اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205257439719309
در دسترس نیست

بررسی علل گرانی لوازم یدکی خودرو های داخلی و خارجی

چرا لوزام یدکی خودرو گران شده

کد: 140205257439719309

، (اخبار رسمی): در حال حاضر، نقص در نظارت‌ها و افزایش قیمت قطعات لوازم یدکی اتومبیل، مردم را با مشکلاتی در خرید این محصولات مواجه کرده است. البته مسئولان این حوزه افزایش قیمت را به علت افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌های مواد اولیه توجیه می‌کنند،

چرا لوزام یدکی خودرو گران شده
چرا لوزام یدکی خودرو گران شده

افزایش چشمگیر نرخ ارز و سایر ارزها، موقعیت قیمتی لوازم یدکی اتومبیل را در بازار به تغییر کشانده است تا جایی که از ابتدای سال جاری، لوازم یدکی با افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی نسبت ........

بازار قطعات یدکی مانند سایر بازارها همراه با نوسان نرخ ارز با تنش قیمت شدیدی روبرو شده است، حتی با تحقیق در وب‌سایت‌های فروش می‌توان به این افزایش قیمت پی برد.

از ابتدای سال جاری باز هم در بازار قطعات یدکی صدای هیاهوی کمبود و احتکار برخی از محصولات به گوش می‌رسد.

از غیرمعقولی قیمت ها در بازار خودرو که بگذریم به سراغ بحران قیمت در بازار لوازم یدکی خودرو می‌رسیم. افزایش حدود ۳۰۰ درصدی قیمت خودرو در طی دو سال اخیر دلیلی بر افزایش هر قطعه از این وسایل نقلیه شده است.

با وجود وعده‌های متعدد دولت در خصوص کنترل قیمت خودرو و تلاش برای ایجاد انصاف در آن، همچنان شاهد افزایش بسیار بالای قیمت خودرو در کارخانه و بازار مصرف هستیم.

تحلیلگران باور دارند؛ قیمت لوازم یدکی اتومبیل تحت تأثیر عواملی کلی قرار می‌گیرد . معمولا  اجزای یدکی  از چهار ماده اولیه اصلی یعنی مس، آلومینیوم، ورق‌های فولاد و محصولات پتروشیمی تشکیل شده‌اند. تغییرات در این مواد اولیه نیز وابسته به نرخ دلار میباشد . افزایش آنها بر اساس نرخ ارز اتفاق می‌افتد که لازم است این افزایش از این زاویه مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر، نقص در نظارت‌ها و افزایش قیمت قطعات لوازم یدکی اتومبیل، مردم را با مشکلاتی در خرید این محصولات مواجه کرده است. البته مسئولان این حوزه افزایش قیمت را به علت افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌های مواد اولیه توجیه می‌کنند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا باید محصولاتی که در انبار موجود هستند با قیمت فعلی به بازار عرضه شوند؟

عوامل افزایش قیمت قطعات اتومبیل هزینه قطعات یدکی اتومبیل به طور مستقیم به قیمت خودرو وابسته است، زیرا این قطعات توسط شرکت‌هایی تولید می‌شوند که برای خودروسازان قطعه تامین می‌کنند. بنابراین، هنگامی که قیمت خودرو افزایش می‌یابد، تولیدکنندگان قطعات نیز سریعاً قیمت‌های خود را بررسی می‌کنند و افزایش قیمت را به بازار منتقل می‌کنند.

احمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران اظهار داشت: با افزایش نرخ دلار و مشکلات پیچیده واردات قطعات یدکی اتومبیل، بازار قطعات یدکی این صنعت با چالش‌های جدیدی مواجه شده است. بازار قطعات یدکی اتومبیل نیز همانند دیگر بازارها تحت تأثیر نوسانات قیمت ارز قرار دارد.

افزایش چشمگیر نرخ ارز و سایر ارزها، موقعیت قیمتی لوازم یدکی اتومبیل را در بازار به تغییر کشانده است تا جایی که از ابتدای سال جاری، لوازم یدکی با افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران تأکید کرد: مورد دیگری که در این بازار بسیار حائز اهمیت است، افزایش قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی است.

وی اظهار کرد: افزایش حقوق کارگران، بیمه و سایر هزینه‌های جانبی نیز عامل دیگری بر افزایش قیمت‌های محصولات در بازار قطعات یدکی است.

ممکن است برخی مواقع قطعات با قیمت تمام شده به دست مشتریان برسند، اما در عین حال، بازار رقابتی تعیین‌کننده نهایی قیمت‌ها در حوزه قطعات یدکی اتومبیل است. تعادل عرضه و تقاضا نقش کلیدی در تعیین نهایی قیمت‌ها در بازار قطعات یدکی اتومبیل ایفا می‌کند. اما متأسفانه مسائل اداری و بروکراسی در مسیر واردات به بازار، اصلی‌ترین مانع در عرضه به موقع و با قیمت مناسب به بازار می‌باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران به این نکته اشاره کرد: شماره شناسایی کالا و کد رهگیری، دو مؤلفه است که توسط تولیدکنندگان یا واردکنندگان بر روی محصولات درج می‌شوند و به عنوان نشانی اصالت محصول عمل می‌کنند. اما با افزایش قیمت ارز و مشکلات وارداتی قطعات یدکی اتومبیل، این بازار با چالش‌های جدیدی مواجه شده است. مشکلات بیهوده در این زمینه، عرصه‌ای چالش‌برانگیز در خصوص انجام ترخیص و تعیین قیمت نهایی محصولات در بازار قطعات یدکی اتومبیل ایجاد کرده است.

سهم تقلبی‌ها در بازار لوازم یدکی ریاست اتحادیه فروشندگان قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران درباره محصولات نامناسب در بازار لوازم یدکی و جمع‌آوری قطعات و لوازم یدکی بدون شناسه نیز گفت:در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سال ۱۳۹۲ تصویب شد، آمده است که تشخیص و پیگیری محصولات خارجی که با رعایت فرآیندهای قانونی وارد کشور می‌شوند و همچنین تفکیک آن‌ها از محصولات قاچاق یا بدون مجوز‌های لازم، مانند محصولات جعلی، تقلبی و نامناسب و نااستاندارد، به شرط ارائه گواهی دریافت شناسه و شناسه رسمی وابسته است.

او درباره چالش‌های اجرای این قانون نیز توضیح داد: شناسه محصول و کد پیگیری دو عامل هستند که بر روی محصول توسط تولیدکننده یا واردکننده نصب می‌شود و نشان‌دهنده اصالت محصول می‌باشند.

این کارشناس فعال در این صنف گفت: چالش اول این است که آیین‌نامه‌ها و مقررات بخش اجرایی، دامنه اجرای این قانون را گسترش داده‌اند، چالش دوم عدم تأمین کامل زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون و چالش سوم نیز انتخاب راه اشتباه برای اجرای این قانون است.

ریاست اتحادیه فروشندگان قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران با تأکید بر اینکه باید تفاوتی بین قانون و اجرا قائل شد، افزود: این قانون به شدت ارزشمند است، اما برای اجرای موثر این قانون، پیش‌نیازهایی لازم است که هنوز فراهم نشده است.

مجتمع سپهر معتبرترین تامین کننده لوازم یدکی خودرو با قیمت مناسب و کیفیت بالا

خرید قطعات یدکی کیا از مجتمع سپهر 

کمپانی کیا موتورز یکی از شرکت‌های قدیمی در زمینه تولید خودرو در کره جنوبی به‌شمار می‌رود که همواره تلاش کرده است تا خودروهای باکیفیت و برتر را برای تمامی اقشار جامعه طراحی و تولید نماید. این شرکت به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان شناخته می‌شود. با تولید خودروهای جذاب و ارائه با کیفیت، لوازم یدکی کیا ،این کمپانی توانسته است به عنوان یکی از 100 برند موفق در سطح جهان معرفی شود. خودروهای کیا موتورز به دلیل استحکام فنی بالا و مشخصات فنی مطلوب، در ایران نیز با استقبال زیادی مواجه شده‌اند.

لوازم یدکی لیفان را از کجا بخریم؟

محصولات لیفان تحت عنوان Lifan Motors در بازار به فروش می‌رسند. با این حال، به دلیل توقف تولید برخی از مدل‌ها، یافتن نمایندگی‌های معتبر و یافتن لوازم یدکی لیفان اصلی کمی دشوار شده است. می‌توان گفت که نمایندگی قطعات لیفان تا حدودی پشتیبانی ضعیفی ارائه می‌دهد. برای درک بهتر این وضعیت، به بازار لوازم یدکی لیفان مراجعه کنید؛ به طور واضح خواهید دید که پیدا کردن حتی کوچکترین قطعه‌ها چقدر زمان‌بر و دشوار است. اگر به هر دلیلی به نمایندگی‌ها دسترسی ندارید و می‌خواهید به سرعت لوازم یدکی مورد نیاز خود را تهیه کنید، می‌توانید به مجتمع تجاری سپهر مراجعه کنید و لوازم یدکی لیفان مورد نیاز خود را به راحتی تهیه کیند .

در نظر داشته باشید که تشخیص قطعات با کیفیت و اصلی از قطعات غیراصلی کاری آسان نیست. بنابراین، انتخاب یک فروشگاه معتبر لوازم یدکی لیفان که بتواند شما را با انواع برندها و کیفیت‌های مختلف آشنا کند، امری بسیار حائز اهمیت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید