اطلاعات تماس
  • 086336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203247336022950
در دسترس نیست

ارائه خدمات ارزیابی و صدور گواهی محصولات ارگانیک توسط شرکت آریا بوم گواه

لزوم توسعه و تعمیق بازار محصولات ارگانیک

کد: 140203247336022950

، (اخبار رسمی): رعایت اخلاق اکولوژیکی و احترام به محیط زیست نیازمند ایجاد یک بینش و درک درست از شرایط پیش روی بشر است. به کارگیری قوانین کشاورزی ارگانیک و سالم از آسیب های جدی به سلامت انسان و محیط‌زیست جلوگیری می کند.

لزوم توسعه و تعمیق بازار محصولات ارگانیک
لزوم توسعه و تعمیق بازار محصولات ارگانیک

شرکت آریا بوم گواه با توجه به بهره گیری از متخصصان رشته کشاورزی اکولوژیک از دانشگاه شهید بهشتی و تهران توجه ویژه‌ای به رعایت اخلاق اکولوژیکی و تولید محصول، طبق استانداردهای داخلی و بین المللی دارد.

به گفته آقای دکتر شاه‌محمدی مدیر فنی شرکت آریا بوم گواه، فعالیت نهادهای تائید صلاحیت شده توسط مرکز ملی تائید صلاحیت ایران به منظور تطبیق استانداردهای تولیدی محصولات ارگانیک و عملیات خوب کشاورزی بر اجرای درست قوانین در عرصه‌های تولیدی ضروری است. هم اکنون در کشور صدور گواهی محصولات ارگانیک توسط چند شرکت انجام می شود که شرکت آریا بوم گواه با توجه به بهره گیری از متخصصان رشته کشاورزی اکولوژیک و پایدار از دانشگاه شهید بهشتی و تهران توجه ویژه‌ای به رعایت اخلاق اکولوژیکی و تولید محصول طبق استانداردهای داخلی و بین المللی دارد. اگرچه رعایت اخلاق اکولوژیکی و احترام به محیط زیست نیازمند ایجاد یک بینش و درک درست از شرایط پیش رو است؛ اما رعایت صرف قوانین کشاورزی ارگانیک و سالم به تنهایی منجر به توسعه بازار ارگانیک نخواهد شد.  بنابراین علاوه بر رعایت اصول و قوانین موجود تلاش ها باید به گسترش بینش کشاورزی ارگانیک در ایران بیانجامد. دکتر شاه‌محمدی ضمن تاکید بر توجه به بخش کشاورزی ارگانیک در برنامه ششم توسعه، عدم گسترش و تعمیق زنجیره تولید تا مصرف محصولات ارگانیک را به دلیل نبود قوانین تجاری در بخش ارگانیک و نبود متولی حاکمیتی از قبیل وزارت جهاد کشاورزی موثر دانست.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط سازمان جهانی جنبش‌های کشاورزی زیستی در سال 2020 با عنوان "گزارش وضعیت کشاورزی ارگانیک در جهان" استقبال از کشاورزی ارگانیک در سراسر جهان در حال افزایش است و از سال 2019 تا 2020، تعداد کشورهایی که به این نوع کشاورزی روی آورده‌اند، افزایش‌یافته است. به‌طورکلی، آمریکای شمالی، اروپا و اقیانوسیه بیش از 90 درصد از کشت زمین‌های ارگانیک جهان را در اختیار دارند. درحالی‌که در قاره‌های آفریقا و آسیا، کشاورزی ارگانیک هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. این موضوع نشان می دهد توجه به اصول اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی کشاورزی ارگانیک اهمیت ویژه ای دارد. کشاورزی ارگانیک فراتر از یک بُعد بوم‌نظام است به‌طوریکه با در نظر گرفتن ابعاد اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی ضمن درک همه سطوح تولید، باید ساختار و کارکردهای متناسب با آن نیز ایجاد گردد. بنابرانی لازم است وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و وزارت صمت، نسب به ایجاد ساز و کارهای لازم در رابطه با برنامه های حمایتی تولید، تجاری سازی محصولات و ایجاد یک فضای فرهنگی مناسب برای محصولات ارگانیک و سالم اقدام نمایند.
در نهایت ایشان ضمن تکشر از فعالیت های انجمن ارگانیک ایران و سازمان ملی استاندارد ایران در پیشبرد اهداف کشاورزی ارگانیک آمادگی شرکت آریا بوم گواه را برای توسعه و پیاده سازی اهداف کشاورزی ارگانیک اعلام نمودند.   

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 086336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی