهایی اسناد را کنترل می‌کنند صورت می‌گیرد. زبان نشانه‌گذاری نوعی زبان مصنوعی، که با استفاده از مجموعه‌ای از حاشیه نویسی به متن، شیوه‌هایی درباره ساختار متن‌ها یا روش نمایش آن ارائه می‌دهد و مدتهاست که در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر در سیستم‌های تایپ کامپیوتر و پردازش کلمه‌ها مورد استفاد قرار می‌گیرد.

تایید کار چاپی

  • در این قسمت سه نوع اثبات بررسی و چاپ می‌شود:
  • فایل‌های PDF آماده چاپ
  • تایید چاپگر
  • تایید تحمیل

فایل‌های PDF آماده چاپ

فایل‌های PDF آماده برای چاپ باید بعد از طرح به وسیله استفاده از پیش پرواز در چاپخانه ساخته شوند.

تایید چاپگر

تایید چاپگر باید با وضوح بالا چاپ شده و توسط مشتری بررسی بشود.

تایید تحمیل

اثبات تحمیل معمولا به وسیله چاپگرها صورت می‌گیرد، برای بررسی و تنظیم دستگاه چاپ هم باید چاپ شود.

پیشنهادات و مشاوره کارشناس فنی

در مرحله نخست، قبل از چاپ لازم است که از مشاورین باتجربه و آشنا با سلیقه عموم افراد در جهت اهدافی که از چاپ محصولتان دارید صحبت کنید تا اطلاعات کامل و پیشنهادات بهتر و موثرتری را درباره این موضوع دریافت کنید و با داشتن یک نگرش خوب از روند انجام مراحل کار چاپی مورد نظرتان، که به نفع شماست و از اضافه کاری‌ها، هزینه‌های مازاد، نارضایتی که ممکن است نسبت به نتیجه نهایی کار به وجود بیاید جلوگیری می‌کند و از همه مهم‌تر تصمیم‌گیری را برایتان آسان‌تر می‌کند.

گروه طراحی

طراح خوش ذوق، خلاق و مسلط به نرم‌افزارهای گرافیکی باید بتواند تا چیزی را طراحی کند که طرفداران زیادی دارد به ویژه در زمانی که قرار است بر روی یک پروژه چاپ تبلیغاتی فعالیت کند پس حتما می‌بایست پروژه را تخصصی‌تر پیش ببرد زیرا این نوع از پروژه‌ها بعد انجام کار چاپ باید بازخورد بالای تبلیغاتی داشته باشند و بتوانند اعتماد و توجه گسترده مشتری را به خود جلب کنند. امروزه بسته به اینکه پروژه چاپی تا چه حد سنتی یا مدرن است طراحی‌ها به صورت دستی، کامپیوتری و گرافیکی انجام می‌شود. یک طراح حرفه‌ای توانایی دارد تا از طرح ذهنی شما برای طراحی ایده بگیرد و یک کار حرفه‌ای را برایتان طراحی کند تا بتواند تاثیر روانی در جذب مشتریان شما داشته باشد.

قسمت عکاسی و فیلمبرداری صنعتی

عکاسی و بعضا فیلمبرداری از خدمات قبل چاپ، چاپخانه است، در هنگامی که تصمیم دارید تا مانند بسیاری از برندهای معروف در دنیا از عکس شخصی خود، عکس محصولات، محیط کار و خدماتی که ارائه می‌دهید عکس تبلیغاتی حرفه‌ای با وضوح بالایی داشته باشید می‌توانید از خدمات قسمت عکاسی و فیلمبرداری صنعتی استفاده بکنید و با استفاده از این گونه عکس‌های تبلیغاتی عالی بیش از هر زمان دیگری توجه مخاطبانتان را به برند، محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید جذب کنید.

لیتوگرافی

متخصصان حرفه‌ای و با تجربه شاغل در این بخش از چاپخانه با کمک دستگاه‌ها و نرم‌افزارها قبل از شروع فرآیند چاپ فایل‌های چاپی را بررسی می‌کنند و بعد طرح، عکس‌ها آماده شده را بر روی پلیت‌های فلزی قرار می‌دهند. در بخش لیتوگرافی هرگونه خطایی که اتفاق بیفتد کار چاپ به طور کلی به مشکل می‌خورد.

خدمات بعد از چاپ

قالب زنی

در صورتی که کار چاپی احتیاج به برش زنی داشته باشد از قالب استفاده می‌کنند. قالب تخته‌ای است که بر وری آن تیغه‌های خط‌تا، برش، پفراژ و کلیشه‌های برجسته قرار دارد. قالب زنی برای موارد چاپی مانند جعبه، فولدر ... ضروری است.قالب‌ها توسط قالب‌ساز در طرحی که از قبل تعیین شده تولید می‌شود.

 سلفون

افرادی بعد از انجام کار چاپی‌شان به دنبال این هستند که از صفحه چاپی خود در برابر شرایط مختلف محافظت کنند و همینطور جلوه، زیبایی هر چه بیشتری به کارشان دهند از پوشش سلفون به عنوان خدمات پس از چاپ کمک می‌گیرند. سلفون، پوششی نازک و پلاستیکی دارد در دو نوع مات و براق موجود است که براساس خواست وسلیقه مشتری انجام می‌شود.

صحافی

صحافی به فرآیند جمع کردن دسته‌ای از برگه‌ها می‌گویند. از صحافی بیشتر برای کتب، مجلات، نشریات، سررسید، سالنامه در کارگاه صحافی استفاده می‌شود و روش‌های متنوعی برای انجام این کار وجود دارد مانند: صحافی مفتول، چسب گرم، چسب سرد، فنر، ته‌بند...

منبع: https://printinghouse.ir/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021551*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب