اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204157372118993
در دسترس نیست

سنگ تراورتن چیست؟

همه آنچه که باید در مورد سنگ تراورتن بدانید

کد: 140204157372118993

، (اخبار رسمی): سنگ تراورتن یک سنگ رسوبی است که کاربرد بسیاری در صنعت ساخت و ساز دارد. بیشترین کاربرد سنگ تراورتن در نمای ساختمان است ولی در پله، کف، دیوارها، شومینه و ... نیز کاربرد دارد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد سنگ تراورتن توضیح دهیم.

همه آنچه که باید در مورد سنگ تراورتن بدانید
سنگ تراورتن

سنگ تراورتن که در آب‌های گرم و غارهای آهکی تشکیل شده است از زمان‌های قدیم به عنوان یک عنصر سازنده، معماری و زینتی استفاده می‌شده است. این سنگ امروزه در صنعت ساختمان بسیار پر کاربرد است.

سنگ تراورتن که در آب‌های گرم و غارهای آهکی تشکیل شده است از زمان‌های قدیم به عنوان یک عنصر سازنده، معماری و زینتی استفاده می‌شده است. امروزه این متریال به دلیل خواص و زیبایی که دارد کاربردهای زیادی به عنوان سنگ فرش یا نمای دیوار دارد و به فضاهای داخلی و خارجی زیبایی غیرعادی و دلنشینی می‌بخشد.

سنگ تراورتن چیست؟
تراورتن یک سنگ آهک متخلخل است که از رسوبات کربنات کلسیم تشکیل شده است. در نقاط مختلف جهان استخراج می‌شود. در اروپا، ذخایر ترکیه و ایتالیا که به آن "سنگ تیوولی" می گویند، به خوبی شناخته شده است.

در واقع، سنگ تراورتن یکی از پرمصرف‌ترین منابع طبیعی در طول امپراتوری روم بود: ما می‌توانیم آن را در حمام‌های باستانی در فضای باز ببینیم و به شکل بلوک‌ها یا صندلی‌هایی برای ساختن کولوسئوم، تئاتر مارچلو استخراج می‌شد. کلیسای سنت پیتر یا کلیسای سانتا ماریا ماگیوره.

آثار سنگ تراورتن همچنین در میادین، گردشگاه‌ها، راه پله ها و مکان‌های تاریخی در هر پنج قاره قابل مشاهده است.

مشخصات و کاربرد سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از کلسیت و گچ تشکیل شده است.اگرچه 99 درصد مواد معدنی تشکیل‌دهنده آن بی‌رنگ هستند، اما 1 درصد باقی‌مانده دارای رگه‌هایی از گوگرد زرد، آهن قهوه‌ای و رنگدانه‌های آلی است که طیف رنگی نرمی به رنگ‌های عسلی، بژ یا صورتی به آن می‌دهد.

اگرچه سنگ تراورتن معمولاً از نظر ظاهری روشن است، اما انواع تیره آن به رنگ قهوه‌ای و حتی مشکی نیز وجود دارد. این ماده علاوه بر رنگ، با بافت فیبری و متخلخل آن بسیار قابل تشخیص است.

این تا حدودی به دلیل حباب‌های گازی است که اغلب بین لایه‌های سنگ به دام می‌افتند و سوراخ‌هایی کروی ایجاد می‌کنند که گویی منافذ یا حفره هستند.

قیمت سنگ تراورتن بسیار متنوع است. به طوری هرکسی با هر بودجه‌ای می‌تواند از ان استفاده کند. 

خصوصیات سنگ تراورتن

مقاومت: سنگ تراورتن در برابر خمش و سایر عوامل خارجی مانند شوک حرارتی، ضربه، سایش یا رطوبت مقاومت می‌کند.

ماندگاری: سنگ تراورتن ماندگاری بالایی دارد. اثبات این امر را می توان در ساختمان های چند صد ساله مشاهده کرد که در طول زمان خراب نشده‌اند.

سهولت در تمیز کردن: این واقعیت که یک ماده به راحتی تمیز می‌شود، هنگام انتخاب آن برای خانه ما اساسی است. از این نظر، سنگ تراورتن یک جایگزین عالی است: ما فقط باید از آب و صابون استفاده کنیم و هرگز از محصولات ساینده استفاده نکنیم.

زیبایی شخصیت و ظرافت سنگ تراورتن غیر قابل تردید است. به همین دلیل اگر بخواهیم محیط‌های انحصاری و آرام ایجاد کنیم، این نوع روکش جایگزین بسیار خوبی است.

چرا سنگ تراورتن را برای خانه خود انتخاب می‌کنید؟

تطبیق پذیری و تنوع در کاربرد، سنگ تراورتن را برای پوشش کف، دیوارها و نماها و همچنین اتاق های کاربردی در خانه مانند حمام عالی است.

در واقع این ماده در اصل از سفره های زیرزمینی استخراج می شود، بنابراین مقاومت آن در برابر رطوبت شکی نیست.

علاوه بر این، در برابر اشعه ماوراء بنفش به خوبی مقاومت می‌کند، بنابراین رنگ خود را به خوبی روز اول، حتی در فضای باز، حفظ می‌کند.

یکی دیگر از دلایل انتخاب سنگ تراورتن بی زمانی بودن آن است که آن را به یک پایه زیبایی شناختی برای (عملا) انواع سبک‌ها تبدیل می‌کند. حتی می‌تواند در همان اتاق خانه بماند، حتی اگر دکوراسیون تغییر کند.

در مورد موارد استفاده از سنگ تراورتن، آن را در بلوک، اسلب یا ورق، اعم از کار دستی، ابتدایی یا صیقلی و یا حتی کهنه به کار می‌برند.

در فضای داخلی، می‌توان آن را روی دیوارها و کف و همچنین در مبلمان حمام مانند وان، دستشویی یا میز کار مشاهده کرد.

هنگامی که این ماده استفاده می‌شود، صیقل داده می‌شود و یا تراش داده می شود، توصیه می شود سطح آن را با رزین مخصوص پوشش دهید تا دوام و براقیت آن افزایش یابد.

در فضای باز، استفاده از سنگ تراورتن در نماها، کف یا لبه استخر متمرکز است، زیرا در برابر آب و هوا بسیار مقاوم است.

خرید سنگ تراورتن

نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که سنگ‌های تراورتن شبیه هم بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر از جای نا مطمئن خرید کنید ممکن است که سنگ تراورتن غیر برند را به دلیل تشابه به شما قالب کند به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم حتما قبلا از خرید از یک متخصص مشورت بگیرید. بعضی از تراورتن‌ها به دلیل ساختار نمکی که در آنهاست شوره می‌زنند. شما اگر در مناطق مرطوب سکونت دارید اگر از سنگ تراورتن بی کیفیت استفاده کردید ممکن است که سنگ ساختمانی شما شوره ببندد. برای خرید سنگ تراورتن به صورت مطمئن به سایت همراه سنگ سر بزنید و از مشاوره رایگان استفاده کنید تا خرید مناسبی داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان