اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208017644422307
در دسترس نیست

معرفی انواع ظروف بلوری جهیزیه ی عروس

معرفی انواع ظروف بلوری جهیزیه ی عروس

کد: 140208017644422307

، (اخبار رسمی): ما در فروشگاه فنجون استور با سابقه چندین ساله در رنگ آمیزی محصولات بلوری و همچنین فروش محصولاتی از قبیل فنجان، لیوان، ماگ و... در خدمت شما عزیزان هستیم.

معرفی انواع ظروف بلوری جهیزیه ی عروس
استکان

خرید جدید ترین مدل های پارچ و لیوان

پارچ در لغتنامه دهخدا به معنی ظرف آبخوری سرگشاده تعریف شده است. لیوان هم در این لغتنامه به معنی ظرف استوانه ای شکل که بزرگتر از استکان یا فنجان است. با کمی دقت در این معانی می‌فهمیم که پارچ و لیوان مکمل یکدیگر هستند. یعنی نوشیدنی باید از پارچ خارج شود و برای نوشیدن به ظرف دیگری انتقال یابد که آن ظرف در واقع همان لیوان است. پارچ و لیوان ها جنس های مختلفی دارند ولی پارچ و لیوان کریستال و بلوری خیلی طرفداران بیشتری بین مردم دارد. زیرا هنگام استفاده، نوشیدنی داخل آن معلوم می‌شود و زیبایی دوچندانی به آن می‌دهد.

اگر قصد خرید پارچ و لیوان را دارید مقاله اطلاعاتی که قبل از خرید پارچ و لیوان به آن نیاز داریم را مطالعه بفرماید.

استکان کمرباریک

اکثر مردم در طول روز چندین بار چای می نوشند؛ برخی در خانه، بعضی در سرکار یا حتی در مسافرت. در این بین تعداد بسیار زیادی هستند که دوست دارند چای را در یک فنجان یا استکان خاص بخورند؛ چون می خواهند از آن لحظه لذت ببرند و یک خاطره ماندگار از خودشان به جا بگذارند. همین میل به تنوع پذیری باعث شده است که اکثر مردم برای خوردن چای از فنجان های خاص استفاده کنند. یک دسته از این فنجان ها، استکان های کمرباریک هستند که ظاهر بسیار منحصر به فردی دارند. این استکان ها در ایران قدیم به شدت رواج داشت به طوری که در همه خانه ها پیدا می‌شد. البته همین امروز هم اگر به خانه مادربزرگ یا پدربزرگتان سر بزنید احتمالا چند استکان کمرباریک قدیمی در آشپزخانه پیدا کنید. همچنین استکان های کمر باریک سنتی در قهوه خانه های قدیمی هم بسیار پرکاربرد بود. در واقع هنر شاگرد قهوه چی ها در این بود که بتوانند تعداد زیادی استکان را یکجا در دست بگیرند و به پای میزها ببرند. گاهی شمار این استکان ها به 30 عدد هم میرسد که روی دست و لای انگشتانشان نگه می‌داشتند.

اگر قصد خرید استکان کمربایک را دارید مقاله تفاوت‌های استکان کمرباریک عربی با ترکیه‌ای مطالعه بفرمایید.

خرید جدید ترین مدل های لیوان

همه ی ما شنیدیم که انسان ها باید در طول روز حدود 3 لیتر آب مصرف کنند. یا اینکه شنیدیم مصرف روزانه شیر برای سلامتی بدن ضروری است. اما تا به حال به این نکته دقت کرده اید که برای مصرف روزانه این نوشیدنی ها به چه چیزی نیاز دارید؟ بله، یک لیوان! لیوان یکی از ضروری ترین و مهم ترین وسایل هر شخص و هر خانه ای است؛ چون در طول روز بارها و بارها از آن استفاده می‌کنیم. برای مثال تصور کنید اگر لیوان شخصی خود را به سرکار نبرید چه مشکلاتی برایتان به وجود می‌آید؟ دیگر نمی‌توانید بعد از چند ساعت کار مداوم یک لیوان چای بنوشید. یا مجبورید برای مصرف آب روزانه از لیوان دیگران استفاده کنید! همین نکته هاست که باعث می‌شود افراد در خرید لیوان دقت زیادی به خرج دهند و از سلیقه خود و نظر دیگران برای خرید این وسیله ضروری کمک بگیرند. لیوان به قدری ضروری است که در جهیزیه عروس هم جایگاه خودش را پیدا کرده است.

معرفی و خرید جدید ترین مدل های قندان

قندان چیست؟

یکی از موارد خوراکی که در زندگی ما ایرانیان جای دارد،چای است. عادت ما ایرانی ها این است که چای را با قند بنوشیم. همانطور که برای سرو چای باید از فنجان یا لیوان مناسب استفاده کرد، نگهداری قند نیز همچنین است. یعنی باید در ظرف مناسب نگهداری شود که از مواردی مانند گرد و خاک، حشرات و … در امان بماند. 

البته باید توجه داشت که تنها خاصیت قندان نگهداری از قند نیست. از قندان می توان برای نگهداری شکلات، نقل، نبات و… نیز استفاده کرد.

خرید و قیمت جدید ترین مدل های نعلبکی

نعلبکی چیست؟

در حال حاضر پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان، چای و قهوه هستند. از آن جایی که استفاده چای و قهوه از دیرباز در کشورهای دنیا رایج بوده، خواه و ناخواه همراه با آداب و رسومی نیز است. همواره هر فنجان قهوه یا چای همراه با یک نعلبکی است. از نعلبکی برای سرد کردن چای یا قهوه استفاده می شود. البته در مواردی نیز نعلبکی حکم زیر فنجانی را پیدا می کند که چای یا قهوه روی میز نریزد. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با نعلبکی کسب خواهیم کرد.

نعلبکی که در عرف به آن نَلبِکی می گویند ظرفی بشقاب مانند است که از بشقاب کوچک تر است. به طور معمول زیر فنجان و یا استکان قرار می گیرد. برای سرد شدن چای یا قهوه از نعلبکی استفاده می کنند. در رابطه با ریشه کلمه نعلبکی و زبان آن اختلاف است. برخی گفته اند این کلمه یک کلمه روسی است. برخی نیز با آوردن مثال هایی از قرن نهم آن را فارسی می دانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل