اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205317447423234
در دسترس نیست

نرخنامه ترجمه رسمی از سوی قوه قضائیه-هزینه ترجمه رسمی در سال ۱۴۰۲ چه‌قدر است؟

هزینه ترجمه رسمی در سال ۱۴۰۲

کد: 140205317447423234

، (اخبار رسمی): هزینه ترجمه رسمی هر سال توسط اداره امور مترجمان قوه قضائیه تعیین می‌شود. این مبلغ برای هر مدرک به صورت جداگانه است. برای مشاهده هزینه ترجمه رسمی برای هر مدرک، خبر را مطالعه کنید.

هزینه ترجمه رسمی در سال ۱۴۰۲
هزینه ترجمه رسمی در سال ۱۴۰۲

هزینه ترجمه رسمی در سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

در این مطلب که با کمک موسسه ترجمیک نوشته شده است، هزینه ترجمه رسمی در سال ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنیم. قیمت ترجمه رسمی برای هر مدرک، مبلغی ثابت  و معین از سمت قوه قضائیه است و تمام دارالترجمه‌های رسمی مطابق قوانین، ملزم هستند تا از این تعرفه پیروی کنند. مردم عزیز باید توجه داشته باشند که هر هزینه اضافی برای ترجمه رسمی مدارک و دستمزد مترجم رسمی غیرقانونی است. البته این هزینه جدا از هزینه‌های دفتری دارلترجمه است.

تعیین هزینه ترجمه رسمی از سوی قوه قضائیه

اول هر سال اداره امور مترجمان رسمی قوه قضائیه به کمک قوانین ملی، هزینه ترجمه رسمی را به تمام دارالترجمه‌های رسمی اعلام می‌کند. این نرخ سالانه متغیر است اما در طول سال از هزینه یکسانی برخوردار هستند. هزینه هر مدرک با دیگری تفاوت دارد و بر اساس نوع مدرک و زبان مقصد تعیین می‌شود.

عوامل مهم در تعیین هزینه ترجمه رسمی

هزینه ترجمه رسمی مدارک بر اساس نوع آن‌ها مشخص می‌شود. به طور کلی دو دسته مدرک برای ترجمه رسمی وجود دارند. مدارک فرمی و مدارک غیرفرمی. در مدارک فرمی، هزینه به ازای کل سند تعریف می‌شود؛ مانند شناسنامه. اما در مدارک غیرفرمی مبلغ ترجمه بر اساس حجم مدرک متفاوت است.

جدول هزینه ترجمه رسمی

نرخ خدمات ترجمه رسمی هر ساله از سوی اداره امور مترجمان قوه قضائیه تعیین می‌شود. در موسسه ترجمیک برای ترجمه رسمی مدارک، همین نرخنامه مبنای عمل قرار گرفته است. شما می‌توانید در صفحه «هزینه ترجمه رسمی» مطالب مرتبط با ترجمه رسمی + هزینه را مشاهده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون