اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206267485623234
در دسترس نیست

هر آنچه که باید از ترجمه مدارک دانشگاه دولتی و آزاد بدانید!

تفاوت ترجمه رسمی مدارک دانشگاه آزاد و دولتی

کد: 140206267485623234

، (اخبار رسمی): فرایند ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی با وجود شباهت‌هایی که دارد، تفاوت‌هایی نیز دارد. برای ترجمه رسمی مدارک دانشگاه آزاد و دولتی، باید مراحل متفاوتی را طی کنید.

تفاوت ترجمه رسمی مدارک دانشگاه آزاد و دولتی
تفاوت ترجمه رسمی مدارک دانشگاه آزاد و دولتی

اخذ تاییدیه مدارک دانشگاه آزاد از طریق سامانه استعلام دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد، انجام می‌شود.

دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و آزاد برای ترجمه رسمی مدارک، باید ابتدا تاییدیه مدارک خود را دریافت کنند. این کار چگونه انجام می‌شود؟ آیا ترجمه رسمی دانشگاه‌های آزاد و دولتی با هم تفاوت دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله. فرایند ترجمه مدارک برای مدارک دانشگاهی آزاد و دولتی متفاوت است و در ادامه مطلب درباره تفاوت آن‌ها می‌خوانیم. 

۱. همه چیز درباره ترجمه رسمی مدارک دانشگاه دولتی (روزانه و شبانه)

دانشجویان دوره روزانه به علت برخورداری از خدمات تحصیلی رایگان،‌ باید پیش از هر کاری مدارک خود را به روش‌هایی معین آزاد کنند. اگر دانشجوی دولتی دوره شبانه هستید، نیازی به گذراندن این مرحله ندارید.

پس از آماده‌سازی مدارک،‌ نوبت به اخذ تاییدیه‌ها می‌رسد. دانشجویان دانشگاه‌های دولتی باید تاییدیه مدارک خود را برای ترجمه رسمی دریافت کنند. انجام این کار به دو روش امکان‌پذیر است: مراجعه حضوری به وزارت علوم یا به کمک سامانه سجاد. پس از اخذ تاییدیه‌، مدارک برای ترجمه رسمی حاضر هستند.

۲. ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی دانشگاه آزاد

تفاوت ترجمه رسمی مدارک دانشگاه آزاد و دولتی در همین جا است. دانشجویان دانشگاه آزاد پس از دریافت مدارک خود از دانشگاه، مانند دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، به دریافت تاییدیه‌ مدارک خود نیاز دارند. اما نهادی که برای مدارک دانشگاه آزاد تاییدیه صادر می‌کند، متفاوت است.

در گذشته دریافت تاییدیه مدارک دانشگاه آزاد تنها با مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ممکن بود. امروزه افراد با مراجعه به سایت استعلام دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد، می‌توانند تا نسبت به اخذ تاییدیه مدارک اقدام کنند. پس از اخذ هولوگرام و شماره تاییدیه این سازمان،‌ مدارک برای ترجمه رسمی آماده خواهند بود.

آدرس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

چنانچه قصد مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را دارید، آدرس زیر را دنبال کنید (البته طبق اطلاعیه این دانشگاه، برای دریافت تاییدات باید از طریق سامانه اقدام کنید و نیازی به مراجعه حضوری نیست):

  • محله نفت تهران، میدان دانشگاه آزاد اسلامی، بلوار دانشگاه

هزینه ترجمه رسمی مدارک دانشگاه آزاد و دولتی

هزینه ترجمه رسمی دانشگاه دولتی و آزاد بر اساس نرخ مصوب قوه قضائیه است. این نرخ توسط اداره امور مترجمان قوه قضائیه به تمام دارالترجمه‌های رسمی اعلام می‌شود. دارالترجمه‌های رسمی موظف هستند تا بر اساس این نرخ مصوب، هزینه‌های ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی را تعیین کنند.

منبع: تفاوت ترجمه رسمی مدارک دانشگاه آزاد و دولتی-ترجمیک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون