اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203217328818393
در دسترس نیست

اما و اگرهای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

کد: 140203217328818393

، (اخبار رسمی): آیا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال قانونی است؟ این سؤالی است که شاید تابه‌حال برای خیلی از افراد پیش آمده باشد. اگر به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال فکر کرده باشید، حتماً این سؤال برایتان ایجاد شده که چه کسی قانون ارزهای دیجیتال را تعیین می‌کند و آیا خرید و فروش ارزهای دیجیتال قانونی است؟

اما و اگرهای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
اما و اگرهای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
اما و اگرهای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
اما و اگرهای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری و انجام معاملات ارزهای دیجیتال هیچ قانونی ندارد. افراد مختلف می‌توانند ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را در صرافی‌ها خریداری کرده و یا آن‌ها را به فروش برسانند. در واقع هیچ سازمانی بر روی معاملات ارزهای دیجیتال و قیمت آن‌ها نظارت ندارد و افراد خودشان در قبال سرمایه‌گذاری‌هایشان مسئول هستند. اگر می‌خواهید بیشتر در رابطه با قانونی بودن با نبودن ارزهای دیجیتال اطلاعات به دست بیاورید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال قانونی است؟

بازار ارزهای دیجیتال هیچ قانونی ندارد و هیچ‌کس هم قیمت ارزهای دیجیتال را تعیین نمی‌کند. البته این ارزها در بعضی از کشورها پذیرفته شده‌اند و از آن‌ها به‌عنوان روشی برای پرداخت هم استفاده می‌شود.

در ایران اما ارزهای دیجیتال پذیرفته‌شده نیستند، اما خرید و فروش آن‌ها هم هیچ منعی ندارد. نظارتی هم بر روی ارزهای دیجیتال و معاملات آن‌ها نیست و اگر روش کار این بازار را بلد نباشید، ممکن است متحمل ضررهای هنگفتی شوید.

اینجاست که آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اهمیت پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و ... را بخرید، باید دراین‌باره تحقیق کنید و از حرکات بازار خبر داشته باشید. در ادامه به شما می گوییم که چه ریسک‌هایی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و چگونه می‌توانید با آن‌ها مقابله کنید.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

تا اینجا به این سؤال که آیا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال قانونی است یا خیر، به‌طورکلی پاسخ دادیم و فهمیدیم که معاملات ارزهای دیجیتال کار غیرقانونی نیست، اما خوب ازآنجایی‌که هیچ نظارت و مدیریتی روی بازار ارزهای دیجیتال، حداقل در ایران وجود ندارد، باید بااحتیاط پیش بروید تا ضرر نکنید.

شما باید از دانستنی‌های تتر، بیت کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو و سایر ارزهای دیجیتال اطلاع داشته باشید تا بتوانید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. با یادگیری یک سری ابزارهای معاملاتی مانند اهرم، تحلیل بنیادی و تکنیکال، مارجین و ... می‌توانید تا حد زیادی در مورد آینده ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کنید.

نکته مهم این است که ریسک بازار ارزهای دیجیتال بالا است و شما باید تمام دقت خود را در هنگام انجام معاملات به کار ببرید. در ادامه به تعدادی از ریسک‌های ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنیم:

-        نوسانات

یکی از اساسی‌ترین ریسک‌های ارزهای دیجیتال، بی‌ثباتی یا نوسانات آن‌ها است. ممکن است قیمت یک ارز دیجیتال در طی چند روز بیش از ۱۰۰ درصد تغییر داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا شما نتوانید درست تصمیم بگیرید و در زمان نادرست و تحت تأثیر احساسات، ارزهای دیجیتال را بخرید و یا آن‌ها را به فروش برسانید.

-        سرقت سایبری و هک

شما باید ارزهای دیجیتال را از صرافی‌های دیجیتال خریداری و آن‌ها را در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره کنید، اما به دلیل آنلاین بودن این فرآیندها و نبودن نظارت بر روی ارزهای دیجیتال، آن‌ها طعمه خوبی برای مجرمان سایبری هستند. مجرمان برای دسترسی به کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های معاملاتی از انواع حملات فیشینگ استفاده می‌کنند. همین موضوع یکی از ریسک‌های خطرناک بازار ارزهای دیجیتال است.

-        گم‌شدن یا از بین رفتن کلیدهای خصوصی کیف پول

وقتی یک کیف پول ایجاد و یا خریداری می‌کنید، یک کلید خصوصی دریافت می‌کنید که باید برای دسترسی به دارایی‌هایتان از این رمز استفاده کنید. اگر این کلید خصوصی را گم کنید، تمام دارایی‌های خود را از دست خواهید داد. بنابراین، همیشه یک نسخه پشتیبان از کلید خصوصی خود تهیه کنید.

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بسیار خطرناک است و شما باید خودتان را برای هر اتفاقی آماده کنید. این بازار بسیار بی‌رحم است و به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و بدون قانونی که دارد، به یک مکان خیلی جذاب برای کلاه‌برداران تبدیل شده است. اگر یک سرمایه‌گذار مبتدی هستید، تنها بخشی از سرمایه خود را وارد این بازار کنید که تحمل از دست دادن آن، در صورت بد شانسی، را دارید.

مسیر درست سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کدام است؟

روش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. شما باید از بایدها و نبایدهای این بازار مطلع باشید تا بتوانید بدون خطر در این بازار فعالیت کنید. در ادامه چند نکته را برای شما بیان می‌کنیم که باید برای معامله در بازار به آن‌ها توجه کنید:

●      شناسایی ریسک‌ها قبل از سرمایه‌گذاری

همان‌طور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد. پس قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، باید این ریسک‌ها را شناسایی کنید و مقداری از سرمایه خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهید که نیازی به آن‌ها ندارید. هیچ‌وقت برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، دارایی‌های ضروری خود را نفروشید.

●      کنترل احساسات

دو احساس رایج در هنگام سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، ترس و طمع هستند، به‌ویژه اگر سرمایه‌گذاری شما کوتاه‌مدت باشد. اگر می‌خواهید ضرر نکنید، باید احساسات خود را کنترل کنید. شما باید یک برنامه برای معاملات خود تهیه کنید و تحت هر شرایطی به آن پایبند باشید.

نکاتی که هنگام سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید در نظر بگیرید!

●      داشتن برنامه معاملاتی

شما باید برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال برنامه‌ریزی کنید. همیشه قبل از انجام معامله، یک برنامه دقیق تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. هر از چند گاهی هم برنامه خود را مجدداً بررسی کنید و اگر نیاز به تغییر بود، آن را مطابق با شرایط بازار تغییر دهید.

●      دنبال کردن استراتژی‌های تست‌شده

اگر مبتدی هستید و نمی‌دانید چگونه سرمایه‌گذاری را شروع کنید، می‌توانید از استراتژی‌های معاملاتی تست‌شده استفاده کنید.

●      انتخاب یک پلتفرم معاملاتی قابل‌اعتماد

در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی برای معاملات ارزهای دیجیتال در دسترس هستند که البته به همه آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. پس سعی کنید با تحقیق و بررسی، یک پلتفرم معاملاتی قابل‌اعتماد پیدا کنید. ما صرافی ایرانیکارت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این صرافی ایرانی است و مطابق با نیازهای کاربران ایرانی طراحی شده است؛ شما به‌راحتی می‌توانید در این صرافی ثبت‌نام کنید و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

●      باور نکردن اخبار جعلی

سایت‌های و منابع زیادی هستند که برای دیده شدن، اخبار جعلی بازار ارزهای دیجیتال را نشر می‌دهند. همیشه به منابع خبری دقت کنید و هر اخباری را باور نکنید. درست است که هیچ قانون و نظارتی بر روی بازار ارزهای دیجیتال حاکم نیست، اما سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمی دقت به‌راحتی از این بازار پول دربیاورند. فقط کافی است ریسک‌های بازار را بشناسید و در دام آن‌ها نیفتید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه