اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206227482119341
در دسترس نیست

مخزن استیل دوجداره میکسر دار

کد: 140206227482119341

، (اخبار رسمی): طبق تعریف کلی، هر ظرفی که بتواند مواد را در خود ذخیره کند، ظرف نامیده می شود. مخازن فولادی را می توان از مخازن ساده تک جداره گرفته تا مخازن دو جداره و میکسرها یا میکسرهای چند جداره تحت فشار ساخت. هر مخزن بسته به اینکه برای چه کاری و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد، اندازه خاصی دارد.

مخزن استیل دوجداره میکسر دار
مخزن استیل دوجداره میکسر دار

طبق تعریف کلی، هر ظرفی که بتواند مواد را در خود ذخیره کند، ظرف نامیده می شود. مخازن فولادی را می توان از مخازن ساده تک جداره گرفته تا مخازن دو جداره و میکسرها یا میکسرهای چند جداره تحت فشار ساخت. هر مخزن بسته به اینکه برای چه کاری و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد، اندازه خاصی دارد. این مخازن به دلایل کارایی دارای حجم مشخصی بوده و از مصالح ساختمانی خاصی ساخته شده اند.
مهمترین مصالح مورد استفاده در ساخت مخازن ذخیره سازی در صنعت عبارتند از:
- مخازن آهنی: این نوع مخازن برای نگهداری نفت و فرآورده های نفتی مناسب است. گاهی برای ذخیره آب استفاده می شود اما به دلیل احتمال زنگ زدگی چنین ظرفی برای نگهداری آب مناسب نیست.
- مخزن پلاستیکی پلی اتیلن: معمولاً از این نوع مخزن برای ذخیره آب استفاده می شود. این مخزن بادوام و سبک است. مخازن پلی اتیلن نیز ارزان تر از انواع دیگر هستند.
- مخازن فولادی: این مخازن بادوام ترین و پوشیدنی ترین نوع مخزن در صنعت می باشند. چنین ظروفی را می توان برای مصارف مختلف در کارخانه ها و مراکز صنعتی استفاده کرد.
البته در گذشته ظروف چوبی یا سرامیکی نیز تولید و استفاده می شد که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.
دلیل استفاده از ظروف استیل دوجداره چیست؟
اگر موادی با خواص خورندگی یا پتانسیل بالا برای خوردگی در داخل مخزن قرار داده شود، مواد مخزن در این حالت از فولاد ضد زنگ یا فولاد صیقلی انتخاب می شود. مخازن فولادی دارای مشخصات زیر هستند:
- سطح صاف و صیقلی دارند.
- تبادل حرارتی آنها زیاد است.
- آنها بسیار قوی هستند.
- به دلیل مجاورت با مواد دیگر دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند.
موارد فوق یکی از دلایل مهم استفاده از فلز فولادی در ساخت مخازن است اما در نظر داشته باشید که تعداد دیواره ها لزوماً مقاومت فیزیکی مخزن را افزایش نمی دهد بلکه دلیل استفاده و نصب این دیوارها بهینه سازی است. دستیابی به موارد زیر:
- هنگامی که مواد داخلی نیاز به ماندن بیشتر در دمای معین دارد. در این حالت دو جداره شرایط عایق را برای جلوگیری از انتقال حرارت ایجاد می کند. برای این منظور می توان با نصب عایق های حرارتی مانند پشم شیشه، راندمان مخزن را حتی بین دو جداره نیز افزایش داد.
- زمانی که می خواهند ماده داخلی را خنک کنند یا برعکس آن را در سرتاسر سطح حرارت دهند: در این حالت از سیالی مانند آب یا روغن با ظرفیت حرارتی بالا بین دو لایه آن استفاده می شود. مخزن اگر بخواهند فضای داخلی به آرامی خنک شود، از مایع خنک کننده بین دو دیوار استفاده می کنند. از طرف دیگر، اگر مواد نیاز به گرم شدن داشته باشند، می توان دیوارهای داغ را بین دو دیوار جابجا کرد و مواد داخل آن را گرم کرد.
مخازن فولادی سه جداره نیز می توانند وظایف با کارایی بالا را با کیفیت بهتر و پایداری بیشتر انجام دهند. در صنعت بسته به عملکرد مورد نظر می توان از انواع مخازن فولادی تک جداره یا چند جداره استفاده کرد.
مخزن دو جداره میکسر دار چیست؟
مخازن استیل را می توان در طرح های تک جداره، دو جداره یا سه جداره طراحی کرد. در مدل تک، مخزن فقط برای ذخیره مواد استفاده می شود، اما مخازن چند جداره کارایی بیشتری دارند. مخزن دو جداره میکسر یکی از این مدل های مخزن است.
مخزن دو جداره با میکسر چه ویژگی هایی دارد؟
این مخازن در اندازه ها و شکل های مختلف برای قرار گرفتن بر روی شاسی های مختلف در کارخانه ها طراحی شده اند. مخزن دو جداره با میکسر از قسمت های زیر تشکیل شده است:
مخزن اصلی: این واحد می تواند به صورت مخازن فولادی تک لایه، دو جداره و یا سه جداره باشد. بین لایه ها یک هیت سینک دارند و یا از لوله ها عبور می کنند تا دمای مخزن یا مایع دیگر کاهش یا افزایش یابد.
- موتور الکتریکی: این موتور بسته به اندازه مخزن و میزان آب داخل مخزن باید دارای قدرت مشخصی باشد که توسط طراحان مخازن و میکسرهای دوجداره محاسبه و برقرار می شود.
- انتقال نیرو: شفت و بلبرینگ نگهدارنده و حرکت مخزن دو جداره با میکسر بسته به متریال مخزن و فشار داخلی انتخاب و استفاده می شود.
- گیربکس: برای بدست آوردن قدرت بیشتر و یا تنظیم سرعت چرخش پرده ها از وسیله ای به نام گیربکس در داخل مخزن دوجداره با همزن استفاده می شود.
- غشای اختلاط مواد: در مخزن دوجداره مخلوط می توان از انواع مختلف غشاء اختلاط داخل مخزن استفاده کرد. این پرده ها در مدل های قایق، ردیفی، آجدار، جریان دایره ای یا پرده های دیسکی آجدار موجود هستند.
هر یک از این دستگاه های اختلاط در یک مخزن اختلاط دو جداره برای مخلوط کردن یک ماده خاص استفاده می شود.
چگونه مخزن استیل دوجداره میکسر دار تهیه کنیم؟
استفاده روزافزون از مخازن دوجداره با مخازن اختلاط در صنایع مختلف باعث شده است تا کارگاه ها و شرکت های پیشرو زیادی اقدام به طراحی و تولید برای ساخت انواع مخازن این نوع مخازن کنند. ساخت مخازن فولادی دوجداره و چند جداره در ایران منجر به رفع وابستگی به واردات این مخازن شده است.
شرکت مخازن دستگاه توزین یکی از پیشروترین تولید کنندگان مخازن میکسر دو جداره است. این شرکت با دانش فنی گسترده و کمک متخصصان مجرب توانسته است انواع مخازن فولادی ساده و تحت فشار را در اشکال و اندازه های مختلف مورد نیاز صنعت تولید کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید