اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206017450517514
در دسترس نیست

آیا خرید تلویزیون فورکی (4k) به صرفه است؟

تلویزیون 4k بخریم یا نخریم؟

کد: 140206017450517514

، تهران , (اخبار رسمی): اگر هنگام تحقیق برای خرید تلویزیون، نام تلویزیون فورکی را زیاد شنیده‌اید، شاید برایتان سوال شده باشد که آیا این تلویزیون، گزینه‌ی مناسبی برای من هست یا خیر؟ پیش از تصمیم گرفتن، شاید بهتر باشد کمی درباره‌ی این تلویزیون و دلیل فورکی (4k) خوانده شدن آن بیشتر اطلاعات کسب کنید.

تلویزیون 4k بخریم یا نخریم؟
تلویزیون 4k بخریم یا نخریم؟


کیفیت فورکی (4k) چیست؟

ابتدا ببینیم وضوح تصویر چیست؟ وضوح تصویر یا رزولوشن، یعنی شفافیت در جزئیات، زنده بودن رنگها و جزئیاتی دقیق‌تر. وضوح تصویر، با پیکسل مشخص می‌شود. هرچه تعداد پیکسلها بیشتر باشد، جزئیات بیشتر و دقیق‌تر مشخص می‌شود و تصویر باکیفیت‌تری خواهیم داشت

کیفیت فورکی، گونه‌ای وضوح تصویر است که 4 هزار پیکسل دارد. هر تصویر، از تعدادی پیکسل تشکیل شده است. هرچه تعداد پیکسلهای تصویر بیشتر باشد، آن تصویر باکیفیت‌تر است. به همین خاطر، هر یک پیکسل نیز در کیفیت تصویر تفاوت ایجاد کند. هرچه تعداد این پیکسلها بیشتر باشد، تصویر شفافتر است.

به کیفیت فورکِی، Ultra High-Definition نیز گفته می‌شود که به اختصار UHD نوشته می‌شود.

تلویزیون فورکی چیست؟

منظور از تلویزیون فورکِی، تلویزیونی است که قابلیت پخش تصاویر را با کیفیت 4 هزار پیکسل دارد و درواقع کیفیت تصویرش فورکِی است. رزولوشن یا همان وضوح تصویر تلویزیونهای فورکِی، 2160*3840 است. یعنی چهاربرابر کیفیت فول اِچ‌دی (Full HD).

فورکِی یا 4k، یکی از جدیدترین فناوریهای کیفیت تصویر است که مدت زیادی از عمرش نمی‌گذرد، اما بازار را قبضه کرده است. گذشته از تلویزیونها فورکی، تولیدات رسانه‌ای نیز در شمار بالایی، به این کیفیت تولید می‌شوند.

کیفیت فول اچ‌دی و مقایسه‌ی آن با  4k

منظور از کیفیت تصویر Full HD است، یعنی وضوح تصویر آن، 1080*1920 است. در این کیفیت، جزئیات به خوبی دیده می‌شود و رنگها شفاف هستند. یکی از رایجترین کیفیتها در فیلمها و سریالهای جدید خارجی است.

همانطور که می‌بینید، کیفیت فول اچ‌دی، تعدا پیکسلهای کمتری از فورکی دارد. همین امر باعث می‌شود وضوح تصویر و شفافیت رنگی آن پایین‌تر باشد.

برای مطالعه‌ی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «تفاوت بین تلویزیون هوشمند 4k و Full HD» را مطالعه بفرمایید.

چرا فورکی بخریم؟

ما چند دلیل به شما می‌دهیم که چرا تلویزیون فورکی (4k) بخرید.

این کیفیت تصویر، جزئیات بیشتری دارد.

تیزی برگ درخت کاج، موهای نرم و نازک گربه، دانه‌های قرمز تمشک و درخشش ستاره، به خوبی در این تلویزیونها دیده می‌شود.

عمق تصویر بیشتری دارد.

در تصاویری مانند مسابقات ورزشی، هرچه عمق تصویر تلویزیون بیشتر باشد، فاصله‌ی بازیکنان از دروازه بیشتر به چشم می‌آید. در یک فیلم جنگی، ایستادن یه تانک در عمق میدان نبرد، حس و حال یه فضای جنگی را بهتر به نمایش در می‌آورد.

رنگهایی زنده‌تر دارد.

پیکسلها و شفافیت تصویر در کیفیت فورکی، رنگها را شاداب‌تر و زنده‌تر از کیفیت فول اچ‌دی نمایش می‌دهد.

نتیجه‌گیری: تلویزیون 4k بخریم یا نخریم؟

با جمع‌بندی موارد گفته شده و بررسی تلویزیونهای هوشمند بازار، می‌توان با اطمینان گفت، خرید یک تلویزیون فورکِی (4k)، لذت تماشای تلویزیون با کیفیت و وضوح تصویر بالا را تا مدتها تضمین می‌کند. زیرا این فناوری هنوز در ابتدای راه قرار دارد و تا قدیمی شدن آن، زمان کافی وجود دارد؛ از طرف دیگر، تولیدات رسانه‌ای با کیفیت فورکی، در حال حاضر بخش زیادی از تولیدات را شامل می‌شوند و کیفیتهای پایین‌تر از رونق می‌افتند؛ در نتیجه، داشتن تلویزیونی با این کیفیت تصویر، خیال شما را از پشتیبانی تلویزیون هوشمندتان از محصولات به روز، راحت می‌کند.

تلویزیونهای هوشمند دنای، با وضوح تصویر فورکِی، پا به پای فناوری روز پیش رفته و رضایت مصرف‌کنندگان را در نظر دارد.

برای دیدن مدلهای مختلف تلویزیون هوشمند و تلویزیون فورکی دنای، از سایت دنای بازدید نمایید.

فول اچ دی چیست؟

منظور از کیفیت تصویر Full HD است، یعنی وضوح تصویر آن، 1080*1920 است. در این کیفیت، جزئیات به خوبی دیده می‌شود و رنگها شفاف هستند.

آیا خرید تلویزیون فورکی به صرفه است؟

خرید یک تلویزیون فورکِی (4k)، لذت تماشای تلویزیون با کیفیت و وضوح تصویر بالا را تا مدتها تضمین می‌کند. زیرا این فناوری هنوز در ابتدای راه قرار دارد و تا قدیمی شدن آن، زمان کافی وجود دارد؛ از طرف دیگر، تولیدات رسانه‌ای با کیفیت فورکی، در حال حاضر بخش زیادی از تولیدات را شامل می‌شوند و کیفیتهای پایین‌تر از رونق می‌افتند

پیکسل تصویر چیست؟

هر تصویر، از تعدادی پیکسل تشکیل شده است. هرچه تعداد پیکسلهای تصویر بیشتر باشد، آن تصویر باکیفیت‌تر است. به همین خاطر، هر یک پیکسل نیز در کیفیت تصویر تفاوت ایجاد کند. هرچه تعداد این پیکسلها بیشتر باشد، تصویر شفافتر است.

برای مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی روش خرید تلویزیون هوشمند، مقاله‌ی «راهنمای خرید تلویزیون هوشمند (smart tv)» را مطالعه فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل