اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203277338422961
در دسترس نیست

5 مقصد شگفت انگیز غذاهای خیابانی در دنیا

کد: 140203277338422961

، (اخبار رسمی): امروزه، تنوع گسترده‌ای در رستوران‌ها و فودکورت‌ها وجود دارد و خوردن غذا دیگر فقط برای رفع یک نیاز اساسی محسوب نمی‌شود.

5 مقصد شگفت انگیز غذاهای خیابانی در دنیا
شهر چیانگ مای تایلند (Chiang Mai)
5 مقصد شگفت انگیز غذاهای خیابانی در دنیا
شهر استانبول در ترکیه
5 مقصد شگفت انگیز غذاهای خیابانی در دنیا
شهر دهلی در هند
5 مقصد شگفت انگیز غذاهای خیابانی در دنیا
5 مقصد شگفت انگیز غذاهای خیابانی در دنیا

به جای آن، صرف غذا در رستوران‌ها و فضاهای لوکس و مجلل شهر، به عنوان یک تفریح گروهی ساده و متداول در بین مردم تلقی می‌شود و بسیاری از افراد تمایل دارند حداقل در ایام آخر هفته، این تجربه را داشته باشند. با این حال، هنگامی که درباره تجربه غذاهای جدید در سفر صحبت می‌شود، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند طعم لذیذ غذاهای خیابانی را به جای صرف غذا در رستوران‌های معروف و لوکس تجربه کنند. این گروه از گردشگران، به جای نشستن در یک مکان ثابت مانند رستوران، اقدام به تجربه غذاهای خیابانی می‌کنند. این تجربه به آن‌ها امکان می‌دهد در حین صرف غذا با فرهنگ و مردمان محلی آشنا شوند و همزمان از یک سفر خیابانی جذاب لذت ببرند.

آنچه بیش از همه باعث محبوبیت غذاهای خیابانی شده است، تنها به خود غذاها مربوط نمی‌شود. در واقع، این محبوبیت به ترکیبی از تجربه چشیدن طعم یک غذای جدید با هیجان و پرسه زنی در خیابان‌هایی پر از رنگ و بوی غذا مرتبط است. در طول این خیابان‌ها، غرفه‌های کوچک و بزرگی وجود دارند که بوی خوشایند غذا را میتوانید از آنها استشمام کنید. این ترکیب منحصر به فرد از رنگ، بو، مزه و موسیقی، لذت بی‌نظیری به تجربه صرف غذاهای خیابانی در این محیط می‌بخشد. در نتیجه، تجربه صرف غذاهای خیابانی را به یک تجربه دوست‌داشتنی و به‌یادماندنی تبدیل کرده است. در این مقاله، با 5 مقصد شگفت‌انگیز غذاهای خیابانی در دنیا آشنا خواهید شد که بسیار کمترین گردشگری وجود دارد که بتواند به‌سادگی از آنها عبور کند.

شهر چیانگ مای تایلند (Chiang Mai)

شهر چیانگ مای در تایلند، یکی از مقاصد جذاب گردشگری در تور تایلند است که بسیاری از ایرانیان به آن سفر کرده‌اند. این کشور، علاوه بر داشتن جاذبه‌های تاریخی، به عنوان مکانی ایده‌آل برای تجربه انواع غذاهای بومی شناخته می‌شود. بنابراین، اگر قصد سفر به تایلند و لذت بردن از غذاهای خیابانی را دارید، شهر چیانگ مای یکی از بهترین گزینه‌هاست. شما می‌توانید از شهر بزرگ بانکوک با بلیط هواپیما خارجی در کمتر از یک ساعت به این شهر غذاهای خیابانی خوشمزه، یعنی چیانگ مای، برسید.

این شهر پر از بازارهای محلی است که برخی از گردشگران علاقه‌مند به گشت و گذار و خرید از آنها هستند. در بیشتر این بازارها، مکان‌های زیادی وجود دارند که انواع غذاهای تایلندی را طبخ می‌کنند. بازار شبانه چانگ پاک گیت (Chang Puak Gate Night Market) از این بازارهای معروف است و بخصوص برای علاقه‌مندان به غذاهای خیابانی جذابیت دارد. این بازار، که در طول روز غرفه‌های فروش مختلف برای انواع خوراکی‌ها را در خود دارد، در عصرها بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر با ظاهر شدن غرفه‌های سیار غذا به مقصدی برای علاقه‌مندان به غذاهای محلی تبدیل می‌شود. در این بازار، می‌توانید انواع سوپ، نودل برشته، فست فود و غذاهای تایلندی را سفارش دهید. غذاها در این بازار با استفاده از مواد تازه و با کیفیت آماده می‌شوند، بنابراین گردشگران می‌توانند با اطمینان شکم به آنجا بروند.

شهر استانبول در ترکیه

شهر استانبول در ترکیه، به عنوان یکی از اولین و جذاب‌ترین مقصدها برای بسیاری از گردشگرانی که در تور ترکیه شرکت میکنند، شناخته می‌شود. این شهر علاوه بر طبیعت بی‌نظیر و جاهای دیدنی شگفت‌انگیز، غذاهای خیابانی خوشمزه‌ای نیز ارائه می‌دهد. غذاهای خیابانی در استانبول نه تنها طعم لذیذی دارند، بلکه قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به غذاهای سرو شده در رستوران‌های این شهر دارند. این امر از دلایل اصلی محبوبیت غذاهای خیابانی در میان مسافران توریستی است. همچنین، شهرداری استانبول همواره نظارت دقیقی بر دست فروشان، دکه‌های غذا و ساندویچی‌های شهر دارد، که موجب می‌شود غذاهای خیابانی استانبول به عنوان یکی از سالم ترین خوراکی‌ها در نظر گرفته شوند.

غذاهای خیابانی ترکیه تنوع زیادی دارند و بسیاری از آنها با ذائقه گردشگران، به ویژه ایرانی‌ها، سازگاری دارند. از جمله غذاهای معروف و لذیذ می‌توان به ساندویج ترکی، سیمیت، بلال های ذغالی، دونر کباب، کوفته ترکی و لاهماجون اشاره کرد. هرچند کباب‌هایی که به شیوه ترکیه طبخ می‌شوند، در میان این غذاها محبوبیت بیشتری دارند، اما جالب است بدانید که گیاه‌خواران نیز گزینه‌های زیادی برای سفارش غذا در استانبول دارند. به عنوان مثال، پیده پنیری و کوفته خام دو نمونه از این غذاهای گیاهی هستند که طرفداران زیادی دارند. بیشتر مراکز فروش غذاهای خیابانی در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر مستقر شده‌اند، به علاوه خیابان معروف استانبول به نام خیابان استقلال نیز پر از فروشگاه‌ها و غذاخوری‌هایی است که این نوع غذاها در آن تهیه می‌شوند.

شهر دهلی در هند

شهر دهلی در هند، به عنوان یکی از شهرهای توریستی معروف این کشور، مکانی است که غذاهای هندی مشهور به پرادویه و تند می‌توانند طعم و مزه خاص خود را به گردشگرانی که به هند سفر می‌کنند ارائه کنند. بازارهای غذاهای خیابانی هندی در دهلی بسیار پرطرفدار هستند و بهترین این بازارها را می‌توان در این شهر پیدا کرد. اگر بخواهیم منطقه‌ای را به عنوان مرکز اصلی طبخ غذاهای خیابانی هندی معرفی کنیم، خیابان پارانته والی گالی (Paranthe Wali Gali) بهترین انتخاب است. این خیابان که در میان علاقه‌مندان به غذا شهرت زیادی دارد، پر از دکه‌ها و دوره‌گردها است که در تهیه غذاهای محلی ماهر هستند. اما شهرت اصلی آنها به طبخ نان پارانته خاص هندی مربوط است، که در سراسر این خیابان ۳۰ نوع مختلف از آن تهیه می‌شود. سوهان حلوا، چانتی، شیرینی کالا کند، سمبوسه پیستا و موتیچورلادور از دیگر غذاهای لذیذی هستند که در سراسر این خیابان می‌توان سفارش داد.

شهر ایروان ارمنستان

شهر ایروان در کشور ارمنستان، یکی از مقاصد جذاب برای علاقه‌مندان به غذاهای آسیایی متنوع و خوشمزه است. اگر برنامه سفر به این کشور را در نظر دارید یا قبلاً تور آن را خریداری کرده‌اید و به زودی قصد سفر به این کشور را دارید، اطلاع داشته باشید که غذاهای متنوع و لذیذ ارمنی در کنار جاذبه‌های فراوان این مقصد گردشگری محبوب منتظر شما هستند. اگر به غذاهای خیابانی علاقه‌مندید، همین حالا خودتان را برای یک تجربه شکم‌گردی بزرگ در آنجا آماده کنید. در میان شهرهای مختلف ارمنستان، شهر ایروان به عنوان پایتخت این کشور، یک مقصد شگفت‌انگیز برای لذت بردن از طعم غذاهای خیابانی معروف است. در این شهر می‌توانید در محله‌ها و نقاط مختلف اغذیه‌فروشی‌های متعددی را پیدا کنید که غذاهای خیابانی تهیه می‌کنند، اما خیابان معروف تامانیان در مرکز شهر یکی از بهترین گزینه‌هاست، به ویژه اگر به فست فود علاقه‌مندید.

شهر دبی

شهر دبی در امارات متحده عربی، یکی از بهترین مقاصد برای علاقه‌مندان به غذاهای خیابانی در آسیا است. آشپزی منحصر به فرد و استثنایی در طبخ غذاهای عربی، آن را به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طبخ آسیایی تبدیل کرده است. علاوه بر این، غذاهای اماراتی در کلیت خود ترکیبی از سبک طبخ غذاهای عربی و انواع غذاهای مختلف جهان است، که باعث شده تا این غذاها با ذائقه گردشگران جهان سازگار باشند. همچنین، در شهرهای جنوبی کشور نیز غذاهای عربی بسیاری طبخ می‌شود که از نظر طعم و لذت بسیار خوب هستند. برخی از فست فودها مانند سمبوسه و ساندویچ فلافل نیز در تمام شهرهای ایران طبخ می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. با این حال، ویژگی بارز غذاهای اماراتی استفاده از گوشت و طبخ آنها با استفاده از ادویه‌های مانند زعفران، آویشن، ادویه‌های عربی خاص و هل است. از این دیدگاه، برای علاقه‌مندان به گیاه‌خواری ممکن است یافتن وعده غذایی کاملاً گیاهی در این کشور کمی سخت باشد. برای تجربه طعم این غذاها، بهترین مکان شهر دبی است، که در نقاط مختلف آن می‌توان رستوران‌های خیابانی متعددی را پیدا کرد. با این حال، منطقه دبی مارینا واک یکی از بهترین مقاصد است که می‌توان به آن رفت. در این منطقه، یک خیابان بزرگ وجود دارد که پر از رستوران‌های غذاهای خیابانی است و اغلب از مشتریان خود در فضای باز پذیرایی می‌کنند.

 پر از رستوران‌های غذاهای خیابانی است و اغلب مشتریانشان را در فضای باز پذیرایی می‌کنند. در بیشتر این مکان‌ها، امکان لذت بردن از انواع بازی‌ها و سرگرمی‌های متنوع نیز وجود دارد، که این کار لذت تنوع غذاهای عربی را دو چندان می‌کند.

کلام آخر

همانطور که میدانید صرف غذا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر سفری است، پس چه بهتر که بیشتر از قبل و از دیدی ویژه به این قسمت نگاه کنید. اگر قصد سفر به یکی از مقاصد خوشمزه را دارید میتوانید از طریق سایت آژانس آرزوی سفر اقدام به رزرو تور دلخواه خود نمایید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02145128 تماس حاصل نمائید.

شرکت هواپیمایی آرزوی سفر پارسیان  مجری تورهای روسیه با داشتن متخصصین مجرب و متخصص در این کلیه خدمات تور اعم از ویزا، بلیط و واچر هتل را ارائه می دهد. همچنین برای برنامه ریزی سفر می توانید به دفتر این شرکت در بلوار مرزداران مراجعه کنید.پس چمدان های خود را ببندید و برای یک سفر تابستانی فراموش نشدنی آماده شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی