اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204197375917514
در دسترس نیست

تلویزیون هوشمند و سبک زندگی جدید

تلویزیون هوشمند و نقش آن در سبک زندگی مدرن چیست؟

کد: 140204197375917514

، تهران , (اخبار رسمی): فناوری ساخت تلویزیون، از روزگاری که تلویزیون یک وسیله‌ی تجملی به حساب می‌آمد، تا امروز که در هر خانه‌ای حداقل یک دستگاه از آن وجود دارد، راه درازی را طی کرده است.

تلویزیون هوشمند و نقش آن در سبک زندگی مدرن چیست؟
تلویزیون هوشمند

در ابتدا، تنها افراد متمول، یک تلویزیون سیاه و سفید داشتند و بعدتر، تلویزیون مبله، با کمی پیشرفت در کیفیت رنگ تصویر، راه به خانه‌های آنها باز کرد. رفته رفته این وسیله‌ی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده، به گونه‌ای جای خود را در منازل باز کرد که امروزه جزء جدانشدنی هر خانه شده؛ حتی در اکثر مکانهای عمومی مانند درمانگاه‌ها، مطب پزشکان، بانک‌ها و… نیز، یک تلویزیون روشن  است و مراجعان می‌توانند در حین انتظار، به تماشای برنامه‌های آن بنشینند.

در کنار این تغییر جایگاه، فناوری تولید تلویزیون نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. از طراحی ظاهری گرفته تا هوشمندی و امکانات دیگر. با این مقدمه به بررسی هوشمند بودن تلویزیون می‌پردازیم.

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیونی که امکان اتصال به اینترنت و مرورگرهای وب را داشته باشد، تلویزیون هوشمند (Smart TV) خوانده می‌شود.

این تلویزیون‌ها، امکان پخش شبکه‌های آنلاین مانند فیلیمو، نماوا، آنتن و تلوبیون را دارند و با آن می توانید به برنامه‌هایی مانند آپارات و یوتیوب نیز وصل شوید.

با قابلیت بازتاباندن گوشی روی تلویزیون (Smart view یا miracast)، برای دیدن هرچه روی گوشی دارید، اعم از عکس، ویدیو و… با کمک تلویزیون بهره ببرید.

با کمک قابلیت Hbbtv، که در تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد به راحتی به اخبار اقتصادی، قیمت کالا و ارز، اخبار سیاسی، وضعیت آب و هوا و کلی دیتای کاربردی دیگر، دسترسی پیدا می کنید.

همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلفی همچون دیوار، بازار، دیجی‌کالا و… را که با سیستم عامل تلویزیون سازگار هستند را روی آن نصب و استفاده کنید.

مهمترین ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند:

اتصال تلویزیون به اینترنت

امکان نصب نرم افزار (اپ استور)

امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری فیلم

امکان مشاهده زنده اخبار و اتفاقات (دسترسی به سایت های برتر)

امکان اجرای بازی‌های ویدیویی آنلاین و آفلاین

امکان بررسی وضعیت آب و هوا

امکان دسترسی به شبکه های رادیویی آنلاین

بازتاباندن گوشی روی تلویزیون (Smart view یا miracast ) و همچنین اتصال با سیم و بدون سیم لپ تاپ

گوش دادن به موسیقی

تفاوت تلویزیون هوشمند با تلویزیون معمولی

تلویزیون‌های معمولی نیز در بازار کم نیستند. بیشتر آنها، از لحاظ فنی، به روز و پیشرفته‌ هستند و صفحه نمایش باکیفیت، تماشای آنها را لذتبخش کرده است. اما سیستم عامل روی آنها نصب نیست، امکان اتصال به اینترنت ندارند و نمی‌توان شبکه‌های پخش آنلاین داخلی مانند فیلیمو یا خارجی مانند نتفلیکس را از طریق آنها تماشا کرد.

برنامه‌ها و شبکه‌هایی که از طریق تلویزیون‌های غیرهوشمند می‌توان تماشا کرد، به فرستنده‌ی مبدا و دستگاه گیرنده‌ی شما بستگی دارد. اگرچه، هنوز این تلویزیون‌ها طرفداران خاص خود را دارند، اما رفته‌رفته، باید با بازار خداحافظی کنند. زیرا با گسترش رسانه‌ها و بازیهای مبتنی بر اینترنت، دستگاههایی که این قابلیت را ندارند، از دور خارج می‌شوند.

وضوح تصویر (Resolution) و کیفیت 4k یعنی چه؟

وضوح تصویر یا رزولوشن، یعنی شفافیت در جزئیات، زنده بودن رنگ‌ها و جزئیاتی دقیق‌تر. وضوح تصویر، با پیکسل مشخص می‌شود. بر این اساس رزولوشن، تصاویر با درجه کیفیت‌های مختلفی ارائه می‌شوند که یکی از آنها 4k یا فورکِی است. این اصطلاح، به وضوح تصویر 2160*3840  یا 4 هزار پیکسلی، یعنی چهاربرابر کیفیت فول اِچ‌دی (Full HD)  اشاره دارد.

فورکِی یا 4k، که Ultra High-Definition نیز گفته می‌شود، یکی از جدیدترین فناوری‌های کیفیت تصویر است که مدت زیادی از عمرش نمی‌گذرد، اما در همین مدت کم، حسابی جای خود را هم در تولیدات رسانه‌ای، هم در فناوری ساخت تلویزیون هوشمند باز کرده است.

کیفیت فورکِی، با تعداد بالای پیکسل، تصویری با جزئیات ریز و دقیق و رنگهای شفاف به دست می‌دهد که لذت تماشای برنامه‌های تلویزیونی و آنلاین، مسابقات فوتبال، فیلم و همچنین بازی‌های آنلاین را بالا می‌برد.

تلویزیون 4k چیست؟

با توجه به توضیحات بالاتر، تلویزیون 4k، تلویزیونی است که قابلیت پخش تصاویر را با کیفیت 4 هزار پیکسل دارد و درواقع کیفیت تصویرش فورکِی است. یکی از جدیدترین فناوری‌های کیفیت تصویر است که مدت زیادی از عمرش نمی‌گذرد، اما در همین مدت کم، حسابی جای خود را هم در تولیدات رسانه‌ای، هم در فناوری ساخت تلویزیون هوشمند باز کرده است. به طور کل، تلویزیون‌هایی با کیفیت 4k، این روزها در خط اول تولید و فروش هستند.

تاثیر تلویزیون هوشمند در سبک زندگی مدرن

تماشای برنامه‌های تلویزیون، فیلم، سریال و بازیهای آنلاین، یکی از جنبه‌های برجسته‌ی سبک زندگی مدرن است. در همه‌جای دنیا، بخشی از شبانه‌روز افراد، کم و بیش به این فعالیتها، اختصاص دارد. این امر، نیاز به تلویزیونی باکیفیت را در این سبک زندگی، بارزتر کرده است.

در کنار این فعالیتها، سالهاست که دیگر اینترنت نه یک قابلیت تازه وارد و تجملی، بلکه نیاز ثابت و روزانه‌ی همه‌ی ما است. برای تماشای برنامه‌های سرگرم‌کننده به اینترنت نیاز داریم، برای پیگیری اخبار جهان به صورت ساعتی و حتی نرخ ارز و سکه به طور لحظه‌ای، اینترنت است که به دادمان می‌رسد.

شاید قصد سفری ناگهانی داشته باشیم و بخواهیم آخرین اخبار آب و هوا را خیلی سریع بخوانیم. شاید فعال اقتصادی و بورس هستیم و مداوم نیاز به بررسی شاخص بورس هستیم؛ تمامی این موارد، با کمک یک تلویزیون هوشمند، به راحتی در دسترس ما قرار دارند. تلویزیون‌های هوشمند، با کابل LAN یا وای‌فای، به اینترنت متصل می‌شوند.

از دیگر تغییراتی که حضور تلویزیون‌های هوشمند برای انسان فراهم کرده است، امکان بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید یا IOS روی آن است. خود همین سیستم عامل به تنهایی، تحول بزرگی در صنعت تلویزیون است و تلویزیون‌های هوشمند را، چندین قدم به پیش برده است. با کمک این سیستم عامل، می‌توان برنامه‌های مختلفی را روی تلویزیون نصب و از آنها استفاده کرد. انگار کامپیوتری دارید در ابعاد تلویزیون.

نتیجه‌گیری

با جمع‌بندی موارد بالا و بررسی تلویزیون‌های هوشمندی که امروز در بازار هستند، می‌توان با اطمینان گفت، انتخاب تلویزیون هوشمند با کیفیت فورکِی (4k)، تا سالها شما را از تماشای برنامه‌هایی باکیفیت برخوردار می‌کند. این فناوری هم جوان است و هم هرچه جلوتر برویم محصولات رسانه‌ای با کیفیت پایین‌تر از رونق می‌افتند؛ در نتیجه، داشتن تلویزیونی با این کیفیت تصویر، خیال شما را از پشتیبانی تلویزیون هوشمندتان از محصولات به روز، راحت می‌کند.

دنای، نقش‌آفرین برتر بازار تلویزیون هوشمند و 4k

دنای، با ارائه‌ی تلویزیون‌های هوشمند با وضوح تصویر فورکِی، پا به پای فناوری روز پیش رفته و در این راه، رضایت مصرف‌کنندگان را در نظر دارد. برای آشنایی بیشتر با مدل‌های تلویزیون هوشمند با کیفیت 4k دنای، به سایت دنای مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل