اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203177321217514
در دسترس نیست

تاریخچه باند خانگی (Tower Speaker)

باند خانگی (Tower Speaker)، از تولد تا به امروز

کد: 140203177321217514

، تهران , (اخبار رسمی): تا به حال درباره‌ی آنکه باند (اسپیکر) خانگی چیست بسیار صحبت کرده‌ایم. به انواع مدلهای آن پرداختیم و نحوه‌ی تنظیم صدای اسپیکر را آموختیم. حالا بیایید کمی در زمان سفر کنیم و از تولد باند خانگی تا به امروز، سیر تحول آن را ببینیم. همسفر و همراه ما باشید.

باند خانگی (Tower Speaker)، از تولد تا به امروز
تاریخچه باند خانگی

تولد اولین مدل اسپیکر

در سال 1861، معلمی آلمانی به نام یوهان فیلیپ رایس، اولین مدل اسپیکر الکترونیکی ساده‌ای ساخت. او در سالهای تدریس، گونه‌ای سمعک ساخت که راه را برای ساخت این اسپیکر باز کرد. این اسپیکر، از طریق انتقال الکترونیکی، صدا را بازتولید می‌کرد.

اسپیکر خانگی، کودکی نوپا

در سال 1876، الکساندر گراهام بل، دومین فردی بود که به نوعی اولین مدل اسپیکر را ساخت. او از اسپیکر رایس، کمی الهام گرفت.

خردسالی به نام اسپیکر خانگی

در سال 1877، وِرنِر فون زیمنس، نام دیگری در سیر تحول اسپیکر خانگی است. او ایده‌ی استفاده از سیم‌پیچ الکترومگنتیک را برای انتقال سیگنال و اضافه کردن سیگنالهای تلگرافیک به کار برد.

دستگاه فونوگراف

اگرچه برخی از ایده‌ها، شروع خوبی برای او بود، اما نمی‌دانست چگونه قدرت صدا را در اسپیکر تقویت کند. در آینده‌ای نزدیک، چند مخترع از تئوریهای او بهره بردند.

در همان سال، تئوریهای زیمنس، الهام‌بخش مخترعان زیادی در ساخت مدلهای جدید اسپیکر بودند، اما آنها نیز نتوانستند صدایی شفاف و خوب به دست بیاورند. صدای ناموزون، تنها نتیجه‌ای بود که از تلاشهای خود گرفتند. نتیجه‌ی این صداها، این بود که مخترعان تصور می‌کردند راهی برای تقویت سیگنالها در رادیوها وجود ندارد.

همچنین، در سال 1877، توماس ادیسون دستگاه فونوگراف را اختراع کرد. این دستگاه ابتدا بیشتر دستگاه ضبط بود تا پخش، اما قابلیت پخش را نیز داشت.

در سال 1895 فونوگراف با یک جهش تکنولوژیک، به پخش صدا از دیسکهای مسطح تبدیل شد و طراحی ظاهر آن به پخش کننده‌های جدید شبیه‌تر شد.

اسپیکر خانگی خردسال اندکی بزرگ می‌شود

بلندگوهای شیپوری، مانند آنچه در گرامافون می‌بینیم، اولین گروه از آمپلی‌فایرها، یعنی تقویت‌کننده‌های صدا بودند. ابتدا توماس ادیسون، مَگنافوکس و ویکترولا آنها را ساختند. اما باز هم مشکل تقویت پابرجا ماند. با کمک تقویت الکتریکی صدا که در آینده ظهور کرد، صدای بلند می‌توانست فضاهای عمومی را پر کند.

اسپیکر خانگی، نونهالی در نیویورک

در سال 1921، سی.دابلیو رایس و ای.دابلیو. کلوگ با همکاری یکدیگر، اولین اسپیکر خانگی امروزی و دومین مدل از سیستم تقویت الکتریکی را ساختند. در اولین امتحان دستگاه، صدایی که تولید شد، مانند آن بود که یک صدا خفه‌کن روی آن قرار داده باشند. چندسال بعد، آن دو بالاخره توانستند صدایی شفاف از اسپیکر به دست بیاورند.

اسپیکر خانگی نوجوان، می‌بالد و بزرگ می‌شود

اولین رادیوها از بلندگوی بلندگوی شیپوری استفاده کردند و خیلی زود، بلندگوهای شیپوری جای خود را به اسپیکرهای الکتروداینامیک دادند.

یک سال بعد، اولین اسپیکرها فروخته شدند. در آن زمان قیمت آنها 250 دلار آمریکا بود که معادل 3 هزار دلار امروز است. اسپیکرها در شرکتی به نام شرکت رادیویی آمریکا (RCA) تولید شده بودند. از ابتدای تولید تا سه سال بعد، تعداد زیادی اسپیکر فروخته شد.

جوان رعنا، اسپیکر خانگی جدیدتر

سال 1925 فرا رسید و اولین رادیوها، از بلندگوی شیپوری استفاده می‌کردند ولی خیلی زود، این بلندگوهای شیپوری جای خود را به اسپیکرهای الکتروداینامیک دادند. برای نمونه، ایستگاه رادیویی WGY. در آن زمان، این استفاده همه‌گیر شده بود اما برخی هنوز از بلندگوهای شیپوری استفاده می‌کردند.

نسل جدیدی از اسپیکرهای خانگی

سالها می‌گذرد و به سال 2013 می‌رسیم. در طول این سالها، اسپیکرهای زیادی ساخته و به فروش رسیده‌اند. اسپیکر خانگی، یکی از ملزومات گوش کردن به موسیقی است. مخترعان زیادی تحت برندهای گوناگون از یک ایده‌ی مشابه استفاده کردند اما تکنولوژیها و طراحی آنها متفاوت بود.

این روزها، تکنولوژی تولید اسپیکر خانگی، هرروز با یک تحول جدید به بازار می‌آید. اسپیکر خانگی ایستاده، اسپیکر رومیزی، اسپیکرهایی که به کارائوکه (karaoke) و ووکال ریموور (vocal remover)، تکنولوژی HI-FI، صدای سه بعدی و غیره مجهز هست.

دنای یکی از بزرگترین و پیشروترین تولید کنندگان اسپیکر خانگی در ایران است که با ترکیب هنر، تکنولوژی و خلاقیت توانسته محصولی با کیفیت برتر و مدرن تولید کند. برای مشاهده‌ی اسپیکرهای خانگی نوین دنای، از وبسایت دناکالا بازدید نمایید.

اولین مدل اسپیکر در چه سالی ساخته شد؟

در سال 1861، معلمی آلمانی به نام یوهان فیلیپ رایس، اولین مدل اسپیکر الکترونیکی ساده‌ای ساخت.

دستگاه فونوگراف چیست؟

در سال 1877، توماس ادیسون دستگاه فونوگراف را اختراع کرد. این دستگاه ابتدا بیشتر دستگاه ضبط بود تا پخش، اما قابلیت پخش را نیز داشت. در سال 1895 فونوگراف با یک جهش تکنولوژیک، به پخش صدا از دیسکهای مسطح تبدیل شد و طراحی ظاهر آن به پخش کننده‌های جدید شبیه‌تر شد.

مخترع اسپیکرهای جدید کیست؟

در سال 1921، سی.دابلیو رایس و ای.دابلیو. کلوگ با همکاری یکدیگر، اولین اسپیکر امروزی و دومین مدل از سیستم تقویت الکتریکی را ساختند. در اولین امتحان دستگاه، صدایی که تولید شد، مانند آن بود که یک صدا خفه‌کن روی آن قرار داده باشند. چندسال بعد، آن دو بالاخره توانستند صدایی شفاف از اسپیکر به دست بیاورند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل