اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301087869522182
در دسترس نیست

کی و چگونه برای زیارت حرم امام رضا به مشهد برویم؟

کی و چگونه برای زیارت حرم امام رضا به مشهد برویم؟

کد: 140301087869522182

، (اخبار رسمی): حال و هوای عجیب و دلگرم کننده حرم امام رضا باعث شده است تا هر سال افراد بسیار زیادی از سراسر کشور و خارج از کشور به این شهر مقدس سفر کنند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با شنیدن صدای نقاره‌های حرم امام رضا برای رفتن به این شهر بسیار مشتاق و کم طاقت شوید.

کی و چگونه برای زیارت حرم امام رضا به مشهد برویم؟
کی و چگونه برای زیارت حرم امام رضا به مشهد برویم؟
کی و چگونه برای زیارت حرم امام رضا به مشهد برویم؟
کی و چگونه برای زیارت حرم امام رضا به مشهد برویم؟
کی و چگونه برای زیارت حرم امام رضا به مشهد برویم؟
کی و چگونه برای زیارت حرم امام رضا به مشهد برویم؟

مشهدی‌ها بر این باورند که در آن لحظه حرم شما را صدا می‌زند. پیش از هر چیزی باید بیان کنیم که شما در هر موقعی از سال که بخواهید می‌توانید به مشهد سفر کنید، اما به خوبی می‌دانید که شهرهای مختلف ایران دارای آب و هواهای متفاوتی هستند و بهتر است پیش از مسافرت حتماً در رابطه با اینکه کی و چگونه باید برای زیارت حرم امام رضا به مشهد بروید اطلاعات لازم را به دست آورید. اگر عازم مشهد مقدس هستید، در ادامه همراه ما باشید. 
چه زمانی برای رفتن به حرم امام رضا مناسب است؟ 
در طول ماه‌های مختلف سال معمولاً حرم مملو از جمعیت است، اما پیدا کردن خلوت‌ترین زمان به فصل سفر شما بستگی دارد یا حتی اینکه قصد دارید در چه مناسبتی به مشهد بروید نیز روی این ماجرا تأثیر گذار است.   
فصل مناسب برای سفر به مشهد
یکی از موارد مهم و حائز اهمیتی که می‌تواند نقش فوق العاده اساسی جهت پیدا کردن خلوت ‌ترین زمان برای زیارت حرم امام رضا داشته باشد، فصلی است که می‌خواهید در آن به مشهد سفر کنید. معمولاً در فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس و آب و هوای گرم آن، افراد بسیاری سعی می‌کنند این فصل را برای رفتن به مشهد و مسافرت انتخاب کنند. 
باید بدانید که فصل تابستان علاوه بر شلوغ بودن حرم، خیابان‌های اطراف و هتل‌ها نیز به شدت شلوغ هستند و اگر از قبل برای رزرو هتل اقدامی انجام نداده باشید، قطعاً در زمان حضور در آنجا نمی‌توانید برای گذراندن اقامت خود به هتل مناسبی دسترسی پیدا کنید. اما با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و سرد بودن هوا و شروع مدارس قطعاً سفر به مشهد یا حتی دیگر شهرها با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود. 
البته یک مزیت خاص وجود دارد و آن هم این است که شما می‌توانید با هزینه کمتری برای رزرو تور و هتل اقدام کنید. در نهایت می‌توان این گونه گفت فصل زمستان به دلیل سرمای بیش از حد هوا و وجود مدارس و ایام امتحانات و غیره به عنوان خلوت ‌ترین زمان برای رفتن به حرم امام رضا تلقی می‌شود. البته شما در این فصل شاهد خلوت بودن حرم و زیارتی آرام و در عین حال دلچسب نیز خواهید بود. 
سفر به مشهد در ماه رمضان و بهترین زمان برای زیارت
اگر قصد داشتید در ماه مبارک رمضان به مشهد بروید، پیشنهاد می‌دهیم در ساعت‌های نزدیک به سحر و افطار برای زیارت به حرم مراجعه کنید. در این ساعت‌ها حرم به شدت خلوت است؛ چرا که در طول روز مراسم‌های مختلفی مانند دعای دسته جمعی در حرم برگزار می‌شود و در چنین شرایطی نیز افراد بسیار زیادی برای خواندن دعا به حرم می‌روند. 
اگر به هر دلیلی در طول سفر خود روزه نیستید وقت سحر و افطار به این دلیل که محلی‌ها و سایر مسافران برای باز کردن روزه به منازل می‌روند، بهترین زمان برای زیارت تلقی می‌شود. قطعاً باید برای گذراندن اقامت خود و جهت استراحت به یک هتل مناسب بروید که در این زمینه هتل مدینه الجواد مشهد می‌تواند خدمات فوق العاده ویژه و منحصر به فردی در اختیار افراد قرار دهد. 
اول هفته وقت مناسب برای زیارت در آرامش
پیش از آنکه به خلوت ‌ترین ساعت‌های زیارت در حرم اشاره کنیم، باید بیان کنیم که بهتر است در روزهایی به غیر از پنجشنبه و جمعه به حرم بروید؛ چرا که در این دو روز با توجه به برگزاری مراسم‌های خاص و خواندن دعاها و زیارت‌های گوناگون، حرم کمی شلوغ می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در خلوت‌ترین ساعات حرم برای زیارت مراجعه کنید، پیشنهاد ما روزهای شنبه و یکشنبه است. 
خلوت ‌ترین ساعت برای زیارت
اگر در ساعات خلوت برای زیارت حرم امام رضا بروید، قطعاً با یک سری مزیت‌های خاص و ویژه روبرو خواهید شد. اول اینکه در آرامش و سکوت کامل بدون ازدحام جمعیت می‌توانید به زیارت بپردازید و حتی به صحن‌های دیگر نیز بروید. دوم این که هیچ احتیاجی به تحمل کردن صف‌های طولانی برای بازرسی بدنی جهت ورود به صحن نیست. 
پیشنهاد می‌دهیم ساعت ۱۲ شب الی ۸ صبح که به عنوان خلوت ‌ترین ساعت‌های زیارت حرم امام رضا تلقی می‌شوند، به حرم بروید. در چنین ساعاتی، محلی‌ها و مسافرین به استراحت می‌پردازند و شما می‌توانید زیر نور مهتاب رو به حرم در یک حال و هوای بسیار ویژه و دلچسب ساعت‌ها به زیارت بپردازید. 
رفتن به مشهد و زیارت حرم در مناسبت‌های خاص
با فرا رسیدن مناسبت‌ها و مراسم‌های خاص، حرم امام رضا از روزهای عادی خود خیلی شلوغ‌تر می‌شود و یکی از مناسبت‌های مهمی که با فرا رسیدن آن جمعیت حرم خیلی افزایش پیدا می‌کند، دهه محرم و روز تاسوعا و عاشورا است. 
در این روز تمام کوچه‌های حرم پر از جمعیت عزاداران حسینی است. تمام آن‌ها جهت اقامه نماز ظهر عاشورا به حرم می‌روند. البته در ایام عید نیز با توجه به آب و هوای فوق العاده دلچسب مشهد، تعداد زیادی از افراد تصمیم می‌گیرند تعطیلات نوروزی خود را در این شهر بگذرانند. 
پیشنهاد می‌دهیم که اگر قرار است در مناسبت‌های خاص به مشهد سفر کنید، حتماً از قبل برای رزرو هتل و بلیط هواپیما اقدامات لازم را انجام دهید؛ چرا که در این زمان اولویت بسیاری برای سفر مشهد است و اگر خیلی دیر اقدام کنید، احتمال اتمام بلیط و رزرو هتل خیلی زیاد است. اگر انتخاب شما هتل مدینه الجواد مشهد است، حتماً از چند روز قبل برای رزرو آن اقدام کنید. 
فلای‌تودی بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل
اگر می‌خواهید به شهر مقدس مشهد سفر کنید، پیشنهاد می‌دهیم که جهت رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما و قطار به سایت فلای‌تودی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید جهت رزرو بهترین هتل‌ها با مناسب‌ترین قیمت از طریق فلای تودی اقدامات لازم را انجام دهید. در فلای تودی حدود ۱.۵ میلیون هتل در نقاط مختلف جهان وجود دارد که شما می‌توانید هتل‌های مشهد را به راحتی از میان آن‌ها بیابید و آن‌ها را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید. کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و یا اپلیکیشن آن را نصب کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]