اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203177321622182
در دسترس نیست

جاهای دیدنی اهواز و مراکز خرید معروف آن

کد: 140203177321622182

، (اخبار رسمی): همیشه شب مظهر آرامش و سکوت است؛ اما اهواز این حرف را نقض می‌کند؛ چون این شهر به دلیل گرمای زیادی که دارد، زندگی روزانه در آن متوقف می‌شود و دوباره در شب به جریان می‌افتد. شهر داغ اهواز یکی از بهترین گزینه‌های سفر در نیمه دوم سال است.

جاهای دیدنی اهواز و مراکز خرید معروف آن
جاهای دیدنی اهواز و مراکز خرید معروف آن
جاهای دیدنی اهواز و مراکز خرید معروف آن
جاهای دیدنی اهواز و مراکز خرید معروف آن
جاهای دیدنی اهواز و مراکز خرید معروف آن
جاهای دیدنی اهواز و مراکز خرید معروف آن

هوا در زمستان مطبوع است و انتخاب مناسبی برای سفر به حساب می‌آید. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما تهران اهواز را دارید، اما هیچ شناختی از این شهر ندارید؛ بهتر است به‌دنبال ما بیایید که برایتان بگوییم در این شهر به کجا سر بزنید. در ادامه برایتان می‌گوییم که چه جاذبه‌هایی در این شهر منتظر شما هستند که به تماشای آن‌ها بروید.

سفر به اهواز و سرزدن به جاذبه‌های تماشایی شهر
اگر به تاریخ و بناهایی باقی‌مانده از دوران گذشته علاقه دارید، به سرای دادرس سر بزنید. این خانه یادگار دوران قاجار است که در خیابان عبدالحمید آن را می‌توانید پیدا کنید. در گذشته به‌عنوان کاروانسرا میزبان افراد زیادی از جاهای مختلف بود. ساختمانی دو طبقه که 8 اتاق داشت که افراد در آن استراحت کنند. به‌مرور زمان، بخش زیادی از آن از بین رفت؛ اما هنوز می‌توان به آن سر زد و گوشه‌ای از معماری دوران قاجار را در آن تماشا کرد.

معین‌التجار
در دوران قاجار، محمدتقی معین‌التجار کاروانسرایی در خیابان 24 اهواز بنا کرد. ساختمانی که از آجر ساخته ‌شد و طاق‌های قوسی شکل دارد. اگر زمان بازدید خود را به شب موکول کنید، با نورپردازی و روشن‌شدن در دل تاریکی، زیبایی بیشتری از این ساختمان را می‌بینید.

خانه پامار
یکی دیگر از یادگارهای دوران گذشته شهر اهواز، خانه پامار این شهر است. ساختمانی دو طبقه که در زیرزمین آن رستورانی سنتی وجود دارد. علاوه‌بر این رستوران، در پشت بام آن کافه‌ای سنتی مهیا کرده‌اند که از آن می‌توانید به حیاط این منزل نگاه کنید. در حیاط دو حوض فیروزه‌ای رنگ دیده می‌شود که خاطرات گذشته و قدیمی را در ذهن آدم روشن می‌کند.

پارک ساحلی رودخانه‌های اهواز
شهر اهواز پر از رودخانه است. اگر دلتان می‌خواهد در طبیعت این شهر بنشینید و پیک نیک کنید؛ به پارک‌های ساحلی اهواز سر بزنید. این محیط‌ها در کنار فضای سبزی که دارند، چند زمین برای بازی کودکان و بازی والیبال به‌طور جداگانه فراهم کرده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. علاوه‌بر این، قدم‌زدن در کنار رودخانه‌ها و صحبت‌کردن هم می‌تواند انتخاب مناسب دیگری باشد.

تالاب بامدژ
اگر به طبیعت علاقه زیادی دارید و هدفتان از تهیه بلیط تهران اهواز گشتن در دل فضای سبز این شهر است؛ سری به تالاب بامدژ بزنید. این تالاب 4 هزار وسعت و 4 متر عمق دارد و از جمله گنجینه‌های باارزش این شهر است. اگر در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان به اینجا سفر کنید؛ حتما پرنده‌های مهاجر مختلفی مانند مرغابی، حواصیل و آبچلیک را در آن می‌بینید.

آبشار مصنوعی اهواز
در شهر اهواز آبشاری مصنوعی ساخته‌اند که نورپردازی زیبایی در شب‌ها روی آن اجرا می‌شود. ارتفاع این آبشار مصنوعی در کل خاورمیانه رتبه یک را در میان سایر آبشارهای ساخته‌شده به‌دست آورده‌ است. اگر بخواهید در این شهر به دنبال آن بگردید؛ ممکن است افراد محلی به آن پل هفتم هم بگویند؛ چون روی پل علی بن مهزیار بنا شده ‌است.

جاری‌بودن زندگی در بازارهای شهر اهواز
بازار عبدالحمید یکی از چند بازار معروف شهر اهواز است که قدمتش به صد سال می‌رسد. اگر بخواهید به این بازار سر بزنید، باید خودتان را به خیابان ناظمی اهواز برسانید. در آن‌جا این بازار را می‌بینید. در حین خرید و تماشای غرفه‌ها و مغازه‌ها می‌توانید به دیدن کاروانسرای شیخ خزعل هم بروید که در داخل همین بازار است.
بازار دیگری هم که در شهر اهواز است، به آن بازار شیطون می‌گویند. در این جا برای هر سلیقه‌ای حتما وسیله‌ای است که دست‌فروشان برایش بساط کرده‌ باشند. اگر می‌خواهید سوغاتی بخرید و از این شهر، با دست خالی برنگردید؛ شما می‌توانید هم این بازار را انتخاب کنید و هم به بازارهای کاوه و امام سر بزنید که در آن‌ها وسایل جذابی را پیدا می‌کنید.
علاوه‌بر بازارهای بالا، اهواز مراکز خرید لوکسی هم دارد که در آن‌ها می‌توانید لوازم جذاب و خاصی را پیدا کنید. زیتون، رویال پارس و تشریفات سه مورد از این مرکزهای خرید هستند که همیشه وسایل چشم‌نوازی برای فروش دارند. اگر دلتان می‌خواهد لباس‌های خاص و خوش‌دوخت را پیدا کنید، حتما گزینه‌های بسیاری را در این مراکز پیدا خواهید کرد.

بلیط تهران اهواز را از فلای تودی سریع و ارزان بخرید
اگر دلتان می‌خواهد زودتر به تماشای این جاذبه‌های دیدنی اهواز بروید؛ بلیط تهران اهواز را برای خود و عزیزانتان در فلای تودی بخرید. در این سایت می‌توانید خدمات ایرلاین‌های پروازهای این دو شهر را به همراه هزینه‌هایشان با هم مقایسه کنید. بعد از مقایسه، تمام اطلاعات لازم درباره آن‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد. حالا می‌توانید از میانشان گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. همین‌طور، اگر برای اولین بار است راهی این شهر می‌شوید؛ هتل های اهواز را در فلای تودی ببینید و رزرو و سپس، با خیال راحت در تاریخ مدنظرتان به سمت اهواز حرکت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی