اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۷۶۹*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204167372723087
در دسترس نیست

سنگ ساختمانی مرمریت

ویژگی‌های سنگ مرمریت چیست؟

کد: 140204167372723087

، (اخبار رسمی): سنگ مرمریت یکی از سنگ‌های ساختمانی بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان است. بیشتر کاربرد این سنگ در فضاهای داخلی است. مرمریت به عنوان سنگ کف معروف است. مرمریت‌ها از نوع سنگ‌های رسوبی هستند.

ویژگی‌های سنگ مرمریت چیست؟
سنگ مرمریت پرطاووسی

سنگ مرمریت برای فضای داخلی ساختمان بسیار مناسب است. این سنگ به عنوان سنگ کف نیز معروف است.

مرمریت یکی از خانوده های مشهور و پر مصرف سنگ ساختمانی در ایران و حتی کل دنیا است . سنگی که به عنوان سنگ کف شناخته می‌شود و بیشترین کاربرد را برای پوشش فضاهای داخلی ساختمان دارد.

نحوه‌ی شکل‌گیری سنگ مرمریت

سنگ مرمریت نوعی سنگ آهکی است که به صورت فرایند دگرگونی به وجود می آید . عنصرها و کانی های اصلی تشکیل دهنده‌ی مرمریت‌ها کلسیت (یک ماده ی معدنی سفید یا بی رنگ تشکیل شده از کربنات کلسیم می باشد که کانی اصلی سنگ های رسوبی و آهکی است )، دولومیت (نوعی سنگ کربنات رسوبی یا آهکی می باشد که تا حد زیادی از کربنات مضاعف سدیم و کلسیم تشکیل می شود )و آرگونیت است که همراه با سایر کانی باعث شکل گیری مرمریت‌های مختلف می‌گردند یا به طور کلی می‌توان گفت مرمریت‌ها از کانی کربنات کلسیم یا کلسیت به همراه سایر کانی ها و مواد معدنی مانند میکا ، رس ، کوارتز ، پیریت ، گرافیت و اکسیدهای آهن و . . . در دما و فشارهای بسیار زیاد تشکیل می شود .

خواص فیزیکی و شیمیایی سنگ مرمریت

میزان جذب آب تقریبا در این سنگ‌ها زیاد است به واسطه‌ی جنس آهکی که دارد و در نتیجه برای به کار گیری در قسمت هایی که آبریزی زیادی دارد و همچنین فضاهای بیرونی مناسب نیست مگر اینکه از سنگ‌های با ضخامت زیاد استفاده شود . با این وجود سنگ‌های مرمریت دارای استحکام مناسب و مقاومت فرسایشی خوبی هستند که باعث شده بیشتر از این سنگ برای مصرف در کف سازه‌ها استفاده گردد. از بارزترین ویژگی های سنگ مرمریت می توان به تنوع بالا ، طیف رنگ متعدد ،تراکم زیاد ، تخلخل پایین ، مقاومت سایشی و فشاری زیاد ، جذب آب نسبتا بالا و قدرت ساب پذیری عالی اشاره کرد .

شما برای شناخت دقیق تر سنگ مرمریت می توانید به سایت همراه سنگ مراجعه کنید و اطلاعات کامل و جامعی از این سنگ به دست آورید . 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۷۶۹*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان