اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207257637923612
در دسترس نیست

با تفاوت های قمقمه و فلاسک آشنا شوید

کد: 140207257637923612

، (اخبار رسمی): وقتی صحبت از حمل و همراه داشتن مایعات به میان میاید، دو انتخاب اصلی وجود دارد: فلاسک و قمقمه. سوال اصلی اینجاست که کدامیک بهترین گزینه برای شما هستند؟ تفاوت قمقمه و فلاسک چیست؟ جواب ها با توجه به اینکه هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند، نمیتواند برای همه یکسان باشد.

با تفاوت های قمقمه و فلاسک آشنا شوید
با تفاوت های قمقمه و فلاسک آشنا شوید

در ادامه این متن بررسی خواهیم کرد که قمقمه و فلاسک در حقیقت چه هستند. چه کاربرد هایی دارند و مناسب چه کسانی هستند.

فلاسک چیست؟

فلاسک در واقع یک نگهدارنده مایعات سرد یا گرم در مقادیر کم است. حجم فلاسک های همراه معمولا از 250 میلی لیتر تا 1 لیتر است. فلاسک ها معمولا از جنس فلزی و شیشه ای ساخته میشوند. چرا که شیشه و فلز میتوانند برای مدت بیشتری سرما و گرما را در خود نگه دارند. مکانیزم طراحی فلاسک طوری است که بعد از بستن درب آن دیگر هیچ هوایی وارد آن نمیشود. لایه داخلی معمولا از جنس شیشه است که با یک لایه فلز آلومینیومی یا سیلیکون روکش میشود. این طراحی باعث میشود که سرما و گرمای محتویات داخل فلاسک برای مدت بیشتری باقی بماند.

همانطور که گفتیم فلاسک استیل برای حمل مایعات روزمره و همراه شما استفاده میشود. مایعاتی مثل چای، قهوه یا نوشیدنی های خنک.

به دلیل اینکه فلاسک استیل مدت طولانی گرما را در خود نگه میدارد، بهترین گزینه برای افرادی است که در طول روز تمایل به همراه داشتن چای یا قهوه دارند.

فلاسک ها معمولا با ظاهری شبیه به هم، صیقلی و سبک تولید و به بازار عرضه میشوند. این طراحی باعث میشود راحت تر حمل شوند. این وسیله معمولا توسط کوهنوردان، کمپر ها و دیگر افرادی که بیشتر وقت خود را بیرون از منزل می گذراند استفاده میشود.

قمقمه چیست؟

قمقمه هم مانند فلاسک یک نگهدارنده مایعات است که معمولای گنجایش بیشتری نسبت به فلاسک دارد. با توجه به سایز قمقمه میتواند از مقادیر کم تا خیلی زیاد از مایعات را در خود جای دهد. قمقمه ها معمولا از جنس پلاستیک ساخته میشوند. از همین جهت اصلا گزینه مناسبی برای حمل مایعات گرم نیستند. قمقمه ها با توجه به جنس میتوانند گزینه مناسبی برای حمل و نگهداری مایعات سرد مثل نوشیدنی های خاص، آب، نوشابه، آبمیوه و... باشند.

قمقمه های پلاستیکی در انواع طرح و رنگ ساخته میشوند که یکی از نقاط قوت آنها است. شما با هر نیاز و سلیقه میتوانید قمقمه مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که قمقمه های پلاستیکی برای اهداف و مصارف مختلف نیز عرضه میشوند. مثلا قمقمه های ورزشی که دارای محل نوشیدن آب شبیه نی هستند.

تفاوت قمقمه و فلاسک چیست؟

فلاسک و قمقمه هردو برای نگهداری و همراه داشتن مقدار خاصی از مایعات استفاده میشوند. اگرچه که در عمل تفاوت های خیلی مهمی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  •         اولین و مهمترین تفاوت قمقمه و فلاسک نحوه ساخت و متریال استفاده شده در ساخت آنها است. از آنجایی که فلاسک برای نگه داشتن بیشتر گرما یا سرمای مایعات طراحی و ساخته میشود، دو لایه است. لایه اول و دوم با هم فاصله دارد که خود باعث انتقال دیرتر گرما میشود. اما قمقمه ها معمولا از یک لایه نازک ساخته میشوند.
  •         متریال استفاده شده در ساخت فلاسک معمولا شیشه و فلز است. همین باعث شده است که تنوع طرح و مدل آن به شدت پایین باشد. فلاسک معمولا به عنوان یک وسیله کاربردی استفاده میشود. در صورتی که قمقمه ها از جنس پلاستیک ساخته میشوند. پلاستیک میتواند دارای رنگ ها، طرح ها و مدل های بسیار متنوعی باشد. همین موضوع باعث شده است که تنوع قمقمه بسیار بیشتر از فلاسک است.
  •         تفاوت قمقمه و فلاسک در نوع درب: درب این دو کالا کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. فلاسک دارای یک درب سوپاپ دار است که به حفظ دمای مایعات داخل آن کمک میکند. اما قمقمه دارای درب های مختلف برای کاربری های مختلف است. درب های چرخشی، درب نی دار، درب دکمه ای و فشاری از جمله انواع درب های قمقمه ها هستند.
  • در نهایت باید بگوییم که فلاسک و قمقمه هر دو میتوانند با توجه به نیاز های مخاطب گزینه بسیار مناسبی برای حمل انواع مایعات باشند.

    نکاتی که باید هنگام خرید فلاسک و قمقمه به آنها توجه کنید در هنگام خرید فلاسک و قمقمه باید به یک سری نکات توجه کنید تا خرید موفق تری داشته باشید. در ادامه به برخی از مهمترین نکات اشاره خواهیم کرد:

    بررسی نیاز ها: قبل از خرید نیازتان از محصولی که قصد خرید آن را دارید مشخص کنید. مثلا اگر قصد همراه داشتن مایعات گرم را دارید، قمقمه به هیچ عنوان مناسب شما نیست. همچنین اگر میخواهید یک نگهدارنده آب میوه و آب برای باشگاه ورزشی و پیاده روی داشته باشید، قمقمه های پلاستیکی بهترین گزینه هستند. 

    یکی از نکاتی که در مورد هردو این کالا ها مشترک است، وزن سبک آنها است. از آنجایی که قمقمه و فلاسک هر دو قرار است بیرون از منزل استفاده شوند و ممکن است در طول روز همراه شما باشند، باید وزن سبکی داشته باشند. چرا که وزن مایعات به وزن خود نگهدارنده اضافه میشود و سنگین بودن آن میتواند یک نقطه ضعف به حساب بیاید.

    اطمینان از جنس محصول: اگر قصد خرید قمقمه های پلاستیکی را دارید، اطمینان حاصل کنید که قمقمه از جنس پلاستیک بازیافتی ساخته نشده باشد. چرا که مواد بازیافتی می تواند تاثیرات بلند مدت مخربی روی سلامتی مصرف کننده داشته باشد.

    خرید اینترنتی از هومکس 365

    امروزه با توجه به گسترش خرید اینترنتی، خرید فلاسک و قمقمه از سایت های اینترنتی بسیار رواج پیدا کرده است. خرید اینترنتی از هومکس علاوه بر صرفه جویی وقت و هزینه میتواند بهترین گزینه برای مقایسه و انتخاب کالای مناسب شما باشد. چرا که تنوع کالا های موجود در سایت های اینترنتی به مراتب بیشتر از خرید حضوری است.

    شما به راحتی میتوانید با گشت و گذار در دسته بندی های مختلف و متنوع هومکس 365 انواع قمقمه های پلاستیک و فلاسک های استیل را ببینید و با هم مقایسه کنید.

    در homex365.com ما به شما تضمین اصالت متریال مصرفی را میدهیم. همچنین کارشناسان تلفنی و آنلاین این مجموعه در هر ساعتی از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره نحوه خرید و سفارش از سایت هستند.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    • 091204*****
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    سرگرمی و تفریح