اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207257637617514
در دسترس نیست

اسپیکر خانگی چه مارکی بخرم؟

بهترین مارک اسپیکر خانگی کدام برند است؟

کد: 140207257637617514

، تهران , (اخبار رسمی): انتخاب مارک اسپیکر خانگی از میان اینهمه برند و نام موجود در بازار، آسان نیست. در واقع بهتر است بگوییم سوال «چه مارکی بخرم؟» پاسخ دقیقی ندارد. چرا؟ زیرا برای خرید اسپیکر و انتخاب بهترین گزینه، موارد زیادی باید در نظر گرفته شوند. طیف مواردی که اسپیکر را در زمره‌ی بهترین، قرار دهند بسیار زیاد است.

بهترین مارک اسپیکر خانگی کدام برند است؟
بهترین مارک اسپیکر خانگی کدام برند است؟

در ادامه‌ی مقاله این موارد را بیشتر بررسی می‌کنیم.

چه مواردی در انتخاب مارک اسپیکر خانگی تعیین کننده هستند؟

مانند هر موضوع دیگری، برای انتخاب و خرید اسپیکر خانگی، موارد مختلفی را مدنظر قرار می‌دهند. این موارد، به نوبه‌ی خود، بر قیمت و کارایی محصول اثر می‌گذارند. به همین جهت باید پیش از انتخاب محصول، ویژگیهای و کارایی موردنیاز را تعیین کرد.

مواردی که برای خرید اسپیکر خانگی باید در نظر گرفت

اجزای سیستم صوتی:

هر سیستم صوتی پیشرفته، اجزایی دارد که در بالا بردن کیفیت صدای خروجی کیفیت بسزایی دارند. این اجزا، هرکدام وظیفه‌ی پخش یک طیف صدا را دارند. ساب‌ووفر، میدرنج و توییتر، این اجزا هستند که به ترتیب وظیفه‌ی پخش صداهای بم، میانی و زیر را بر عهده دارند.

سیستمهای صوتی مختلف، ممکن است این بخشها را داشته یا نداشته باشند. اما وجود هرکدام، در بالاتر رفتن کیفیت صدا و تعیین کیفیت نهایی اسپیکر اثرگذار است.

کاربرد اسپیکر خانگی:

بر اساس اندازه و کارایی، اسپیکرها یا قابل حمل هستند یا نیستند. پس پیش از خرید، باید به این نکته توجه داشت که قصد حمل آن به بیرون از منزل را دارید یا جای ثابت و مشخصی در نظر گرفته‌اید؟ همچنین، اسپیکر ایستاده و رومیزی هرکدام کارایی خاص خود را دارد و قدرت صدای آنها، هر مدل را از دیگری متمایز می‌کند.

فضای موردنظر:

بعضی اسپیکرها، باید میزان فضای مشخصی اطراف خود داشته باشند تا صدای آنها کیفیت بهتری داشته باشد. البته همه‌ی اسپیکرها شرایط مشابه ندارند اما درنظر داشته باشید اسپیکر وسیله‌ای است که با امواج صوت کار می‌کند و عوامل زیادی می‌توانند روی کیفیت نهایی آن اثر بگذارند. پس خرید اسپیکر برای فضایی کوچک، با خرید اسپیکر خانگی برای یک سالن بزرگ، تفاوت بسیاری دارد.

برای مطالعه‌ی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی 5 نکته‌ی ظریف جای گذاری اسپیکر خانگی در منزل را مطالعه نمایید.

مجموعه تک سیمی یا مجموعه‌ کابل جداگانه:

برخی اسپیکرها، یک مجموعه‌ی اتصال سیم دارند، با این روش، فرکانسهای صدا همه از یک سیم عبور داده می‎ شود. اسپیکرهایی که دو سِت کابل دارند، صداهای بالاتر و صدای زیرتر را به صورت جدا پخش می‌کنند و در نتیجه، صدا شفافتر و خالص‌تر به گوش می‌رسد.

رقص نور: 

شاید کمتر کسی در پاسخ بخ سوال اولویت در انتخاب اسپیکر چیست، از رقص نور نام ببرد. اما پس از خرید و هنگام پخش موسیقی در شب مهمانی، متوجه خواهد شد که چقدر رقص نور در ظاهر دستگاه و ایجاد یک هیجان مضاعف در جشن، اهمیت دارد. وقتی نور کم باشد و فضا پر از نورهای رنگین رقصان شود، رقص نور اسپیکر، جلوه می‌کند.

رقص نور انواع گوناگون دارد و می‌توان بر حسب سلیقه، مدلی از اسپیکر را در نظر گرفت که رقص نور دلخواه ما را پخش کند. اگر بخواهیم نام ببریم، رقص نور در مدلهای رینگی، تابشی، ترکیبی و LCD تولید می‌شود؛ در میان این 4 گروه، رینگی طرفداران بیشتر و فروش بالاتری دارد.

طراحی مناسب:

بدنه و طراحی ظاهری اسپیکر، تنها برای جلوه‌ی ظاهری آن نیست. تاثیری که طراحی مناسب و جنس خوب بدنه‌ی اسپیکر بر صدایی که از آن به گوش می‌رسد دارد، بر اهل فن پوشیده نیست. البته که طراحی ظاهری زیبا هم اهمیت دارد. چه کسی بدش می‌آید که یک محصول قشنگ و کاربردی در خانه‌اش داشته باشد؟

امکانات زیاد و متنوع:

مدلهای جدید اسپیکر خانگی، به امکاناتی همچون پنل دیجی حرفه‌ای، وکال ریموور و کارائوکه مجهز شده‌اند. پنلهای دیجی، خود شامل امکانات بسیاری هستند؛ همچون اکولایزر، پورت اتصال گیتار و… کارائوکه و وکال ریموور هم به کمک کسانی که برای خوانندگی مشتاق هستند و قصد تمرین دارند آمده است.

قدرت صدا:

عددی که با وات مشخص می‌شود، قدرت صدای اسپیکر را مشخص می‌کند و با RMS نشان داده می‌شود. RMS مخفف Root Mean Square است. به زبان ساده، آر.ام.اس، متوسط توان خروجی‌ای است که یک اسپیکر در طول زمان می‌تواند تحمل کند، بدون آنکه مشکلی در صدای آن ایجاد شود.

بر اساس کاربرد اسپیکر و فضایی که بناست اسپیکر در آن گذاشته شود، توان خروجی متفاوتی نیاز خواهد بود.

برای مطالعه‌ی دقیقتر و انتخاب راحت‌تر اسپیکر خانگی، می‌توانید مقاله‌ی راهنمای خرید اسپیکر خانگی را مطالعه نمایید.

موارد مهم دیگر

علاوه بر ویژگیهای بالا، دو مورد مهم دیگر نیز هست که در خرید اسپیکر خانگی و انتخاب برند باید مد نظر داشت. قیمت محصول و خدمات پس از فروش آن.

بودجه:

طبیعتا برای خرید اسپیکر خانگی، همچون دیگر محصولات، باید بودجه‌ای کنار گذاشت. درواقع باید بین ویژگیهای فنی یک محصول و قیمت موردنظر، یک تعادل برقرار کرد. پس هزینه نیز در انتخاب یک محصول تعیین‌کننده است.

خدمات پس از فروش:

خدمات پس از فروش، یکی از آن مواردی است که شاید به ذهن هر کسی نرسد یا اهمیت آن به چشم نیاید؛ اما یکی از شاخصه‌هایی است که حرفه‌ای بودن یک شرکت تولیدکننده را نشان می‌دهد. هرچه خدمات پس از فروش یک محصول، قویتر باشد و پاسخگویی مناسب‌تری داشته باشند،  خریدار درباره‌ی آسیبهای احتمالی محصول، اطمینان خاطر بیشتری خواهد داشت.

نتیجه گیری

با درنظر گرفتن تمامی این موارد ذکرشده، تعیین یک مدل یا یک برند خاص برای اسپیکر خانگی غیرممکن است. هرکس بنا بر نیاز، بودجه و کارایی موردنظر و ترکیب ویژگیهای لازم، انتخاب متفاوتی خواهد داشت. پس به طور کلی، سوال درمورد مارک خاص اسپیکر، جواب درست و مشخصی ندارد، یا به عبارت دیگر، پاسخهای بسیاری دارد.

برند دنای، یکی از نامهای محبوب و خوش‌آوازه‌ی بازار لوازم صوتی و تصویری، است. این برند که یازده سال از تاسیس آن می‌گذرد، به خوبی توانسته محصولاتی باکیفیت و خدمات پس از فروش عالی، ارائه دهد. ویژگیهای فنی مثال‌زدنی و خدمات پس از فروش، در کنار قیمت به صرفه و مناسب، دست به دست هم داده‌اند تا رضایت خریداران و مشتریان جلب شود. این برند، محصولات مختلف صوتی و تصویری، از جمله انواع اسپیکر خانگی با امکانات مختلف را عرضه می‌کند. می‌توانید با بازدید از سایت دنای، این مدلها و ویژگیهای آنها را ببینید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل