اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205177424423290
در دسترس نیست

سفر به ماسال بهشت گمشده گیلان، که هر کسی باید یکبار آن را تجربه کند.

راهنمای سفر به ماسال با ماشین شخصی

کد: 140205177424423290

، سوادکوه , (اخبار رسمی): برای داشتن راهنمای سفر به ماسال با ماشین شخصی باید ابتدا هتل و یا مکان اقامتی مناسب برای خود و همسفرانتان را در شهر مقصد پیدا کنید. در مرحله بعدی لازم است لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کرده و در نهایت مناطق تفریحی و جاذبه های گردشگری را مشخص کنید تا سفری خوش همراه با خاطرات شیرین برایتان رقم بخورد.

راهنمای سفر به ماسال با ماشین شخصی
راهنمای سفر به ماسال با ماشین شخصی

خوراکی های خوشمزه مانند زرین نان، صنایع دستی چوبی، لباس های پشمی دست بافت و مناطق دیدنی مانند آبشار تولی نسا، بام سبز، غار آویشو، پارک ساحلی، پارک جنگلی و... از جذابیت های گردشگری ماسال محسوب می شود.

در این روزهای شلوغ و پر دغدغه، سفر است که باعث آرامش روحی می شود. علی الخصوص که مقصد، ییلاقات شمال باشد. در برنامه ریزی های اولیه، از جمله مسائل با اهمیت این است که هزینه سفر به شمال چقدر است؟ وسایل ضروری برای سفر چیست؟ مکان های تفریحی مقصد کجاست؟ با وسیله نقلیه شخصی بروم یا تور؟ و …

 اگر هدف شما مسافرت به ماسال و تفریح در مناطق خوش آب وهوای آن است، در این مقاله می خواهیم در ارتباط با بهترین رستوران های ماسال مانند خزر، یادگار پدر، راتینِس را صحبت کنیم تا با مراجعه به آن ها، بهترین غذاهای شمالی را تجربه کنید. هتل هایی مثل دهکده توریستی ملل شاندرمن، راتینس، را معرفی کردیم تا اقامتی خوش داشته و در نهایت در ارتباط با ییلاق های اولسبلانگاه، سوئه چاله، ملومه و بسیاری از جاذبه های گردشگری و سوغات ماسال توضیحاتی ارائه کردیم تا راهنمای سفر به ماسال با ماشین شخصی برای شما باشد و چند روزی بدون دغدغه، در آن جا به تفریح بپردازید.

چرا ماسال؟

ماسال یکی از زیباترین و وسیع ترین ییلاقات شمال کشور محسوب می شود که دارای تنوع مناطق جلگه ای، جنگلی، و کوهپایه ای است. به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد در تمام فصول سال شاهد بارندگی در این منطقه هستیم. همین امر باعث شده تا این شهر بالاتر از ابرها قرار بگیرد. به همین علت به بهشت گمشده گیلان مشهور شده است. در گذشته ماسال بخشی از تالش با گویشی تالشی محسوب می شده است در حالی که اکنون شهرستانی جدا با تقسیم بندی های مخصوص به خود است.

سفر به ماسال با ماشین شخصی یا تور؟

با وجود تورهای تفریحی که برای مناطق ییلاقی وجود دارد، برخی علاقمند به سفر با وسیله شخصی خود هستند. یکی از دلایلی که افراد دوست دارند با ماشین خود به سفر بروند این است که می توانند کلیه وسایل مورد نیاز خود را در ماشین گذاشته و در طول سفر، هر زمان به وسیله خاصی نیاز داشتند به راحتی از آن استفاده کنند. مزیت دیگری که سفر با وسیله نقلیه شخصی دارد این است که در هر قسمت از سفر که اراده کنید می توانید توقف داشته و از مناظر و طبیعت لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری ماسال

مسیر سفر به ماسال به قدری جذاب و دیدنی است که توصیه شده است برای رسیدن به ماسال هیچ عجله ای نداشته باشید و از مسیر لذت ببرید. از جمله مناطق دیدنی ماسال می توان به مکان های زیر اشاره کرد:

غار آویشو طولانی ترین و اعجاب انگیز ترین غار می باشد که دارای چشمه ها و چاه های فراوانی است و در فاصله 22 کیلومتری ماسال قرار دارد. 

آبشار رامینه با ارتفاع 10 متر، یکی از بزرگترین و شگفت انگیزترین مناطق دیدنی ماسال محسوب می شود. 

آبشار تولی نسا از روی یک دیوار تقریبا صاف به دریاچه می ریزد. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری 2 ساعته را با ماشین های آفرود طی کنید.

بام سبز منطقه ای رویایی در فاصله یک کیلومتری از ماسال با دید وسیع از تالش، بندر انزلی و صومعه سرا است.

باغ پرندگان تمجیدی، با داشتن تنوع زیادی از زیباترین پرندگان بومی منطقه و همچنین دارا بودن استراحتگاه های مختلف برای اطراق، به بهشتی بر روی زمین تبدیل شده است.

پارک ساحلی، به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه خالکایی به این نام شناخته می شود.

پارک جنگلی ریزه مندان بخشی از جنگل های هیرکانی است که به منظور حفاظت از جنگل های جلگه ای ایجاد شده است و مساحتی 200 هکتاری دارد.

7 ییلاق خوش آب و هوای ماسال

وقتی نام ماسال را می شنویم منطقه ای سرسبز با کوه های سر به فلک کشیده را تصور می کنیم که در ابر و مه غرق شده است. این منطقه شامل ییلاق های زیادی است که با حضور در آن ها، آرامش واقعی را درک می کنید. در ادامه تعدادی از این ییلاقات را معرفی می کنیم:

1. اولسبلانگاه، به معنای درختی در ارتفاع بالا که با خانه های چوبی، زیبایی خیره کننده ای دارد و اگر در ماه های مهر و آبان به این منطقه سفر کنید از دیدن طبیعتی به رنگ زرد، قرمز و نارنجی غرق در لذت خواهید شد.

2. سوئه چاله یا سوچاله دارای خانه های یک یا دو طبقه با سقف های رنگی است که ابرها در لابه لای آن ها شناور هستند.

3. تلارگاه، تلفیقی شگفت انگیز از جنگل، دره، ابر و مه که باعث شده به یکی از زیباترین مناطق ماسال تبدیل شود.

4. ملومه دارای کوه، تپه، دره و دشت سرشار از درخت هایی بکر و زیبا که طبیعتی خارق العاده را برای گردشگران به وجود آورده است.

5. اسپی دشت که به دلیل وجود اسب های وحشی در دشت ها به این نام شناخته می شود. در این ییلاق وقتی به ارتفاعات می روید با اقیانوسی از ابرهای بهم پیوسته مواجه می شوید.

6. شالما با داشتن 5 چشمه آب که به رودهای چلسی و شالما می ریزند به نام سرچشمه معروف شده است.

7. خان بند، منطقه ای است که به دلیل اینکه در مرز گیلان و اردبیل قرار دارد، حرکت سریع ابرها را در آن شاهد هستیم.

سوغات و هدیه های ماسال

اگر در سفرهای خود به دنبال تهیه یادگاری و سوغاتی هستید، با سفر به ماسال می توانید با دست پر به شهر خود بازگردید. 3 نمونه از سوغاتی های معروف این شهر عبارتند از:

زرین نان: نان سنتی گیلانی که از آرد برنج، شکر، گردو، زردچوبه، دارچین و… تشکیل شده و روی سنگ های داغ پخته می شود.

لباس های پشمی: که می توانید برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

صنایع دستی چوبی

وسایل مورد نیاز برای سفر به ماسال با ماشین شخصی

از جمله تجهیزاتی که باید همراه داشته باشید، زنجیر چرخ است زیرا ماسال یک شهر شمالی و کوهستانی، همراه با بارندگی های فراوان است و احتمال لغزنده بودن جاده وجود دارد. 

  • همراه داشتن لباس گرم جزو ضروریات محسوب می شود زیرا ماسال آب و هوای خنکی دارد.
  • وسیله های ایمنی مربوط به خودرو مانند لاستیک زاپاس و جعبه ابزار حاوی ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر احتمالی ماشین
  • زیر انداز برای توقف در دامان طبیعت
  • بنزین و…

موارد بالا، جزو لوازم مورد نیاز برای این سفر دل انگیز محسوب می شود.

بهترین هتل ها و اقامتگاه های ماسال

در سفر به ماسال اگر قصد اقامت چند روزه داشته و در این مدت نمی خواهید در چادر بمانید، نیاز است که با هتل ها و اقامتگاه های این شهر آشنا شوید تا بتوانید انتخابی عالی برای زمان های استراحت خود داشته باشید. 

  • دهکده توریستی ملل شاندرمن، بهترین تجربه سفر
  • راتینس، اقامتی مجلل و لاکچری
  • آریانا، هتلی با صرفه اقتصادی

بهترین رستوران های ماسال

مهمترین اصلی که در سفر باید رعایت شود، سالم ماندن است که با انتخاب رستوران هایی که از بهترین و با کیفیت ترین مواد برای تهیه غذاهای خود استفاده می کنند، سلامت خود و عزیزانتان را می توانید حفظ کنید. در زیر به معرفی تعدادی از رستوران های خوشنام ماسال می پردازیم.

  • رستوران خزر با 30 سال سابقه ارائه دهنده انواع غذاهای محلی گیلانی و غذاهای اصیل ایرانی است.
  • رستوران یادگار پدر، در بخش شاندرمن ماسال قرار دارد که علاوه بر رستوران، تعدادی سوئیت برای اقامت مهمانان دارد. در این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی و شمالی غذاهای تایلندی هم سرو می شود.
  • رستوران راتینِس، یک فضای عالی و شیک برای صرف غذا با منو ایرانی و فرنگی می باشد.
  • رستوران شکم پر که صاحبین آن قصد دارند از مزه ها برایتان خاطره بسازند، انواع غذاهای گیلانی را با بهترین مواد ارگانیک ارائه می دهند.

و…

سخن آخر

سفر به شمال همیشه برای ایرانیان جذاب و سرشار از حس خوب و آرامش بوده است. مخصوصا اگر هدف سفر به ماسال دیدن جاذبه های گردشگری مانند قلعه کول، غار آویشو، آبشار رامینه، آبشار تولی نسا، بام سبز و… باشد. از نکاتی که پیش از سفر باید بررسی کرده و برای آن برنامه ریزی کنید، تهیه لیست کاملی از وسایل لازم و ضروری طی سفر و انتخاب مکان اقامتی در مقصد است.

در این مقاله مکان های تفریحی، بهترین رستوران ها و هتل ها را معرفی کردیم تا راهنمای سفر به ماسال با ماشین شخصی برای شما باشد. با مراجعه به ویلا لفور می توانید بهترین ویلا و مکان اقامتی را برای خود در خطه سرسبز شمال انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]