اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205297445323363
در دسترس نیست

ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان

کد: 140205297445323363

، (اخبار رسمی): ترمینال کانتینری در بندرهای تجاری نقش مهمی در حفظ سلامت کانتینرها و سهولت مدیریت تخلیه و بارگیری آن‌ها ایفا می‌کند. کانتینرها بعد از تخلیه کشتی در ترمینال تا بارگیری بعدی نگه‌داری می‌شوند.

ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان
ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان
ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان
ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان
ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان
ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان
ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان
ترمینال کانتینری چیست؟ مهمترین بندرهای کانتینری جهان

بندر شانگهای، ساحل تجاری شنژن در چین، لانگ بیچ در ایالات متحده، روتردام در هلند و سنگاپور از مهم‌ترین بندرهای کانتینری جهان به شمار می‌روند که در این متن به شرح ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم. اگر چند دقیقه از وقتتان را برای مطالعه این مطلب اختصاص دهید، اطلاعات مفیدی از «ترمینال کانتینری چیست» و اهمیت آن به دست خواهید آورد.

ترمینال کانتینری؛ فضای تجاری بندر برای مدیریت استراتژیک حمل‌ونقل

پایانه‌های بندرها یکی از فضاهای مهم برای نگه‌داری و انبار کردن کانتینرهای پر و خالی به شمار می‌روند. در پایانه کانتینری فضای مناسب برای تعمیر و نگه‌داری کانتینرها در اختیار خطوط بین‌المللی قرار می گیرد تا زمان حمل‌ونقل بعدی و یا ترخیص و خروج کالا از بندر کانتینرها برای ارسال کالا نگه‌داری می‌شوند.

وجود ترمینال کانتینری تاثیر پررنگی بر تسهیل فرآیند تخلیه و بارگیری محموله‌ها و لجستیک بندرهای می‌گذارد؛ برای اطلاع از مراحل گمرکی محموله‌ها با شرکت حمل و نقل بین المللی تماس بگیرید.   

نقش ترمینال کانتینری بندرها در تسهیل مدیریت حمل‌ونقل دریایی

با وجود نقش مهم حمل‌ونقل دریایی در انتقال محموله‌‌ها، همه کشورهای جهان به سواحل تجاری دسترسی ندارند؛ بنابراین دسترسی به شبکه کانتینری برای تسهیل در امور انتقال محموله‌ها ضروری به شمار می‌رود. بسیاری از کشورهای اروپایی ساحل تجاری ندارند؛ به همین دلیل بخش عظیمی از روابط تجاری آن‌ها با کشورهای صنعتی و آبی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. هزینه و شرایط حمل‌ونقل در خطوط آبی برای این کشورها دشوارتر از سایرین است. 

کشورهایی با دسترسی به آب‌های آزاد برای استفاده از حمل‌ونقل دریایی شرایط بهتری در پیش دارند. برای مثال ارسال بار از امارات، هند و قطر با استفاده از خطوط دریایی امکان‌پذیر است. 

بندرهای تجاری تجهیزات و دستگاه‌های لازم برای انتقال بارگیری و تخلیه کانتینرها مثل جرثقیل‌های ویژه به نام Gantry crane را دارند تا جابجایی کالاها با سهولت بیشتری انجام شود. انتقال محموله‌هایی شامل ماشین‌آلات صنعتی نیازمند تجهیزاتی مثل جرثقیل در بندرها هستند؛ این تجهیزات صنعتی برای تخلیه و بارگیری محموله‌های انتقالی در شبکه ترانزیت نیز استفاده می‌شوند. به‌عنوان مثال اگر شما قصد صادرات به ترکیه را داشته باشید، می‌توانید از این تجهیزات بهره‌ گیرید. جرثقیل‌های انتقال بار توسط سرنشین برای برداشتن کانتینر از سطح کشتی و قرار دادن در وسیله حمل‌ونقل دیگر کاربرد دارند. 

۴ مورد از مهم‌ترین ترمینال‌های کانتینری جهان را بشناسید

در ترمینال‌های نگه‌داری وسایل انتقال محموله، خدماتی مانند نگه‌داری و تعمیر کانتینر عرضه می‌شود. نگه‌داری کانتینرها بدون ایجاد آسیب در دیواره و کف از اهمیت بالایی برای ارسال کالا با شناورهای آبی برخوردار است. احتمال جذب رطوبت توسط کالا در انتقال بار با کشتی افزایش می‌یابد. برای مثال صادرات سیمان به ترکیه یکی از محموله‌های حساس به رطوبت است که بعد از تماس با آب خاصیت خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین تعمیر و نگه‌داری مناسب کانتینرها در کاهش زیان مالی بازرگان موثر هستند. 

همچنین مدیریت عملیات گمرکی و بررسی اسناد و کالاهای وارداتی از نقش‌های ترمینال کانتینری در تسهیل امور مربوط به جابجایی کالاها به شمار می‌روند. در این بخش ۴ مورد از مهم‌ترین سواحل تجاری و کانتینری جهان را معرفی می‌کنیم. 

۱. بندر لانگ بیچ در ایالات متحده؛ یکی از بزرگ‌ترین ترمینال‌های کانتینری در جهان

بندر لانگ بیچ یکی از بندرهای مهم بین‌المللی است که جابجایی محموله‌های حاوی نفت خام، پلاستیک، لباس و وسایل الکترونیکی از این بندر بزرگ در آمریکا انجام می‌شود. این بندر تجاری در آمریکا هرساله خدمات مربوط به بیش از ۶.۸ میلیون کانتینر ۲۰ فوتی را در اختیار بازرگانان قرار می‌دهد. 

ارزش کل محموله‌های انتقال یافته از بندر لانگ بیچ در سال ۲۰۲۲، ۱۸۰ میلیارد دلار است که وزن آن تقریبا ۸۲.۳ میلیون تن برآورد شده است. این بندر بزرگ جهانی به وسعت ۷۶۰۰ هکتار زمینی و آبی مکان مناسبی برای ۶ محوطه کانتینری فراهم کرده است. لانگ بیچ بعد از بندر لس آنجلس دومین بندر شلوغ ایالات متحده است که در جمع ۲۰ بندر تجاری بین‌المللی برای حمل انواع کانتینرها استفاده می‌شود. 

۲. بندر روتردام در هلند؛ یکی از متراکم‌ترین سواحل تجاری اروپا

بندر روتردام بزرگ‌ترین ترمینال کانتینری تجاری اروپا در کشور هلند است که به‌عنوان دروازه اروپا نیز شناخته می‌شود. به دلیل وجود رودخانه بزرگ در این بندر، حجم بالایی از محموله‌ها به این روش جابجا می‌شوند. بندر روتردام یکی از بزرگ‌ترین بندهای تجاری جهان به شمار می‌رود؛ همین‌طور میزان صادرات و واردات از این بندر تجاری مهم هلند به دلیل وجود راه‌آهن افزایش یافته است. 

موقعیت استراتژیک ترمینال کانتینری روتردام باعث افزایش کاربردها و خدمات این منطقه علاوه‌بر داشتن خدمات حمل‌ونقل دریایی شده است. به‌طور کلی بندر روتردام به‌عنوان دروازه اروپا شناخته می‌شود که بسیاری از کشورهای اروپایی از طریق این بندر فعالیت تجاریشان را گسترش داده‌اند.

۳. بندر سنگاپور؛ یکی از ترمینال‌های کانتینری آسیا با موقعیت جغرافیایی ممتاز

دومین بندر جهان پس از بندر شانگهای سنگاپور است که یکی از مهم‌ترین قطب‌های تجاری در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. این بندر یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز مربوط به خدمات حمل‌ونقل دریایی به‌ویژه ترانشیپ به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۷.۲ میلیون TEU را تخلیه و بارگیری کرده است. پیش بینی می‌‌شود که این بندر تا سال ۲۰۴۰ به بزرگترین بندر تجاری جهان با ظرفیت ۶۰ میلیون کانتینر TEU تبدیل خواهد شد. 

۴. بندر شنژن در چین؛ یکی از مهم‌ترین بندرهای تجاری آسیا

رتبه چهارم از بزرگ‌ترین پایانه‌های کانتینری جهان به شنژن در چین تعلق می‌گیرد. این بندر کانتینری تامین‌کننده بخش عظیمی از تجارت چین به شمار می‌رود. بندر شنژن ۱۳۰ مسیر بین‌المللی را پوشش می‌دهد و بخش مهمی از صادرات و واردات تجارت چین را بر عهده دارد. 

سرویس‌دهی به ۵۰ خط دریایی بین‌المللی توسط این بندرگاه انجام می‌شود؛ به‌طورکلی بندر شنژن ۲۵۰ کیلومتر خط ساحلی را پوشش می‌دهد.  سالانه بیش از ۱۰ هزار کشتی در بندر شنژن بارگیری و تخلیه می‌شوند.  

۵. بندر شانگهای؛ بزرگ‌ترین پورت دنیا

بندر شانگهای با داشتن ۵ منطقه کاری به بزرگ‌ترین پورت تجاری جهان تبدیل شده است. شلوغ‌ترین بندر جهانی شامل ۱۲۵ اسکله و ۳ منطقه مهم بندر کانتینری به نام‌های Wusongkou، Waigaoqiao و Yangshan است. ظرفیت جابه‌جایی این بندر در سال حدود ۷۴۴ میلیون تن است و به عبارتی امکان جابه‌جایی ۴۰ میلیون TEU را فراهم می‌کند.

هانزا؛ عرضه‌کننده خدمات حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی 

در این مقاله به معرفی «ترمینال کانتینری چیست» و بزرگ‌ترین پایانه‌های کانتینری جهان پرداختیم. بندر شانگهای، بندر شنژن در چین، بندر سنگاپور در سنگاپور، بندر روتردام در هلند و لانگ بیچ در آمریکا از مهم‌ترین ترمینال‌های کانتینری در جهان به شمار می‌روند. در این پایانه‌ها برای مدیریت بهتر خدمات حمل دریایی و لجستیک، کانتینرها انبار و نگه‌داری می‌شوند.  

در ترمینال کانتینری جرثقیل و ابزارهایی برای تخلیه و بارگیری محموله‌ها در اختیار بازرگانان قرار می‌گیرد. به‌طورکلی ترمینال کانتینری به مدیریت نگه‌داری کانتینرها و وسایل حمل‌ونقل کمک می‌کنند. حمل‌ونقل دریایی یکی از خطوط جابجایی مناسب کالا است که هزینه کمتر و سهولت بیشتر نسبت به روش‌های دیگر دارد. 

هانزا به‌عنوان یک ایجنت کشتیرانی خدمات مربوط به ترمینال کانتینری را برای بازرگان به‌عنوان یک رابط برقرار می‌کند. برای تماس با هانزا و استفاده از خدمات آن به سایت هانزا مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده با هانزا ارتباط برقرار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار