اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205247437318768
در دسترس نیست

معرفی انواع یونیت هیتر

کد: 140205247437318768

، چهاردانگه , (اخبار رسمی): برای دریافت اطلاعات بیشتر و لیست قیمت انواع یونیت هیتر به سایت شرکت سارایئل نسیم مراجعه فرمایید.

معرفی انواع یونیت هیتر
معرفی انواع یونیت هیتر

یونیت هیتر چیست

"یونیت هیتر" به دستگاه ها یا واحدهایی در سیستم های گرمایش مرتبط با تهویه مطبوع (HVAC) گفته می شود که وظیفه تولید حرارت برای گرمایش هوا را دارند. این دستگاه ها به طور عمده به منظور افزایش دمای هوا در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

یونیت های هیتر در انواع مختلفی و با استفاده از منابع گرمایش متنوع مانند گاز طبیعی، الکتریسیته، روغن و غیره ساخته می شوند. این دستگاه ها می توانند در اندازه ها و طراحی های مختلفی ساخته و در مکان های مختلفی نصب شوند، از جمله ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و دیگر انواع ساختمان ها.

در کل، "یونیت هیتر" یک قطعه از تجهیزات HVAC است که وظیفه تولید حرارت برای افزایش دمای هوا در محیط های داخلی را دارد.

شرکت سارایئل نسیم طراح و تولید کننده انواع سیستم های تهویه مطبوع

انواع

انواع یونیت های هیتر در سیستم های تهویه مطبوع (HVAC) متنوع هستند و می توانند با توجه به نوع منبع حرارت و نیازهای مختلف محیط ها، شکل ها و اندازه های متفاوتی داشته باشند. در زیر تعدادی از انواع یونیت هیتر را ذکر می کنیم:

یونیت هیتر الکتریکی

یونیت هیتر الکتریکی یک نوع دستگاه گرمایشی در سیستم های تهویه مطبوع (HVAC) است که برای تولید حرارت از تغذیه الکتریکی استفاده می کند. این دستگاه ها از عناصر گرمایی الکتریکی برای ایجاد حرارت و گرمایش هوا یا فضای داخلی استفاده می کنند. این دستگاه ها به طور معمول در ساختمان ها و فضاهایی که به دلیل عدم دسترسی آسان به منابع گاز یا سوخت فسیلی، ترجیح می دهند از برق به عنوان منبع حرارت استفاده کنند، مورد استفاده قرار می گیرند.

عناصر گرمایی الکتریکی درون یونیت هیتر الکتریکی ها از جنس مقاومت الکتریکی هستند و با تولید جریان الکتریکی، مقاومت خود را داغ می کنند و در نتیجه حرارت تولید می کنند. هوا از طریق این عناصر گرمایی عبور کرده و گرم می شود تا به فضای داخلی تحویل داده شود.

یونیت هیتر الکتریکی به دلیل سادگی کارکرد، عدم نیاز به منابع گاز و احتمال کمتری از آلودگی هوا معمولاً در منازل کوچک، دفاتر و فضاهای کوچک تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما به علت هزینه بالای برق نسبت به منابع گازی، در مقیاس بزرگتر یا در مناطقی که قیمت برق بالا است، ممکن است اقتصادی نباشد.

یونیت هیتر آبگرم

یونیت هیتر آبگرم یک نوع تجهیزات گرمایشی در سیستم های تهویه مطبوع و تأمین آب گرم برای مصارف مختلف است. این دستگاه ها به منظور گرم کردن آب برای استفاده در سیستم های گرمایشی، آب گرم شیرین (آب گرم مصرفی)، یا تأمین آب گرم به منظور استفاده های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

در سیستم های گرمایش مرکزی، یونیت هیتر آبگرم معمولاً با استفاده از منابع حرارتی مانند بویلر ها یا دیگ ها، آب را گرم می کند و سپس آن آب گرم را از طریق یک سیستم لوله کشی به رادیاتورها یا فن کویل ها در فضاهای داخلی منتقل می کند تا گرمای مورد نیاز را تأمین کند. همچنین، این دستگاه ها می توانند برای تأمین آب گرم شیرین در خانه ها، هتل ها، مجتمع های مسکونی و ساختمان های تجاری استفاده شوند.

یونیت هیتر آبگرم ممکن است در انواع مختلفی طراحی شده باشد که شامل بویلرهای گازی، الکتریکی، روغنی، یا ترکیبی از این منابع باشند. همچنین، این دستگاه‌ها به عنوان یک جزء از سیستم های ذخیره و تأمین آب گرم مصرفی نیز در مکان های عمومی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

یونیت هیتر بخار

یونیت هیتر بخار یک نوع تجهیزات گرمایشی در سیستم های تهویه مطبوع و صنعتی است که با استفاده از بخار آب به منظور افزایش دما و تأمین گرما به فضاها یا فرآیندهای مختلف استفاده می شود. این دستگاه ها معمولاً در صنایع و ساختمان هایی با نیاز به گرما و بخار برای فرآیندهای تولیدی و صنعتی استفاده می شوند.

یونیت هیتر بخار عمدتاً با استفاده از یک بویلر یا دستگاه تولید بخار که معمولاً آب را تحت فشار بالا تبدیل به بخار می کند، کار می کند. این بخار سپس به سیستم های لوله کشی منتقل می شود تا در فرآیندهای مختلف استفاده شود. به طور مثال، در صنایع شیمیایی، نیروگاه ها، تولید برق، تولید غذا، و دیگر فرآیندهای صنعتی، بخار برای گرم کردن مواد، تولید انرژی، پخت و پز، و بسیاری دیگر از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه ها به دلیل قابلیت تأمین حرارت بالا، کارایی، وسعت کاربردها و نیز امکان انتقال حرارت در فواصل بلند، در بسیاری از صنایع و فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان