اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206297491023290
در دسترس نیست

معرفی 7 نمونه از منزلگاه های سنتی شمال

بهترین اقامتگاه بوم گردی شمال

کد: 140206297491023290

، سوادکوه , (اخبار رسمی): اقامتگاه سید کلا در منطقه سوادکوه، نزدیک به سدلفور، کلبه چوبی الیزه، تیکیش زیبا در تنکابن، دهکده شاندرمن در ماسال همیشه زیبا و ... جزو بهترین اقامتگاه های بوم گردی محسوب می شوند که می توان با توجه به امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهند، یکی از آن ها برای سفری دلچسب و شیرین انتخاب کنید.

بهترین اقامتگاه بوم گردی شمال
بهترین اقامتگاه بوم گردی شمال

برای فرار از زندگی شلوغ و پرهیاهوی شهری و بدست آوردن آرامش می توان چند روزی را در یکی از اقامتگاه های بوم گردی شمال اسکان داشته و از طبیعت بکر و سرسبز آن منطقه استفاده کرد.

این روزها با وجود شلوغی و هیاهوی شهرنشینی، بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن جایی هستند تا چند روزی به استراحت و دریافت آرامش بپردازند. سفر به مناطق جنگلی و اسکان در مناطق بوم گردی و سنتی جنگلی، می تواند تجربه ای لذت بخش از زندگی در طبیعت بکر و ناب شمال را برایتان به همراه داشته باشد. در ادامه چند نمونه از منزلگاه های سنتی به همراه امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهند مانند اقامتگاه سیدکلا، الیزه، تیکیش، شاندرمن و … را معرفی می کنیم تا بتوانید برای سفر لذت بخش خود بهترین اقامتگاه بوم گردی شمال را پیدا کرده و با اجاره کلبه در لفور و یا سایر شهرهای شمالی، خاطره ای شیرین برای خود و خانواده تان بسازید.

معرفی 7 نمونه از بهترین اقامتگاه های بوم گردی شمال 

طبق نظر مسافران و گردشگران مختلفی که به شهرهای شمالی سفر می کنند، تعدادی از محل های اسکان انتخاب شده اند تا به عنوان بهترین اقامتگاه بوم گردی شمال معرفی شوند که عبارتند از:

1. اقامتگاه بومگردی سیدکلا

سید کلا یک روستای سرسبز در استان مازندران و منطقه سوادکوه است که در 17 کیلومتری شهر شیرگاه قرار دارد. از جاذبه های دیدنی این منطقه به جنگل و سد لفور، آبشار ترز، آبشار پلنگ دره، پل شاه عباسی، آبگرم طبیعی ازرو و … می توان اشاره کرد. بهترین زمان سفر به این روستای بکر و سرسبز فصل های بهار و تابستان است زیرا این روستا دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد. 

با اجاره کلبه در لفور می توانید اقامتی چند روزه در این منطقه داشته و از طبیعت دلچسب و مناظر دیدنی آن مانند آبشار ترز لذت ببرید. آبشار ترز در هفت کیلومتری روستای سیدکلا و در منطقه لفور قرار داشته که دارای 18 متر ارتفاع است. 

امکاناتی که در کلبه های سوئیسی این منطقه وجود دارد عبارتست از:

  • تراس بزرگ رو به شالیزار
  • اتاق خوابی با تخت دو نفره
  • کلبه نوساز مبله با تمام امکانات
  • وجود منقل در داخل حیاط
  • ننو دو نفره در حیاط
  • ظرفیت حداکثر 6 نفر
  • 15 دقیقه فاصله با سد لفور

2. اقامتگاه کلبه چوبی الیزه

این اقامتگاه دنج و باصفا در منطقه ای بین شیرگاه و بابل، در دل جنگل های سرسبز مازندران واقع شده است.

این مجموعه 5 کلبه با ظرفیت های مختلف، سفره خانه سنتی و آشپزخانه، تراس هایی با چشم انداز جنگل و فاصله کم تا دریای کاسپین دارد. بهترین زمان سفر به این اقامتگاه بهار و پاییز است. از جاذبه های این منطقه می توان به آبشارهای تیرکن، گزو، کیمون، دریاچه سد شیاده، آبگرم طبیعی ازرو، آب بندان رمنت و… می توان اشاره کرد. بیشتر کلبه ها در این منطقه از نوع سوئیسی بوده و نزدیک بودن به منطقه شهری و امکانات مدرن و از همه مهم تر فضای سبز و زیبای اطراف باعث شده تا این اقامتگاه بومگردی، مورد انتخاب بسیاری از گردشگران مازندران باشد. 

3. اقامتگاه بومگردی تیکیش در تنکابن

تیکیش زیبا در شهر تنکابن، روستای توریستی حاتمسرا قرار دارد که شامل کلبه های تک خواب چوبی با بالکن های بزرگ شیشه ای و باربیکیو در داخل تراس است که می توانید از آن برای طبخ ماهی کباب و یا درست کردن چای آتیشی استفاده کنید. اقامتگاه تیکیش همانطور که از نامش پیداست سرزمینی زیباست برای شما که از جنگل های سرسبز و دنج اطراف لذت ببرید. سوییت های این اقامتگاه هیچکدام مجهز به تخت نبوده و همگی کف خواب هستند. اگر دوست دارید از تلفیق سنت و مدرنیته لذت ببرید، انتخابی مناسب تر از اقامتگاه تیکیش نخواهید داشت. از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به جنگل های دوهزار، پارک جنگلی، مرداب نشتارود، چشمه آب گرم فلکده و دشت دریاسر اشاره کرد 

اقامت در این کلبه های زیبا بدون حیوانات خانگی امکان پذیر است.

4. اقامتگاه بومگردی شاندرمن

شاندرمن زیبا در استان گیلان و در 9 کیلومتری ماسال و روستای بی تم قرار دارد.

دهکده شاندرمن که عنوان بهترین اقامتگاه بومگردی را به خود اختصاص داده است، دارای 12 ویلا دوبلکس با حیاط گلکاری شده و منظره زیبای شالیزارهای سرسبز و کوه و جنگل است. یکی از ویژگی های منحصر بفرد این دهکده اقامتی، دارا بودن اینترنت وایرلس است. در این منطقه بوم گردی می توانید مواد غذایی تازه و ارگانیک را تهیه کرده و در آشپزخانه آنجا به طبخ غذا بپردازید. به دلیل سردسیر بودن منطقه ماسال، بهترین زمان سفر به این منطقه از اواسط بهار تا اواخر تابستان است، اما توجه داشته باشید حتی برای سفر به این منطقه در تابستان هم لباس گرم به همراه خود ببرید. 

5. اقامتگاه بومگردی کلبه عادل بابل

در 41 کیلومتری جنوب بابل به سمت بابل کنار، در دهستان درازکلا و روستای تیرکن، روستای ییلاقی سرسبزی در میان جنگل های هیرکانی قرار دارد که در آن دهکده ای با کلبه های چوبی برای اقامت مسافران ساخته شده است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و دست نخورده ای که دارد، یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری منطقه محسوب می شود. بر خلاف تصور عموم از کلبه های چوبی که بر روی درخت واقع شده اند، در این اقامتگاه با کلبه هایی تماما چوبی بر روی آب مواجه می شوید. 

در این اقامتگاه کلبه ای به صورت VIP وجود دارد که در منطقه ای بالاتر از سایر کلبه ها قرار گرفته و هیچ اقامتگاه دیگری در اطرافش نیست و تا چشم کار می کند مناظر شگفت انگیز و سرسبز جنگلی را مشاهده می کنید. 

امکانات رفاهی کاملی مانند سیستم سرمایش، گرمایش، یخچال، کابینت، سینک، سرویس بهداشتی و آب و برق در این کلبه ها وجود دارد. اقامتگاه عادل، 3 کلبه چوبی دارد که یکی از آن ها بدون تخت و دو تای دیگر مجهز به تخت های دونفره است. در هر کدام از این کلبه ها یک تراس اختصاصی با میز و صندلی چوبی دارد که می توانید در آن به استراحت پرداخته و از زیبایی طبیعت لذت ببرید. علاوه بر آن آلاچیق چوبی که در محوطه این اقامتگاه وجود دارد می تواند لذت یک دورهمی دلچسب را به صرف چای آتیشی برایتان به ارمغان آورد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه، فصل های بهار و پاییز است. از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به چشمه آب معدنی سنگ بن، هفت آبشار تیرکن، سد لفور، جنگل جوارم، سد سنبل آباد و … اشاره کرد.

6. کلبه چوبی کومه

اقامتگاه بومگردی کومه در منطقه خوش آب و هوای خلیل شهر در حوالی بهشهر استان مازندران واقع شده که شامل 8 کلبه چوبی است. بعضی از آن ها به سبک سنتی و برخی دیگر به شیوه ای مدرن ساخته شده اند و حتی امکاناتی مانند جکوزی دارند. یکی از این کلبه ها تخت دارد و بقیه آن ها به صورت کف خواب هستند و باید از رختخواب های سنتی استفاده شود. برخی از کلبه ها سرویس بهداشتی اختصاصی دارند و برخی دیگر به صورت هر دو کلبه، یک سرویس اشتراکی دارند. امکاناتی که در این اقامتگاه وجود دارد شامل اسب سواری، دوچرخه سواری، سافاری، جنگل نوردی و طبخ غذا در طبیعت است. از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به آبشارهای شرشری، سنگ نو، چشمه های باداب سورت، پارک جنگلی عباس آباد، تالاب میانکاله، باغ چشمه عمارت، کاخ صفی آباد، غار علی تپه و … اشاره کرد. 

7. کلبه زانوس 

کلبه های سوئیسی زانوس با 9 واحد در شهر نوشهر مازندران و منطقه کوهستانی کجور و روستای زانوس واقع شده اند که با قرار گرفتن در میان جنگل های هیرکانی، تجربه یک سفر خاص و دلچسب را برای شما فراهم می کند. دهکده گردشگری زانوس با فاصله 75 کیلومتری از دریا، شامل دو قسمت کوهستانی و جلگه ای است که با اقامت در آن می توانید هم از منظره دریا و ساحل استفاده کنید و هم از ویو جنگلی لذت ببرید. در این شهر اگر در مناطق مرتفع تر اسکان داشته باشید، شاهد آب و هوای سرد و کوهستانی خواهید بود و با نزدیک شدن به دریا، هوای گرم تر و شرجی تری را تجربه خواهید کرد. امکانات این مجموعه شامل تخت دو نفره ، باربیکیو، آشپزخانه، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام است. این مجموعه امکان تهیه غذا برای مسافران را نداشته و باید حتما مواد غذایی به همراه داشته باشید.

سخن نهایی

در سفر به شمال به دلیل تنوع مناطق گردشگری، انتخاب یک محل اسکان خوب و زیبا که بتواند نیازهای شما را تامین کند کار سختی است. در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از منزلگاه های سنتی و دنج که مورد استقبال مسافران زیادی قرار گرفته است مانند کلبه زانوس، اقامتگاه کومه، کلبه عادل بابل و … را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین اقامتگاه بوم گردی شمال را از میان آن ها انتخاب کنید. با مراجعه به سایت ویلا لفور می توانید با اطمینان خاطر بهترین کلبه های چوبی و ویلاهای زیبا را در مناطق جنگلی برگزینید و سفری لذت بخش را برای خود و همراهانتان برنامه ریزی نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]