اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207207527123679
در دسترس نیست

حشره بید

بهترین راه دفع و از بین بردن حشره بید فرش و چوب و لباس در خانه

کد: 140207207527123679

، (اخبار رسمی): شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در لباسهای پشمی و یا حتی فرش ها حفره ای را مشاهده کرده باشید. این حفره را حشره ای به نام بید یا همان ” پروانه کرم لباس” ایجاد کرده است. این آفت خانگی حشره ای کوچک با بال های مخملی است.

بهترین راه دفع و از بین بردن حشره بید فرش و چوب و لباس در خانه
بهترین راه دفع و از بین بردن حشره بید فرش و چوب و لباس در خانه

حشره بید نوعی پروانه کوچک است که به انگلیسی Tineola bisselliella نامیده می‌شود. رنگ و اندازه بیدها بستگی مستقیم به نوع و گونه این حشرات دارد. برخی از آنها جثه بزرگ و برخی جثه کوچکی دارند

حشره بید نوعی پروانه کوچک است که به انگلیسی Tineola bisselliella نامیده می‌شود. رنگ و اندازه بیدها بستگی مستقیم به نوع و گونه این حشرات دارد. برخی از آنها جثه بزرگ و برخی جثه کوچکی دارند اما به طور کلی این حشره طولی برابر با  9 الی 12 میلیمتر دارد. رنگ این حشرات نیز ممکن است، طلایی، (زرد)، قهوه ای و یا خاکستری باشد.  هر یک حشره بید بالغ می تواند در طی 2 الی 3 هفته در حدود 100 تخم بگذارد. این تخم بیشتر در تاخوردگی فرش و پارچه پشمی مشاهده میشود.

انواع بید 
انواع حشره بید به دو نوع زیر تقسیم میشود: 

بید لباس (Moths clothes) ; این دسته از حشرات از الیاف طبیعی و منسوجات و پوست و پر حیوانات که کراتین دارند، تغذیه می کنند. 
بید مواد غذایی(pantry Moths) : این نوع بید ها به مواد خوراکی مثل حبوبات، غلات، ادویه جات و سایر مواد خوراکی خشک حمله می کنند.  در نظر داشته باشید که محل رشد و تکثیر این حشرات همان محل تغذیه آنها است. در صورت مشاهده این حشرات تمام مواد خوراکی را دو ریخته و از مصرف آن خودداری کنید.ظ
حشره بید چه شکلی است؟ – عکس انواع حشره بید
بید های بالغ شبیه به پروانه‌های معمولی هستند. شاخک‌های بید بالغ پرپر است در حالی که پروانه‌ها شاخک‌های نازک و باریک دارند. در ضمن پروانه بید اغلب رنگ روشن و طلایی دارد، در حالی که پروانه‌های معمولی به رنگ قهوه‌ای سفید یا خاکستری مشاهده می‌شود.

بید از کجا میاد؟
بیدها از طریق راه‌های زیر وارد منزل می‌شود.

بید ها می‌توانند از درس‌ها و شکاف‌های منزل وارد خانه و محیط زندگی شما شوند‌. در صورتی که تراکم فضای سبز یا پوشش گیاهی در اطراف منزل شما زیاد است مثل نواحی شمال کشور،باید تا حد امکان تمامی منافذ پوشانده شده و توری مناسب برای جلوگیری از ورود این حشره به منزل استفاده کنید.
از طریق مواد خوراکی مثل خشکبار غلات و نبات و برنج،قبل از وارد کردن این وسایل به منزل از عدم وجود حشره بید در آنها اطمینان حاصل کنید.
از طریق الیاف و فرش‌ها،ممکن است این حشره در الیاف و لباس‌هایی که خریداری کردید به خصوص لباس‌های دست دوم وجود داشته باشد پس به دقت آنها را بررسی کنید.
بید ها اغلب در محیط های گرم و مرطوب مثل داخل کمدها، قفسه ها و …. مشاهده میشود.

بید می‌تواند به لباس رختخواب مبلمان فرش و هر شی که از ابریشم، مو، نمد، خز، پر و پشم ساخته شده حمله کند. همچنین این حشرات را می‌توانید در محل‌های تاریک خانه زیر کمد تخت داخل کمدهای دیواری و داخل و زیر شیروانی مشاهده کنید، زمانی که حشره بید مشاهده می‌شود،یعنی آلودگی از مدت زمان قبل‌تری وجود داشته احتمال خسارت‌های سنگین مثل آسیب به لباس‌های گران قیمت و یا فرش‌های دستباف وجود دارد.

موریانه خانگی چیست
سوسک کابینت چیست؟
نشانه های وجود بید در خانه 
نشانه‌ها علائم حضور بید در خانه بر اساس نوع این حشره متفاوت است. مهمترین نشانه وجود این حش سوراخ‌های ایجاد شده روی الیاف، لباس‌ها، فرش‌ها و یا حتی نازک شدن الیاف است. 

لاروهای بید به صورت کلونی در منزل قابل رویت هستند. اگر بید خوراکی در منزل باشد در کنار مواد غذایی پروانه‌های بالغ آن مشاهده می‌شود.

در نظر داشته باشید که اغلب پروانه‌های بید قابل رویت نیستند چون بلافاصله بعد از تخمریزی از بین می‌روند، بیدهای لباس بیشتر در مرحله لارو مشاهده می‌شوند.

راه های از بین بردن  و دفع بید
مهمترین راه های دفع و از بین بردن بید به این شرح است :

دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک
دستگاه دفع بید
نصب دستگاه دافع الکتریک بهترین روش قطعی برای از بین بردن انواع حشرات و جانور موذی است. این دستگاه کاملا ایمن بوده و از هیچ ماده سمی در ساخت استفاده نشده است. این دستگاه با اتصال به جریان برق عمل کرده و انواع حشرات و جانوران موذی مثل بید را از محیط دور خواهد کرد. برای اطلاعات از قیمت و خرید دستگاه دفع حشرات کلیک کنید.

داروی ضد بید
از داروهایی که از قدیم برای از بین بردن بید استفاده می کردند، می توانیم به داروی نفتالین و کافور اشاره کنیم. این دارو ها در گذشته در لابه لای لباسهای پشمی قرار داده میشد، این دارو به تدریج تبخیر شده و بخار های متصاعد شده از آن،این حشره را دور کرده و زندگی را برای آن ناممکن می سازد.

استفاده از سم‌ها
در سال‌های اخیر استفاده از انواع سم برای از بین بردن بیدها و کنترل آنها رایج شده است. متاسفانه سم ها شاید بتوانند موقتاً مشکل شما را حل کنند،اما درمان قطعی نیستند و حتی ممکن است به افزایش تعداد بیدها هم منجر شود.

کشتن و از بین بردن پروانه بید مشکل را حل نمی‌کند زیرا این لاروها یا نوزادان این حشرات است که به الیاف شما آسیب وارد می‌کنند.  در نظر داشته باشید که بیدها در درزها نفوذ کرده و قابل مشاهده نیستند،بنابراین سمپاشی برای از بین بردن آنها کار بسیار مشکلی است.

باد سشوار
یکی از راه‌های از بین بردن داروها و تخم این حشرات دمای لباس یا فرش است،با استفاده از باد سشوار می‌توانید این داروها را از بین ببرید. البته که این روش درمان قطعی نبوده،و امکان از بین بردن همه لاروها به این روش وجود ندارد.

داروهای گیاهی
استفاده از داروهای گیاهی معطر مثل رزماری اسطوخودوس و آویشن یکی از دفع کننده‌های طبیعی انواع حشرات است،برای این منظور می‌توانیم کیسه تهیه کرده و این داروهای گیاهی معطر را در آن قرار دهید، تا حشره بید از بین رود. در نظر داشته باشید که این روش هم درمان قطعی نیست.

چوب سدر
تجربه نشان داده حشره بید به شدت،از چوب سدر نفرت دارد. این چوب می‌تواند به طور طبیعی این اثرات را دفع کرده و آنها را فراری دهد.

جاروبرقی
اگر دچار بید فرش هستید استفاده مداوم از جاروبرقی میتواند به ازبین بردن بیدها و لاروهای آنها کمک کند. این روش به شما کمک می‌کند از شر بید ها خلاص شوید.

جلوگیری از حشره بید 
برای پیشگیری از ورود این حشره به محیط زندگی می توان موارد زیر را مد نظر قرار داد : 

آبکشی مدام لباسها و فرش‌ها
تمیز کردن مد ها
استفاده از پارچه ها مصنوعی به جای الیاف طبیعی 
استفاده از نفتالین
نگهداری از لباسهای پشمی در محیط‌های خنک و خشک
استفاده از توری‌های مناسب برای بستن درزها و منافذ
تعمیر نشتی لوله‌ها برای از بین بردن رطوبت محیط و استفاده از هواکش جهت تهویه محیط
یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از ورود این حشره به منزل نور محیط است، استفاده از لامپ‌های پرنور،می‌تواند از ورود به منزل شما جلوگیری کند.
نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک ( بهترین و مطمئن‌ترین روش قطعی )

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دافع الکتریک

دافع الکتریک اولین و بهترین تولید کننده دستگاه دفع حشرات و جانوران موذی به روش فراصوت و التراسونیک

اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل