اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207227630923695
در دسترس نیست

طرز صحیح نشستن افراد دارای دیسک کمر در محیط کار

کد: 140207227630923695

، (اخبار رسمی): دیسک کمر یکی از مشکلاتی است که باعث افت کیفیت زندگی می‎شود. معمولاً افرادی که دچار این مشکل هستند هر روز و هر ساعت خود را با درد سپری کرده و نمی‌توانند به‌راحتی به کارهایشان رسیدگی کنند. حال تصور کنید کارمندی که دچار دیسک کمر است چه لحظات سختی را پشت میز اداری سپری می‌کند!

طرز صحیح نشستن افراد دارای دیسک کمر در محیط کار
طرز صحیح نشستن افراد دارای دیسک کمر در محیط کار
طرز صحیح نشستن افراد دارای دیسک کمر در محیط کار
طرز صحیح نشستن افراد دارای دیسک کمر در محیط کار
طرز صحیح نشستن افراد دارای دیسک کمر در محیط کار
طرز صحیح نشستن افراد دارای دیسک کمر در محیط کار

نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری باعث تشدید درد کمر شده و راندمان کاری کارمندان را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر صندلی‌های غیر استاندارد اداری خود عاملی در آسیب به کمر هستند! به همین دلیل کارمندانی که دیسک کمر دارند باید طرز صحیح نشستن در محیط کار را آموزش ببینند و به این صورت از تشدید درد جلوگیری کنند. در این مقاله به بررسی این مسئله پرداخته و صندلی‌های اداری را از نظر استانداردهای لازم بررسی می‌کنیم.

نحوه نشستن افراد دارای دیسک کمر روی صندلی اداری

طرز صحیح نشستن روی صندلی اداری به این صورت است که باید باسن خود را با پشت صندلی کاملاً تماس دهید و به گونه‌ای بنشینید که قوس طبیعی بدنتان حفظ شود. در این حالت آرنج‎ها، باسن و شانه‎ها در یک خط مستقیم قرار می‎گیرند که به آن حالت نشسته خنثی می‎گویند. اما معمولاً کارمندان در حین کار شانه‎های خود را رو به جلو داده و کمرشان حالت C شکل پیدا می‌کند. منظور از حالت C شکل زمانی است که گردن و شانه‎ها رو به جلو خم شده و کارمندان کمی قوز می‌کنند. در این حالت بیشترین فشار به گردن و کمر وارد شده و درد کمر تشدید می‌شود. بنابراین توصیه می‎کنیم در حین نشستن روی صندلی موارد زیر را رعایت کرده و به حالت S شکل بنشینید:

  • همانطور که گفته شد بهتر است باسنتان را کاملاً به پشتی صندلی تکیه داده و صاف بنشینید.
  • در این حالت شانه‌های خود را شل نگه دارید و رو به جلو خم نکنید.
  • برای آنکه حالت خنثای نشستن حفظ شود بهتر است مانیتور چند اینچ بالاتر از سطح چشم‌ها قرار بگیرد.
  • بعد از نشستن روی صندلی کف پاهایتان را کاملاً روی زمین صاف قرار دهید. البته اگر از میز یا صندلی‎هایی که دارای زیرپایی زاویه‎دار هستند استفاده کنید، پاهایتان در حالت بهتری قرار می‎گیرند.
  • همچنین اگر می‌توانید از زیرپایی‌های متحرک استفاده کنید تا باسن و زانوها با یکدیگر در یک راستا قرار بگیرند.
  • سپس زاویه پشتی صندلی را بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه تنظیم کرده و کیبورد کامپیوتر را دقیقاً روبه‏روی قفسه سینه‎تان قرار دهید.
  • در نهایت صفحه نمایش کامپیوتر را ۲۰ اینچ از چشم‌های خود دور کنید تا بتوانید در بهترین وضعیت به کار بپردازید.

چند نکته مهم در رابطه با نحوه نشستن در محیط کار

  • توصیه می‌کنیم برای مدت زمان طولانی روی صندلی اداری ننشینید و و پس از گذشت ۴۵ دقیقه حتماً کمی راه بروید یا نرمش کنید.
  • اگر مدت زمان طولانی پشت میز اداری نشسته‎اید به هیچ عنوان بلافاصله خم نشوید و برای برداشتن اجسام از روی زمین، کمر خود را صاف نگه داشته و زانوهایتان را کمی خم کنید.
  • در یک وضعیت ثابت ننشینید و هر از گاهی کمی روی صندلی خود جابه‏جا شوید.
  • از یک صندلی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید که دارای پشتی ارگونومیک، زیرپایی و دسته باشد.

نقش صندلی اداری در بهبود درد کمر

افرادی که مبتلا به دیسک کمر هستند باید از صندلی‎هایی استفاده کنند که کاملاً ارگونومیک و استاندارد باشند. در واقع صندلی اداری نقش بسیار مهمی در بهبود دیسک کمر دارد و اگر از یک صندلی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید از تشدید فتق دیسک جلوگیری می‌شود. اما صندلی استاندارد اداری دارای چه ویژگی‎هایی است؟

پشتیبانی از کمر

برای بهبود درد دیسک کمر باید از صندلی‌های طبی اداری استفاده کنید. این صندلی‌ها دارای پشتی ارگونومیکی هستند که حالت کمر را به صورت S شکل تنظیم کرده و از ایجاد فشار و تشدید درد جلوگیری می‌کند. بنابراین پشتی صندلی طبی اداری باید به حالت S شکل باشد. برای بررسی این مسئله می‌توانید صاف روی صندلی بنشینید و بررسی کنید که باسن، شانه‎ها و سرتان در یک راستا قرار می‎گیرند یا خیر!

همچنین باید بررسی کنید که در صندلی‌های طبی، پشتی صندلی به خوبی انحنای کمر شما را پر می‎کند یا خیر؟! صندلی طبی باید به خوبی انحنای کمر شما را پر کرده و از ایجاد فشار در این ناحیه جلوگیری کند. البته در صندلی‌های معمولی می‎توانید از بالشتک خمیده یا رول کمری نیز استفاده کرده و آن را روی قسمت تکیه‎گاه صندلی خود نصب کنید.

ارتفاع قابل تنظیم

صندلی اداری طبی باید ارتفاع قابل تنظیم داشته باشد تا باسن و زانوها در یک راستا قرار بگیرند. البته اگر زانوها کمی پایین‎تر از باسن باشند نیز کمر در حالت ایده‎آلی قرار گرفته و از ایجاد درد جلوگیری می‌شود.

دسته و زیرپایی صندلی

صندلی اداری ارگونومیک باید دارای دسته یا تکیه‎گاه آرنج باشد. به این صورت دست‎های شما زاویه ۹۰ درجه پیدا کرده و از فشار بر گردن و کمر جلوگیری می‌شود.

همچنین اگر صندلی دارای زیرپایی متحرک باشد می‎توانید زانوها را به حالت ۹۰ درجه یا قائم درآورده و به این صورت فشار ایجاد شده در ناحیه کمر را کاهش دهید.

جنس صندلی طبی اداری

در کنار موارد گفته شده جنس صندلی اداری نیز در حالت ارگونومیک آن تاثیرگذار است. برای مثال اگر پارچه مورد استفاده در صندلی کمی لیز باشد به مرور باسنتان رو به جلو حرکت کرده و از پشتی صندلی فاصله می‎گیرد. در این حالت کمر در شرایط نامناسبی قرار گرفته و فشار وارده به آن تشدید می‌شود.

علاوه بر آن استفاده از پارچه‎های غیر قابل تنفس باعث بروز مشکلاتی مانند حساسیت، خارش، جوش‎های ریز یا تعریق بیش از حد بدن می‌شود. بنابراین در حین انتخاب صندلی به جنس پارچه توجه داشته باشید و محصولی را خریداری کنید که با استفاده از پارچه‌های قابل تنفس تولید شده باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با طرز نشستن افراد دارای دیسک کمر روی صندلی اداری اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دادیم. همچنین به بررسی نقش صندلی طبی در بهبود وضعیت کمر پرداختیم. در صورتی که از دیسک کمر رنج می‎برید یا به دنبال راهی برای جلوگیری از بروز این مشکل هستید حتماً این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید. در انتها ذکر این نکته ضروری است که افراد دورکار یا فریلنسر نسبت به کارمندان تمام وقت بیشتر در معرض مشکلاتی مانند دیسک کمر و گردن هستند؛ زیرا از صندلی‎های ارگونومیک و استاندارد استفاده نمی‎کنند. بنابراین چه به کارمندان تمام وقت و چه به فریلنسرها توصیه می‎کنیم حتماً یک صندلی طبی و ارگونومیک را جایگزین کرده و اصول نشستن روی صندلی‌های اداری را رعایت کنند. البته قبول داریم که انتخاب یک صندلی طبی با کیفیت که کاملاً مطابق استانداردهای لازم تولید شده باشد کار چندان ساده‎ای نیست؛ اما نه تا زمانی که نام مکعب گروپ به میان بیاید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | دکوراسیون و منزل