اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203237332222937
در دسترس نیست

تهران لب، بهترین گزینه برای تست HPV، عامل سرطان دهانه رحم بانوان در تهران

بهترین آزمایشگاه تشخیص HPV و سرطان دهانه رحم در تهران

کد: 140203237332222937

، تهران , (اخبار رسمی): این ویروس عامل بیش از 90 درصد سرطان های دهانه رحم است و با تاثیر بر روی سلولهای این قسمت، باعث فعالیت و جهش های غیرطبیعی میشود. شما عزیزان میتوانید جهت هماهنگی انجام آزمایش HPV همین حالا با آزمایشگاه تهران لب با شماره تلفن 1650 برای تهران و شماره تلفن 88709970-021 برای دیگر استان‌ها تماس بگیرید.

بهترین آزمایشگاه تشخیص HPV و سرطان دهانه رحم در تهران
بهترین آزمایشگاه تشخیص HPV و سرطان دهانه رحم در تهران

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در بین بانوان است و سالانه بیش از 270 هزار مرگ و میر بر اثر این بیماری رخ میدهد، که این آمار حدودا 7.5 درصد مرگ و میرهای کل دنیا را تشکیل میدهد.

در این مقاله خبری از آزمایشگاه تهران لب (بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران) هرآنچه باید درباره این سرطان و ارتباطش با ویروس HPV بدانید را به زبان ساده بررسی می کنیم.

علائم و انواع سرطان دهانه رحم

در اصل، این سرطان به علت تغییرات غیرطبیعی در سلول های دهانه رحم به وجود می آید که انواع مختلفی را شامل میشود. برای مثال میتوان به سرطان سلول سنگفرشی دهانه رحم، کارسینوم آدنوسکواموس و موارد زیر اشاره کرد:

  • سرطان سلول های کوچک دهانه رحم
  • لنفوم و سارکوم
  • تومورهای مخاطی

برخی از علائم رایج سرطان دهانه رحم شامل:

  • ترشحات بدبو از واژن
  • خونریزی غیرطبیعی
  • درد و ناراحتی حین رابطه جنسی
  • زگیل های تناسلی

ارتباط ویروس hpv با سرطان دهانه رحم در بیش از 90 درصد مواقع ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی ارتباط مستقیم با ایجاد انواع سرطان دهانه رحم دارد. این ویروس با تاثیر بر روی سلول های دهانه رحم، باعث تغییرات غیرطبیعی در آنها میشود که این تغییرات با استفاده از آزمایش پاپ اسمیر قابل مشاهده هستند.

نحوه انتقال ویروس HPV

پاپیلومای انسانی از طریق رابطه جنسی مقعدی، دهانی و واژینال منتقل میشود. به طور کلی، HPV با تماس فیزیکی و پوستی غشای مخاطی فرد آلوده با غشای مخاطی فرد غیر آلوده منتقل خواهد شد.

راه های تشخیص HPV و سرطان دهانه رحم

نداشتن هیچگونه علائم خاصی از بیماری باعث میشود که انتقال آن بصورت ناخواسته به سادگی اتفاق بیافتد. بیش از 40 نوع این ویروس از طریق رابطه و تماس جنسی منتقل میشود که فقط تعداد کمی از آنها از دارای علائم هستند.

همین عامل باعث شده تا پزشکان و متخصصان زنان، انجام منظم چکاپ و آزمایش های پاپ اسمیر و HPV به همه بانوان توصیه کنند.

پیشگیری از ابتلا به HPV و سرطان دهانه رحم

جدا از ضرورت بالای تست پاپ و آزمایش HPV، راه های دیگری نیز وجود دارند که با رعایت آنها می توانید تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید.

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم در رابطه جنسی یکی از مهم ترین کارهایی است که میتوانید برای پیشگیری از HPV و سایر بیماریهای مقاربتی و خود ایمنی مثل HIV انجام دهید.

واکسن HPV

درحال حاضر 2 نوع واکسن شناخته شده برای این ویروس وجود دارد:

  • واکسن گارداسیل
  • واکسن سرواریکس

محدود کردن تعداد شرکای جنسی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب

انجام انواع آزمایش‌ها و چکاپ‌های تخصصی - پزشکی، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی و حتی نمونه گیری در منزل و محل کار، توسط کادر مجرب آزمایشگاه مجهز و با کیفیت تهران لب (مشاوره و ثبت تلفنی آزمایش با شماره تلفن 1650 برای استان تهران و شماره تلفن 88709970-021 برای دیگر استان‌ها)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان