اطلاعات تماس
  • 021403*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203167318622890
در دسترس نیست

راهکار های اساسی و مهم برای پیشگیری از آتش سوزی منازل با چند راهکار آسان

کد: 140203167318622890

، (اخبار رسمی): مطابق آمار رسمی کشور ساالنه بیش از 50 هزار آتش سوزی در ایران رخ می دهد که بخش عمده آن مربوط به آتش سوزی واحدها و منازل مسکونی است. ایجاد آتش سوزی در منازل میتواند علل مختلفی داشته باشید؛ با شناسایی این علل، میتوان از آتش سوزی منزل و ایجاد خسارت های کالن تعمیر منزل، خرید لوازم منزل و... جلوگیری کرد.

راهکار های اساسی و مهم برای پیشگیری از آتش سوزی منازل با چند راهکار آسان
راهکار های اساسی و مهم برای پیشگیری از آتش سوزی منازل با چند راهکار آسان

راهکار‌های پیشگیری آتش سوزی منازل

مطابق آمار رسمی کشور سالانه بیش از 50 هزار آتش‌سوزی در ایران رخ می‌دهد که بخش عمده آن مربوط به آتش‌سوزی واحدها و منازل مسکونی است. آتش‌سوزی به ‌عنوان ایجاد آتش ناگهانی و غیرقابل مهار تعریف می‌شود که می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی سنگینی را برای افراد ایجاد کند. ایجاد آتش‌ سوزی در منازل می‌تواند علل مختلفی داشته باشید؛ با شناسایی و آگاهی از این علل، می‌توان از آتش سوزی منزل و ایجاد خسارت‌های کلان تعمیر منزل، خرید لوازم منزل و... جلوگیری کرد.

علل آتش سوزی منازل

همان‌گونه که گفته شد آتش سوزی در منازل می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، با این ‌حال برخی از مهم‌ترین این عوامل در این بخش مورد بحث قرار گرفته‌اند.

  • آتش سوزی در آشپزخانه؛ آشپزخانه‌ها یکی از محل‌های پرخطر برای وقوع آتش سوزی منازل هستند. لذا توصیه می‌شود در هنگام پخت ‌و پز غذا حدالامکان از ترک کردن آشپزخانه خودداری نمایید.
  • آتش سوزی منزل به‌واسطه‌ کودکان؛ همواره به والدین توصیه می‌شود که کودکان خود را از لوازم و وسایل آتش‌زا دور نگه داشته و آن‌ها را نسبت به خطرات این امر آگاه کنند.

سایر راهکارهای جلوگیری از آتش سوزی منزل

همواره به خاطر داشته باشید که پیشگیری از خطرات احتمالی، میزان خسارات بوجود آمده را به کمترین حد خود می‌رساند؛ در این بخش به بررسی بخشی دیگر از راهکارهای مهم و اساسی در جلوگیری از آتش سوزی منزل می‌پردازیم. با آگاهی از این راهکارها و عملی نمودن آن‌ها می‌توانید نقش بسیار مهمی را در کاهش خطرات و خسارت‌های ناشی در آتش سوزی ایفا نمایید.

  • نصب سنسورهای هشداردهنده دود در منازل؛ خوشبختانه امروزه قوانین مربوط به ساختمان‌سازی، سازندگان ساختمانی را ملزم به نصب سنسورهای هشداردهنده دود (مخصوصاً برای ساختما‌ن‌های دارای بیش از 5 طبقه) کرده‌اند. قیمت پایین این سنسورها امکان خرید و نصب آن‌ها را در همه‌ منازل فراهم آورده است، لذا خرید و نصب این سنسورها در منزل از جمله راهکارهای پیشگیری آتش سوزی منازل است. این سنسورها افراد ساکن در منزل را از اولین علامت آتش سوزی یعنی ایجاد دود آگاه می‌کنند، لذا افراد می‌توانند آتش را در مراحل اولیه مهار و خاموش نمایند. بدین‌صورت از ایجاد خسارت‌های سنگین و کلان جلوگیری ‌می‌شود

سه نمونه از بهترین برندهای اعلام حریق برای پیشگیری از اتش سوزی

حوادث غیرمترقبه و مشکلات طبیعی مانند سیل، زلزله یا آتش‌سوزی در هر شرایطی می‌توانند برای عموم مردم ایجاد شده و زندگی افراد را با مشکلات متعددی روبرو سازند. شناخت راه‌هایی برای جلوگیری از احتراق لوازم و منازل، می‌تواند به ما در داشتن یک زندگی سالم و ایمن کمک زیادی کرده و خاطر ما را از بروز برخی مشکلات، راحت نماید.
یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی، نصب سیستم اعلام حریق خواهد بود.

سنس یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای اعلام حریق، برند اعلام حریق سنس نام دارد. شرکت سنس یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های سیستم ضد حریق و دتکتورهای با کیفیت می‌باشد که هر ساله عده زیادی از مردم با استفاده از این لوازم، خانه خود را نسبت به وقوع حوادث غیرمترقبه این چنینی مجهز می‌کنند. شما می‌توانید بسته به مساحت محیطی که قصد ایمن کردن آن را دارید نسبت به نصب دستگاه ضد حریق اقدام کرده و بهترین دستگاه اعلام حریق سنس را نیز برای خود خریداری نمایید.

زیتکس
برند زیتکس نیز یکی دیگر از شرکت‌های معروف تولید کننده دستگاه‌های ضد حریق نام دارد که محصولات آن با توجه به دیگر برندهای موجود در بازار و باقی شرکت‌هایی که اقدام به تولید چنین لوازمی می‌کنند، از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. اگر قصد انتخاب یکی از دستگاه‌ها و لوازم اعلام حریق زیتکس را دارید بهتر است تا به تنوع آن‌ها نیز دقت نمایید و سپس بر اساس نیاز و مکانی که برای قرار دادن اعلام حریق در نظر دارید، بهترین نوع آن را برای خود خریداری نمایید.
اساس کار دستگاه‌های اعلام حریق در تمامی برندها به یک شکل خواهد بود و خرید دستگاه مناسب از برندی معتبر و قابل اعتماد، کیفیت کار نهایی را افزایش خواهد داد.

اگر به دنبال نصب یک سیستم اعلام حریق و یا هرگونه سیستم هشداردهنده و دتکتور هستید، بهتر است تا با بررسی تمامی گزینه‌های موجود در بازار و مطالعه ویژگی‌های مختلف برندهای گوناگون، اقدام به خرید این دستگاه نمایید.
با انتخاب برندهای مطمئن از نمایندگی اتش ندا، می‌توانید زندگی خود را با کمترین هزینه ممکن در برابر آتش بیمه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021403*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه